Newsy

Koronawirus zmienił sposób funkcjonowania firm technologicznych. Premiery odbywają się online, a na popularności zyskują sprzęty do domowej rozrywki [DEPESZA]

2020-04-21  |  06:10
Wszystkie newsy

Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach z sektora technologicznego zmianę formuły działania i przestawienie się na sprzedaż, promocję oraz prezentację sprzętu wyłącznie za pośrednictwem kanału internetowego. Korporacje inwestują w innowacyjne metody komunikacji z klientami i stawiają na sprzedaż tych urządzeń, które ułatwiają i uprzyjemniają przetrwanie kwarantanny. Konsumenci z kolei chętniej sięgają po sprzęt, który wzbogaca domową rozrywkę, lecz także pozwala odizolować się od domowników.

– Sytuacja, z jaką przyszło zmierzyć się nam w ostatnim czasie, spowodowała, że wolny czas możemy spędzać w zasadzie jedynie w domu. To z kolei ma wpływ na większe zainteresowanie np. soundbarami, które są w stanie wznieść naszą domową rozrywkę na wyższy poziom. Konieczność pozostania w domu spowodowała również większe zainteresowanie słuchawkami, które pozwalają na słuchanie muzyki, oglądanie filmów, a także naukę bez przeszkadzania pozostałym domownikom – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Bartłomiej Kaziród, menedżer produktu marek JBL i Harman Kardon w Polsce.

O tym, że sprzedaż sprzętu elektronicznego w czasie pandemii może wzrosnąć, przekonuje firma analityczna NPD Group. Według ekspertów zachęta do pracy zdalnej oraz przymusowa izolacja dużej części społeczeństwa odbiją się korzystnie m.in. na rynku laptopów czy peryferiów komputerowych, które ułatwiają bądź uprzyjemniają pracę z domu. Ze wstępnych analiz wynika, że w pierwszych tygodniach marca w USA sprzedano o 40 proc. więcej komputerów niż w roku ubiegłym. W tym czasie znacznie wzrosła także liczba sprzedanych słuchawek (114 proc.), monitorów (138 proc.) oraz kamer internetowych (179 proc.).

– W ostatnim czasie poziom sprzedaży się zmienił. Myślę, że jest to spowodowane przede wszystkim koniecznością zamknięcia sklepów stacjonarnych, które cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem klientów, między innymi ze względu na możliwość posłuchania i porównania „na własne ucho” modeli, którymi byli zainteresowani. Aktualnie cała sprzedaż odbywa się przez internet, zatem wszyscy klienci są zmuszeni do przestawienia się na ten model zakupów – mówi ekspert.

Restrykcje związane z przemieszczaniem się wymusiły na wielu firmach z sektora technologicznego przejście na tryb działalności online. Jedną z pierwszych dużych premier, która odbyła się wyłącznie za pośrednictwem internetu, była prezentacja smartfonów Huawei z linii P40, a redakcje technologiczne otrzymały urządzenia do testów przed premierą, aby mogły zapoznać się z telefonami w bezpiecznych, domowych warunkach.

O krok dalej poszedł Microsoft, który zapowiedział, że wszystkie konferencje i spotkania wewnętrzne do połowy 2021 roku będą organizowane za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Oznacza to, że prezentacja konsoli Xbox Series X oraz prezentacje nowych produktów i usług na takich targach jak Gamescom czy E3 odbędą się wyłącznie w internecie, bez udziału publiczności.

W dłuższej perspektywie koronawirus może także napędzić sprzedaż telewizorów oraz systemów audio, gdyż większość premier kinowych przełożono albo zorganizowano za pośrednictwem platform VoD. A te w ostatnim czasie gwałtownie zyskały na popularności. Z raportu opublikowanego przez redakcję Forbesa wynika, że w dniach 9–16 marca liczba subskrybentów usługi Disney+ się potroiła. W tym samym czasie liczba godzin spędzonych przez użytkowników platformy HBO Now w skali miesiąca wzrosła o 40 proc.

– Marki JBL oraz Harman Kardon bardzo dużą uwagę przywiązują do tego, by produkty oferowane online były prezentowane z kompletnymi, dokładnymi opisami, zdjęciami, a także w miarę możliwości filmami informacyjnymi. Nasze urządzenia dostarczamy również do obiektywnych testerów, mogących przedstawić swoją ocenę produktu oraz jego zastosowanie w praktyce, co ułatwia klientom podjęcie decyzji przy wyborze właściwego sprzętu – mówi Bartłomiej Kaziród.

Według analityków z firmy Research And Markets wartość globalnego rynku systemów hi-fi w 2020 roku wyniosła 13,6 mld dol. Przewiduje się, że do 2024 roku wzrośnie do 17,5 mld dol. przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 15 proc.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

raca w Newserii

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne - Śląskie

Śląskie Centrum Chorób Serca w Zabrzu przenosi się do nowego budynku. Będzie jednym z najlepiej wyposażonych w Europie

Od początku października br. Śląskie Centrum Chorób Serca w Zabrzu nie podlega już Ministerstwu Zdrowia, tylko Śląskiemu Uniwersytetowi Medycznemu, z którym placówka jest blisko związana od początku swojego istnienia.  Do użytku oddano też nowy pawilon wyposażony w najnowocześniejszy sprzęt,  w którym będą leczone m.in. dzieci z wrodzonymi wadami serca i po przeszczepach. – Pod względem wyposażenia ten szpital jest w absolutnej czołówce – nie tylko polskiej, ale i europejskiej. Niektóre elementy, jak np. sprzęt niezbędny w leczeniu zaburzeń rytmu serca, to jest poziom światowy – mówi prof. Oskar Kowalski ze Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Budowę i wyposażenie nowego pawilonu ŚCCS wsparł finansowo Bank Gospodarstwa Krajowego, który od roku angażuje się też w działania edukacyjne dotyczące polskiej transplantologii, szczególnie dziecięcej.

Partner serwisu

Venture Cafe Warsaw

Bankowość

Banki przyspieszają inwestycje w nowe technologie. Wśród priorytetów chmura hybrydowa

Banki w Polsce od lat pozostają liderem wykorzystania zaawansowanych technologii: sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i chmury. Z jednej strony to sposób na zapewnienie większej odporności sektora, m.in. na cyberzagrożenia i usprawnienie procesów, z drugiej strony – na oferowanie coraz nowszych i bardziej zaawansowanych usług klientom, którzy też mają w tym zakresie coraz większe oczekiwania. We wdrażaniu nowoczesnych technologii bankom pomagają fintechy, które stają się kluczowe dla całego procesu cyfryzacji, oraz firmy technologiczne. Priorytetem na najbliższe lata będzie większe upowszechnienie chmury, przede wszystkim hybrydowej, w sektorze finansowym.

Ochrona środowiska

Pierwsze chłodne dni i smog powrócił do polskich miast. Ten sezon będzie trudny dla samorządów walczących z zanieczyszczeniem powietrza

– Tempo wymiany pieców na koniec 2021 roku mieliśmy świetne i bardzo liczyliśmy na to, że rok 2022 siłą rozpędu będzie kontynuacją, niestety nastąpiło załamanie – mówi Katarzyna Szymczak-Pomianowska, dyrektor Departamentu Zrównoważonego Rozwoju Urzędu Miejskiego Wrocławia. Jakość powietrza w mieście w ostatnich dwóch latach się poprawiła i Wrocław mieści się w ustalonych przez WHO limitach liczby dni z przekroczonym stężeniem szkodliwych pyłów. Wpływa na to nie tylko proces wymiany pieców, który chwilowo spowolnił, lecz również walka z betonozą i zazielenianie miasta. – Widzimy też wzrost świadomości ekologicznej mieszkańców – podkreśla ekspertka.

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.