smileApp pierwsza aplikacja Fundacji Dr Clown
Fundacja Dr Clown
Powstańców Śląskich 87 lok. U10B
01-355 Warszawa
paulina.latacz|drclown.pl| |paulina.latacz|drclown.pl
728 401 910
www.drclown.pl
W Światowy Dzień Uśmiechu Fundacja Dr Clown uruchamia swoją pierwszą aplikację mobilną dla dzieci w rozszerzonej rzeczywistości. Organizacja, która od ponad 20 lat wykorzystuje dobroczynne właściwości uśmiechu wspierając pacjentów w powrocie do zdrowia, przez smileApp chce zachęcić najmłodszych do dbania o swój uśmiech na co dzień.
smileApp to pierwsza aplikacja, która pozwala dzieciom ćwiczyć uśmiech, by mieć energię do działania i pozytywnie się nastroić na cały dzień. Powstała z inicjatywy Fundacji Dr Clown, a została opracowana i wdrożona przez VRR Immersive Technologies.
– Pandemia zmusiła nas do zmiany sposobu funkcjonowania i poszukiwania nowych rozwiązań, które umożliwią szybkie dotarcie do dzieci w szpitalach i placówkach. W czerwcu ubiegłego roku uruchomiliśmy Śmiechofon, bezpłatną usługę, dzięki której rodzice i opiekunowie mogą umawiać się na wirtualne wizyty z naszymi Doktorami Clownami. Teraz, dokładnie w Światowy Dzień Uśmiechu, startujemy z naszą pierwszą aplikacją dla dzieci, która służy przede wszystkim zabawie i… treningowi uśmiechu! – mówi Agata Bednarek, prezes Fundacji Dr Clown.
Głównym bohaterem smileApp jest wesoły uśmieszek, o którego dzieci muszą codziennie dbać, ale przede wszystkim, z którym muszą codziennie się bawić, aby zdobywać punkty niezbędne do tego, aby był on szczęśliwy i… nakarmiony. Aplikacja umożliwia użytkownikom m.in. korzystanie z gry, w której, aby sterować pojazdem i zdobywać punkty, należy wywołać na swojej buzi uśmiech, a także zabawę polegającą na robieniu zdjęć uśmieszka w rozszerzonej rzeczywistości.
– Aby sterować grą, dziecko musi się uśmiechać, bo jego własny uśmiech to jedyny kontroler jaki obsługuje smileApp. Użytkownicy muszą trenować codziennie, by oba uśmiechy, ten wirtualny i ten prawdziwy, były w doskonałej kondycji. – mówi Radosław Nagay, członek zarządu VRR Immersive Technologies.
smileApp jest darmowa i można ją na ten moment poprać poprzez stronę https://smileapp.panopticum.com.pl. Wkrótce będzie dostępna w sklepie Google Play.
Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej?
Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel
Pierwsza konferencja Lightship Summit organizowana przez Niantic dla twórców r
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.