Współpraca między Warszawskim Uniwersytetem Medycznym firmą Boehringer Ingelheim
Warszawski Uniwersytet Medyczny oraz firma Boehringer Ingelheim Sp. z o.o. podpisują list intencyjny, którego celem jest nawiązanie współpracy w zakresie organizacji wspólnego konkursu dla studentów.
Warszawa, 24 kwietnia 2023 r. – 20 kwietnia 2023 r. w siedzibie Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego odbyło się podpisanie listu intencyjnego zapowiadającego współpracę między Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, a firmą Boehringer Ingelheim Sp. z o.o. Przedmiotem współpracy będzie organizacja konkursu kierowanego do studentów wiodącej polskiej uczelni medycznej. Sygnatariuszami umowy są prof. Zbigniew Gaciong - JM Rektor WUM oraz Michal Čuha - Dyrektor Generalny Boehringer Ingelheim Sp. z o.o.
W podpisaniu umowy uczestniczył również prof. Piotr Pruszczyk – Prorektor ds. Nauki i Transferu Technologii WUM, dr hab. n.med. Piotr Bienias – adiunkt w Klinice Chorób Wewnętrznych i Kardiologii z Centrum Diagnostyki i Leczenia Żylnej Choroby Zakrzepowo Zatorowej WUM oraz dr hab. n. med. Paweł Balsam – adiunkt w I Katedrze i Klinice Kardiologii WUM, natomiast z ramienia firmy Boehringer Ingelheim Sp. z o.o. Sebastian Schubert - dyrektor działu Corporate Affairs oraz inni przedstawiciele tego działu.
- Jesteśmy zaszczyceni podejmując współpracę z renomowaną uczelnią medyczną, co w naszej ocenie jest właściwym krokiem dla podnoszenia świadomości zdrowotnej społeczeństwa. Firma Boehringer Ingelheim Sp. z o.o. od lat zapewnia pacjentom innowacyjne leki stosowane w różnych obszarach terapeutycznych, jednak wierzymy, że podstawą długiego i dobrego życia jest edukacja o zdrowiu i profilaktyka. – powiedział Michal Čuha, Dyrektor Generalny Boehringer Ingelheim.
- Uczelnia, jak każda duża instytucja naukowa, stara się także współpracować z otoczeniem biznesowym. Właściwe, zdrowe relacje są niezwykle ważne. List intencyjny, który przed chwilą podpisaliśmy rozpoczyna pewien projekt edukacyjny. Korzyści odniosą wszyscy – zarówno nasi studenci i lekarze, którzy będą tę akcję prowadzić, jak i pacjenci, do których jest ona kierowana – stwierdził prof. Zbigniew Gaciong, Rektor WUM.
Firma Boehringer Ingelheim Sp. z o.o. jest partnerem kampanii „Za głosem serca” – inicjatywy, w której organizacje pacjentów oraz eksperci nauk o zdrowiu chcą wzmacniać kompetencje zdrowotne społeczeństwa oraz podnosić świadomość na temat chorób kardiologicznych, w tym przede wszystkim niewydolności serca. Niewydolność serca to powszechna choroba, na którą cierpi ponad milion osób w Polsce, a jednak wiedza o niej jest ciągle niewystarczająca. Działania edukacyjne są więc pilnie potrzebne, aby poprawić tę sytuację.
Chcąc dodatkowo wesprzeć tę inicjatywę firma Boehringer Ingelheim Sp. z o.o. wystąpiła do Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego o możliwość wspólnego zorganizowania konkursu adresowanego do Studenckich Kół Naukowych WUM, którego przedmiotem będzie stworzenie edukacyjnego materiału wideo na temat niewydolności serca. W konkursie wezmą udział członkowie Studenckiego Koła Naukowego przy I Katedrze
i Klinice Kardiologii WUM, Studenckiego Koła Naukowego Zator oraz Studenckiego Koła Naukowego przy Klinice Chorób Wewnętrznych i Kardiologii WUM.
- Umożliwienie naszym studentom zdobywania doświadczenia poprzez udział w konkursach organizowanych przez podmioty zewnętrzne to na naszej uczelni standard, który wysoko cenimy. Wykorzystanie zdobytej wiedzy do tworzenia kreatywnych pomysłów edukacyjnych w zakresie zdrowia to dobry pomysł na aktywizację studentów naszej uczelni - powiedział prof. Piotr Pruszczyk, prorektor WUM ds. Nauki i Transferu Technologii.
- W ramach współpracy między Warszawskim Uniwersytetem Medycznym, a firmą Boehringer Ingelheim powstanie projekt edukacyjny dla mieszkańców Warszawy na temat niewydolności serca. Studenci będą w niego zaangażowani, będą pomysłodawcami. Korzyści płynące dla studentów są takie, że będą mogli pogłębić swoją wiedzę na temat niewydolności serca, ale też działać na rzecz mieszkańców Warszawy i zdrowia publicznego, co wpłynie na rokowania pacjentów. Tych którzy cierpią na niewydolność serca lub są nią zagrożeni - dr hab. Paweł Balsam, adiunkt w I Katedrze i Klinice Kardiologii WUM.
- Planowany projekt jest niezwykle ważny w edukacji młodych kadr medycznych, ponieważ ważne jest zrozumienie istoty niewydolności serca jako konkretnej jednostki chorobowej obarczonej niezwykle złym rokowaniem. Istotne jest też rozpropagowanie w społeczeństwie wiedzy na temat zagrożenia tą chorobą - dr hab. Piotr Bienias, adiunkt w Klinice Chorób Wewnętrznych i Kardiologii z Centrum Diagnostyki i Leczenia Żylnej Choroby Zakrzepowo Zatorowej WUM.
Boehringer Ingelheim
Boehringer Ingelheim - firma rodzinna od momentu jej założenia w 1885 r. - ma swobodę realizacji swojej długofalowej wizji, dążąc do określenia przyszłych wyzwań zdrowotnych oraz identyfikacji niezaspokojonych potrzeb medycznych.
Jesteśmy wiodącą firmą farmaceutyczną. Każdego dnia ponad 52 000 naszych pracowników tworzy wartość dzięki innowacjom w zakresie trzech obszarów biznesowych: leków przeznaczonych do stosowania u ludzi, zdrowia zwierząt i leków biologicznych.
Poprzez otwarcie się na partnerstwo i zaangażowanie różnorodnych ekspertów z obszaru nauk przyrodniczych, w pełni wykorzystujemy możliwości badawcze i naukowe. Współpracując, przyspieszamy osiągnięcie kolejnego przełomu medycznego, który zmieni życie chorych teraz i w przyszłości.
Więcej informacji o firmie Boehringer Ingelheim można uzyskać, odwiedzając stronę www.boehringer-ingelheim.com.pl
Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25
AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
Acer i Google wspierają współczesną edukację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce
Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.
Zdrowie
Europa potrzebuje strategii dla zdrowia mózgu. Coraz więcej państw dostrzega ten problem
Polacy z jednej strony wykazują już sporą świadomość problemu, jakim są choroby mózgu – jedna czwarta ma w swoim otoczeniu osoby dotknięte takim problemem. Z drugiej strony system nie odpowiada rosnącym potrzebom. Specjalistów jest zbyt mało, więc kolejki do neurologów czy psychiatrów się wydłużają. Alternatywą pozostaje korzystanie z wizyt komercyjnych, ale nie każdego na to stać. Towarzystwa naukowe i organizacje pozarządowe są zgodne co do tego, że potrzebne są nie tylko krajowe strategie, ale i europejski plan dla chorób mózgu.
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.