Wszystkie newsy

2022-07-08 | 06:20
Sport
Metawersum coraz silniej oddziałuje na branżę gier. Ich twórcy widzą w tym wiele szans Wszystkie newsy

Metawersum coraz silniej oddziałuje na branżę gier. Ich twórcy widzą w tym wiele szans

Metawersum jest w tej chwili jednym z najważniejszych trendów kształtujących branżę gier, to już ważna część strategii wielu dużych firm technologicznych – wskazuje firma analityczna Newzoo. GWI zauważa z kolei, że w 2021 roku aż 84 proc. konsumentów na świecie grało na dowolnym urządzeniu, co oznacza, że w przyszłości koncepcja metawersum może przyciągnąć solidną bazę użytkowników. Jak na razie tylko 33 proc. zna i rozumie koncept tej przestrzeni, ale gamerzy i twórcy treści upatrują dużych korzyści z nią związanych.
więcej
2022-03-22 | 06:10
Sport
Więcej technologii na polskich boiskach piłkarskich. PZPN coraz mocniej stawia na innowacje

Więcej technologii na polskich boiskach piłkarskich. PZPN coraz mocniej stawia na innowacje

Innowacje stają się nieodłącznym elementem piłki nożnej, również w niższych ligach. To m.in. systemy analityczne, które służą planowaniu strategii czy monitorowaniu postępu piłkarzy. Na innowacyjne inicjatywy stawia też Polski Związek Piłki Nożnej, który pod koniec ubiegłego roku powołał Komisję ds. Innowacji, a kilka dni temu powołał do życia spółkę PZPN Invest. Wyzwaniem dla tych podmiotów będzie pozyskanie finansowania dla takich rozwiązań i uczynienie sportowej administracji otwartą na innowacje.
więcej
2021-11-05 | 06:15
Ochrona środowiska
Szwajcaria liderem innowacji na rzecz klimatu. To może być perspektywiczny obszar współpracy z polskimi firmami

Szwajcaria liderem innowacji na rzecz klimatu. To może być perspektywiczny obszar współpracy z polskimi firmami

Szwajcaria jest postrzegana jako jeden z liderów innowacji, które mogą się przyczynić do transformacji energetycznej i osiągnięcia całkowitej neutralności klimatycznej w 2050 roku. Takie technologie, opracowane przez szwajcarskie firmy i naukowców, można do 18 listopada br. zobaczyć na wystawie „Cleantech – technologia dla zielonej przyszłości” zorganizowanej w warszawskim centrum innowacji Venture Café Warsaw. – Czyste technologie to doskonałe pole do współpracy między Szwajcarią i Polską – podkreślają przedstawiciele Ambasady Szwajcarii, organizatora wystawy. W najbliższych miesiącach technologie te zostaną pokazane również w innych miastach Polski.
więcej
2021-08-31 | 06:15
Firma
Branża gier mobilnych w Polsce jest już warta ponad miliard złotych. Polscy deweloperzy są jednymi z najbardziej rozchwytywanych na świecie

Branża gier mobilnych w Polsce jest już warta ponad miliard złotych. Polscy deweloperzy są jednymi z najbardziej rozchwytywanych na świecie

Wartość polskiego rynku gier na koniec ubiegłego roku wzrosła już do blisko 2,5 mld zł. Największy udział w tym wzroście miały gry mobilne, z których przychody przekroczyły 1 mld zł, rosnąc o 12 proc. r/r – wynika ze styczniowego raportu „Kondycja polskiej branży gier 2020”. Na całym świecie gry mobilne to najszybciej rosnący segment całego rynku, który odpowiada już za blisko połowę jego łącznych przychodów, a firmy z Polski coraz wyraźniej zaznaczają na nim swoją pozycję. Szybki wzrost rynku gier powoduje jednak, że na specjalistów gamedev jest w tej chwili ogromne zapotrzebowanie. Branża należy do najatrakcyjniejszych pod względem pracodawców, ale firmy muszą konkurować o talenty.
więcej
2021-08-16 | 06:20
Sport
Sektor gier jest już wart dwa razy więcej niż przemysł muzyczny i filmowy razem wzięte. W Polsce chcą na tym skorzystać twórcy nowej telewizji e-sportowej

Sektor gier jest już wart dwa razy więcej niż przemysł muzyczny i filmowy razem wzięte. W Polsce chcą na tym skorzystać twórcy nowej telewizji e-sportowej

W gry komputerowe gra już 16 mln Polaków, a wartość krajowego rynku szacuje się na blisko 600 mln dol. Coraz większą widownię mają także rozgrywki e-sportowe. W 2020 roku e-sport oglądało na świecie blisko 500 mln osób, a platforma Twitch do streamowania gamingowych i e-sportowych zmagań zanotowała ponad dwukrotny wzrost oglądalności. To przyciąga do tych branż nie tylko sponsorów, lecz także tradycyjne kluby sportowe i influencerów. Potencjał w e-sporcie dostrzegły także media, które uruchamiają coraz więcej audycji i kanałów o tej tematyce. Zupełnie nową jakością na tym rynku ma być jednak ruszająca właśnie telewizja VTV, która połączy gaming i e-sport z treściami lifestyle’owymi, np. wywiadami czy recenzjami.
więcej
2021-08-09 | 06:15
Sport
Mercedes zwiększa zaangażowanie w e-sport. Dla marki to sposób na dotarcie do młodszego pokolenia

Mercedes zwiększa zaangażowanie w e-sport. Dla marki to sposób na dotarcie do młodszego pokolenia

Gaming to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rozrywki, podobnie jak jego sportowa odmiana – e-sport. Rosnąca rzesza graczy i widzów sprawia, że dla marek to atrakcyjne pole do inwestowania. – Nie mogliśmy przegapić okazji, żeby poprzez tę formę rozrywki dotrzeć do młodszych grup docelowych – mówi Tomasz Mucha z Mercedes-Benz Polska. Wykorzystaniu tego potencjału ma służyć współpraca i wspólne inicjatywy z teamem Illuminar Gaming, najstarszej w Polsce organizacji e-sportowej, której dywizja League of Legends jest jedną z najbardziej utytułowanych polskich drużyn. Jedną z nich jest warszawskie studio gamingowe ESPOT, które zostało właśnie rozbudowane o nową strefę simracingową dla miłośników symulacji wyścigów.
więcej
2021-01-21 | 06:00
Technologie przyszłości
E-sport coraz szybciej wdraża nowe rozwiązania technologiczne. Oprócz wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości na znaczeniu zyskuje blockchain

E-sport coraz szybciej wdraża nowe rozwiązania technologiczne. Oprócz wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości na znaczeniu zyskuje blockchain

Branża e-sportu jest podatna na rozwój technologiczny. Na przestrzeni lat rynek gier zintegrował nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja czy rzeczywistość wirtualna i rozszerzona. Pandemia nie wstrzymała wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. – Dzięki działaniom, które w dużej mierze skupiły się na internecie, nie straciliśmy na innowacyjności, a wręcz w pewnych aspektach zyskaliśmy – zapewnia Paweł Kowalczyk, prezes Polskiej Ligi Esportowej. Przyszłością branży jest blockchain, który może wypełnić lukę między zasobami offline i online i wpłynąć nie tylko na sposób interakcji graczy i programistów, lecz także na dostęp do cyfrowych zasobów.
więcej
2020-09-16 | 06:00
Gry i rozrywka
Polska platforma pomoże e-graczom stać się profesjonalistami. Sztuczna inteligencja podpowie, co może zdecydować o porażce

Polska platforma pomoże e-graczom stać się profesjonalistami. Sztuczna inteligencja podpowie, co może zdecydować o porażce

Nie tylko tradycyjny sport wykorzystuje analizę dużych zbiorów do poprawy wydajności. Także zawodowi gracze e-sportu sięgają po nowe technologie, zwłaszcza że zwycięstwo w rozgrywkach nie zależy tylko od umiejętności i szczęścia, ale też od strategii i analizy wyników. Choć gracze e-sportowi dopiero zaczynają wykorzystywać analitykę, zapotrzebowanie jest ogromne, zwłaszcza że e-sport może oznaczać dla najlepszych duże zarobki. Wykorzystująca sztuczną inteligencję polska platforma GGPredict to narzędzie do analizy danych, które pomaga graczom.
więcej
2020-09-09 | 06:00
Gry i rozrywka
Pandemia koronawirusa szansą dla e-sportu. Oglądanie elektronicznych rozgrywek staje się coraz popularniejsze

Pandemia koronawirusa szansą dla e-sportu. Oglądanie elektronicznych rozgrywek staje się coraz popularniejsze

W czasie szczytu pandemicznego zawieszono wiele wydarzeń sportowych, w tym m.in. igrzyska olimpijskie w Tokio. Takie działania miały za zadanie zniwelować ryzyko rozprzestrzenienia się koronawirusa zarówno wśród zawodników, jak i publiczności. W tym czasie wzrosło zainteresowanie sportem elektronicznym, który przyciągnął przed ekrany miliony widzów. Część stacji telewizyjnych postanowiła wprowadzić e-sport do głównej ramówki, a sami sportowcy zaangażowali się w promowanie alternatywnych, cyfrowych mistrzostw.
więcej
2020-08-18 | 06:00
Sport
Sztuczna inteligencja jest już w stanie wygenerować realistyczny mecz tenisowy między dowolnymi graczami. System może zwiększyć realizm w grach komputerowych [DEPESZA]

Sztuczna inteligencja jest już w stanie wygenerować realistyczny mecz tenisowy między dowolnymi graczami. System może zwiększyć realizm w grach komputerowych [DEPESZA]

Zespół badaczy z Uniwersytetu Stanforda wypracował nowatorski model wirtualizacji rozgrywek sportowych przy wykorzystaniu technologii uczenia maszynowego. Naukowcy wyszkolili algorytmy do rozpoznawania indywidualnego stylu gry zawodników i skorelowali pozyskane dane z systemem graficznej reprezentacji ruchu. Dzięki temu stworzyli oprogramowanie zdolne automatycznie generować przebieg meczów z udziałem dowolnych zawodników.
więcej
2020-05-04 | 06:00
Gry i rozrywka
Pandemia stworzyła szansę dla rozwoju e-sportu. W niektórych aspektach zastąpił sportowe rozgrywki

Pandemia stworzyła szansę dla rozwoju e-sportu. W niektórych aspektach zastąpił sportowe rozgrywki

Wybuch pandemii koronawirusa doprowadził do zawieszenia większości rozgrywek sportowych. Odwołano mecze, turnieje i wyścigi, przełożono nawet igrzyska olimpijskie, aby nie narażać sportowców i kibiców na zarażenie się SARS-CoV-2. W tej sytuacji na popularności zyskują rozgrywki e-sportowe, które przyciągają zarówno zawodowych graczy, jak i sportowców, zamieniających fizyczne areny na ich cyfrowe odpowiedniki. – Kluby sportowe nie zastąpią swojego źródła przychodów źródłami wirtualnymi, natomiast z całą pewnością jest to czas e-sportu – mówi Grzegorz Kita, prezes zarządu Sport Management Polska.
więcej
2019-12-12 | 06:00
Gry i rozrywka
Przyszłość rynku akcesoriów do gier to personalizacja. Użytkownicy oczekują produktów unikatowych, dopasowanych do ich fizjonomii

Przyszłość rynku akcesoriów do gier to personalizacja. Użytkownicy oczekują produktów unikatowych, dopasowanych do ich fizjonomii

Rynek gadżetów gamingowych rośnie w siłę. Coraz więcej producentów kieruje swoje urządzenia nie tylko do przeciętnego gracza, lecz także do zawodowych e-sportowców. Gracze poszukują podzespołów i peryferiów komputerowych, które będą mogli dostosować do swoich potrzeb i przyzwyczajeń. Na popularności zyskują sprzęty gamingowe z w pełni konfigurowalnym podświetleniem, klawiatury pozwalające dopasować sposób działania przełączników oraz myszki, które zostaną dostosowane do dłoni konkretnego użytkownika.
więcej
2019-09-16 | 06:00
Gry i rozrywka
Czas na druk 4D. Pierwsza myszka dla graczy wykonana w tej technologii trafi na rynek jeszcze w tym roku

Czas na druk 4D. Pierwsza myszka dla graczy wykonana w tej technologii trafi na rynek jeszcze w tym roku

Inżynierowie coraz śmielej eksperymentują z materiałami programowalnymi wykonanymi za pośrednictwem technologii druku 4D. Na rynku pojawiają się pierwsze powszechnie dostępne produkty, które wykonano przy wykorzystaniu druku 4D, a naukowcy testują potencjał materiałów programowalnych w branży medycznej. W przyszłości technologia ta może posłużyć do masowej produkcji spersonalizowanych przedmiotów, elastycznych robotów czy innowacyjnych przyrządów medycznych. Jeszcze w tym roku na rynek trafi pierwsza myszka dla graczy wykonana w tej technologii.
więcej
2019-08-26 | 06:00
Gry i rozrywka
Polska z coraz silniejszą pozycją na światowym rynku gier. Przyszłością branży będzie e-sport i rozszerzona rzeczywistość

Polska z coraz silniejszą pozycją na światowym rynku gier. Przyszłością branży będzie e-sport i rozszerzona rzeczywistość

Granie to już nie tylko sposób na zapewnienie sobie rozrywki, lecz także coraz częściej bardzo wysokich zarobków, zwłaszcza w obszarze e-sportu. Do branży rozrywkowej coraz mocniej wchodzi wirtualna i rozszerzona rzeczywistość. Z roku na rok rośnie wiek statystycznego gracza. Obecnie po ten rodzaj rozrywki sięgają w dużej mierze osoby w wieku powyżej 30 lat. Polska staje się coraz bardziej liczącym się krajem na dynamicznie rozwijającym się rynku gier.
więcej
2019-08-06 | 06:00
Gry i rozrywka
Branżę e-sportu czeka rewolucja. Sieć nowej generacji przyspieszy wprowadzanie rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości do rozgrywek

Branżę e-sportu czeka rewolucja. Sieć nowej generacji przyspieszy wprowadzanie rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości do rozgrywek

Opóźnienie i szybkość to największe problemy w branży gier online i e-sportu. Technologia sieci piątej generacji może pomóc rozwiązać te problemy. Zapewni ultraszybkie połączenia internetowe o bardzo niskim opóźnieniu – mniejszym niż jedna milisekunda. Nowa technologia doprowadzi też do rozwoju gier z rozszerzoną i wirtualną rzeczywistością. Ponieważ sieci 5G nie będą wymagać przewodów, możliwe będzie uczestnictwo w dowolnym turnieju z dowolnego miejsca na Ziemi za pomocą urządzenia VR.
więcej