Komunikaty PR

Wolontariusze PPG stworzyli „Zieloną Klasę” we Wrocławiu

2024-09-30  |  14:00
Biuro prasowe

Firma stworzyła w Szkole Podstawowej nr 8 we Wrocławiu „Zieloną Klasę” – innowacyjną przestrzeń edukacyjną przeznaczoną do nauki i odpoczynku na świeżym powietrzu. Wsparcia w realizacji projektu udzieliło Stowarzyszenie „Grupa z Pasją”.

Powstała „Zielona Klasa” to miejsce, gdzie nauka łączy się z naturą, inspirując kreatywność i aktywność. Przestrzeń została zaprojektowana tak, aby zapewnić zdrowe, komfortowe i stymulujące środowisko do nauki, zabawy i integracji. W ramach projektu stworzono m.in. przestrzeń do nauki z ławami szkolnymi i tablicą, kącik do zajęć interaktywnych i lekcji wychowawczych, ścieżkę sensoryczną, posadzono ponad 300 drzew i roślin, a całość uzupełniono dodatkowymi elementami edukacyjnymi i dekoracyjnymi, tj. pergola, budki dla ptaków, drewniane grzybki itp. Ponadto, na specjalnie zainstalowanych drewnianych panelach ogrodzeniowych namalowane zostały kolorowe grafiki. Podczas prac zabezpieczających i malarskich wykorzystano blisko 100 litrów farb marek należących do PPG, tj. m.in.: Dekoral Multimetal Atykorozyjna farba do metalu, Dekoral Emalia akrylowa do drewna i metalu, Drewnochron Impregnat grunt.

PPG przekazało na inwestycję 200 000 PLN, w projekcie wzięło udział ponad 50 pracowników-wolontariuszy firmy.

„"Zielona klasa" uatrakcyjniła i znacznie wzbogaciła bazę szkoły” – powiedziała Monika Lenio, Dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 8 we Wrocławiu. „Pozwoli nam ona na wykazywanie się jeszcze większą kreatywnością podczas zajęć edukacyjnych oraz świetlicowych, otworzy przed uczniami wiele nowych możliwości i wyzwań i sprawi, że

nauka będzie bardziej efektywna i ciekawsza. Jesteśmy wdzięczni pracownikom PPG za tak ogromne zaangażowanie, za ich życzliwość i wielkie serca”.

„W PPG już od blisko dziesięciu lat rozwijamy projekt Colorful Communities, w ramach którego wspieramy lokalne społeczności, odnawiamy wnętrza różnego rodzaju instytucji publicznych, takich jak szkoły, przedszkola, szpitale, czy hospicja. Robimy to, ponieważ u podstaw naszej działalności leży chęć ochrony i upiększania świata, w którym żyjemy i jesteśmy dumni za każdym razem, kiedy możemy to robić. Pomagamy, wnosząc swoje produkty, pomagamy, wnosząc zapał wolontariuszy, którzy są naszymi pracownikami i zawsze bardzo chętnie odpowiadają na tego typu wyzwania” – powiedział Krzysztof Żołędziowski, dyrektor operacyjny, PPG Deco Polska Sp. z o.o. 

Projekt „Zielonej klasy” odzwierciedla również zaangażowanie PPG w kwestie zrównoważonego rozwoju. Zewnętrzna klasa z kilkuset nowymi roślinami posadzonymi przez wolontariuszy ma pomagać w nauce ekologii, wyjaśnianiu roli i znaczenia ekosystemów  przyrodniczych, krzewieniu postaw proekologicznych i promowaniu poszanowania dla natury oraz zdrowego stylu życia. Także murale nawiązują do środowiska naturalnego prezentując typowo polskie motywy przyrodnicze. Dodatkowo, jako zwieńczenie realizacji projektu w szkole – dla wszystkich uczniów placówki - zorganizowane zostaną warsztaty ekologiczne, które poprowadzą przedstawicielki Grupy z Pasją.

Wrocławska „Zielona Klasa” to jeden z ponad 25 projektów zrealizowanych przez pracowników-wolontariuszy PPG na całym świecie w trzecim roku inicjatywy „New Paint for a New Start”. Co roku w trakcie miesięcy wakacyjnych (czerwiec, lipiec, sierpień) poświęcają oni swój czas, aby przy wykorzystaniu produktów malarskich PPG, swojej wiedzy na temat kolorów oraz doświadczenia, tworzyć angażujące i rozwijające przestrzenie dla uczniów.

"Jakość edukacji ma ogromne znaczenie i może zmienić trajektorię życia ucznia. Nasi pracownicy-wolontariusze są tego świadomi i zawsze z ogromnym zaangażowaniem wkraczają do szkół oraz innych placówek edukacyjnych, aby malować sale lekcyjne czy tworzyć kreatywne miejsca, w których uczniowie mogą się rozwijać" - powiedziała Malesia Dunn, dyrektor wykonawczy Fundacji PPG i globalnej odpowiedzialności społecznej firmy. "Każdy projekt New Paint for a News Start ma na celu stworzenie przyjaznych przestrzeni, w których uczniowie czują się wspierani, i które umożliwiają młodym ludziom wzrost osobisty i rozwój".

Celem programu Colorful Communities jest ochrona i upiększanie otoczenia społeczności lokalnych sąsiadujących z jednostkami biznesowymi firmy na całym świecie. W tym celu PPG zapewnia wolontariuszy-pracowników firmy, produkty oraz wsparcie finansowe. Od uruchomienia programu w 2015 roku, zrealizowano ponad 500 projektów w 50 krajach, w których udział wzięło ponad 26 500 pracowników-wolontariuszy PPG, i które swoim zasięgiem objęły ponad 9,2 miliona ludzi. Inwestycja PPG w projekt od początku jego powstania wyniosła łącznie 10 mln dolarów, a w ostatnim kwartale 2023 roku firma zdecydowała się przekazać do 2030 r. dodatkowe 5 mln dolarów na dalszy rozwój inicjatywy.

Dla PPG, jako globalnego lidera produkcji farb, lakierów i powłok specjalistycznych, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są jednym z priorytetów. W 2023 roku firma zainwestowała ponad 17,5 miliona dolarów, wspierając setki organizacji w ponad 40 krajach. Inwestując w edukację, PPG pomaga w rozwijaniu wykwalifikowanej kadry oraz przyszłych innowatorów w dziedzinach związanych z powłokami i produkcją. Ponadto firma daje swoim pracownikom możliwość zaangażowania w ważne dla nich sprawy poprzez wspieranie ich wysiłków w ramach wolontariatu oraz działań charytatywnych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.