Wolontariusze PPG stworzyli „Zieloną Klasę” we Wrocławiu
Firma stworzyła w Szkole Podstawowej nr 8 we Wrocławiu „Zieloną Klasę” – innowacyjną przestrzeń edukacyjną przeznaczoną do nauki i odpoczynku na świeżym powietrzu. Wsparcia w realizacji projektu udzieliło Stowarzyszenie „Grupa z Pasją”.
Powstała „Zielona Klasa” to miejsce, gdzie nauka łączy się z naturą, inspirując kreatywność i aktywność. Przestrzeń została zaprojektowana tak, aby zapewnić zdrowe, komfortowe i stymulujące środowisko do nauki, zabawy i integracji. W ramach projektu stworzono m.in. przestrzeń do nauki z ławami szkolnymi i tablicą, kącik do zajęć interaktywnych i lekcji wychowawczych, ścieżkę sensoryczną, posadzono ponad 300 drzew i roślin, a całość uzupełniono dodatkowymi elementami edukacyjnymi i dekoracyjnymi, tj. pergola, budki dla ptaków, drewniane grzybki itp. Ponadto, na specjalnie zainstalowanych drewnianych panelach ogrodzeniowych namalowane zostały kolorowe grafiki. Podczas prac zabezpieczających i malarskich wykorzystano blisko 100 litrów farb marek należących do PPG, tj. m.in.: Dekoral Multimetal Atykorozyjna farba do metalu, Dekoral Emalia akrylowa do drewna i metalu, Drewnochron Impregnat grunt.
PPG przekazało na inwestycję 200 000 PLN, w projekcie wzięło udział ponad 50 pracowników-wolontariuszy firmy.
„"Zielona klasa" uatrakcyjniła i znacznie wzbogaciła bazę szkoły” – powiedziała Monika Lenio, Dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 8 we Wrocławiu. „Pozwoli nam ona na wykazywanie się jeszcze większą kreatywnością podczas zajęć edukacyjnych oraz świetlicowych, otworzy przed uczniami wiele nowych możliwości i wyzwań i sprawi, że
nauka będzie bardziej efektywna i ciekawsza. Jesteśmy wdzięczni pracownikom PPG za tak ogromne zaangażowanie, za ich życzliwość i wielkie serca”.
„W PPG już od blisko dziesięciu lat rozwijamy projekt Colorful Communities, w ramach którego wspieramy lokalne społeczności, odnawiamy wnętrza różnego rodzaju instytucji publicznych, takich jak szkoły, przedszkola, szpitale, czy hospicja. Robimy to, ponieważ u podstaw naszej działalności leży chęć ochrony i upiększania świata, w którym żyjemy i jesteśmy dumni za każdym razem, kiedy możemy to robić. Pomagamy, wnosząc swoje produkty, pomagamy, wnosząc zapał wolontariuszy, którzy są naszymi pracownikami i zawsze bardzo chętnie odpowiadają na tego typu wyzwania” – powiedział Krzysztof Żołędziowski, dyrektor operacyjny, PPG Deco Polska Sp. z o.o.
Projekt „Zielonej klasy” odzwierciedla również zaangażowanie PPG w kwestie zrównoważonego rozwoju. Zewnętrzna klasa z kilkuset nowymi roślinami posadzonymi przez wolontariuszy ma pomagać w nauce ekologii, wyjaśnianiu roli i znaczenia ekosystemów przyrodniczych, krzewieniu postaw proekologicznych i promowaniu poszanowania dla natury oraz zdrowego stylu życia. Także murale nawiązują do środowiska naturalnego prezentując typowo polskie motywy przyrodnicze. Dodatkowo, jako zwieńczenie realizacji projektu w szkole – dla wszystkich uczniów placówki - zorganizowane zostaną warsztaty ekologiczne, które poprowadzą przedstawicielki Grupy z Pasją.
Wrocławska „Zielona Klasa” to jeden z ponad 25 projektów zrealizowanych przez pracowników-wolontariuszy PPG na całym świecie w trzecim roku inicjatywy „New Paint for a New Start”. Co roku w trakcie miesięcy wakacyjnych (czerwiec, lipiec, sierpień) poświęcają oni swój czas, aby przy wykorzystaniu produktów malarskich PPG, swojej wiedzy na temat kolorów oraz doświadczenia, tworzyć angażujące i rozwijające przestrzenie dla uczniów.
"Jakość edukacji ma ogromne znaczenie i może zmienić trajektorię życia ucznia. Nasi pracownicy-wolontariusze są tego świadomi i zawsze z ogromnym zaangażowaniem wkraczają do szkół oraz innych placówek edukacyjnych, aby malować sale lekcyjne czy tworzyć kreatywne miejsca, w których uczniowie mogą się rozwijać" - powiedziała Malesia Dunn, dyrektor wykonawczy Fundacji PPG i globalnej odpowiedzialności społecznej firmy. "Każdy projekt New Paint for a News Start ma na celu stworzenie przyjaznych przestrzeni, w których uczniowie czują się wspierani, i które umożliwiają młodym ludziom wzrost osobisty i rozwój".
Celem programu Colorful Communities jest ochrona i upiększanie otoczenia społeczności lokalnych sąsiadujących z jednostkami biznesowymi firmy na całym świecie. W tym celu PPG zapewnia wolontariuszy-pracowników firmy, produkty oraz wsparcie finansowe. Od uruchomienia programu w 2015 roku, zrealizowano ponad 500 projektów w 50 krajach, w których udział wzięło ponad 26 500 pracowników-wolontariuszy PPG, i które swoim zasięgiem objęły ponad 9,2 miliona ludzi. Inwestycja PPG w projekt od początku jego powstania wyniosła łącznie 10 mln dolarów, a w ostatnim kwartale 2023 roku firma zdecydowała się przekazać do 2030 r. dodatkowe 5 mln dolarów na dalszy rozwój inicjatywy.
Dla PPG, jako globalnego lidera produkcji farb, lakierów i powłok specjalistycznych, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są jednym z priorytetów. W 2023 roku firma zainwestowała ponad 17,5 miliona dolarów, wspierając setki organizacji w ponad 40 krajach. Inwestując w edukację, PPG pomaga w rozwijaniu wykwalifikowanej kadry oraz przyszłych innowatorów w dziedzinach związanych z powłokami i produkcją. Ponadto firma daje swoim pracownikom możliwość zaangażowania w ważne dla nich sprawy poprzez wspieranie ich wysiłków w ramach wolontariatu oraz działań charytatywnych.
Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25
AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
Acer i Google wspierają współczesną edukację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.