Komunikaty PR

Realne awatary w „Metaverse” dzięki animacji „Mocap” od EpicVR

2022-05-17  |  08:40
Biuro prasowe

EpicVR – doświadczony twórca aplikacji VR/AR oraz producent gier VR tworzy hiperrealistyczne animacje modeli 3D określane żargonowo jako animacje „Mocap”. Technika ta umożliwia kreowanie wiarygodnych awatarów odwzorowujących ludzkie ruchy. Rozwiązanie wykorzystujące technologię motion-capture kładzie też nacisk na realistyczne odwzorowanie ruchów mimicznych twarzy (np. poruszanie gałkami ocznymi, marszczenie czoła, uśmiech). Nowy produkt jest częścią projektu „Innowacyjne samouczące narzędzie ułatwiające projektowanie trybu multiplayer w aplikacjach VR", w ramach którego krakowska firma stworzy narzędzie przeznaczone dla użytkowników „Metaverse”. Na ten cel EpicVR otrzyma w sumie ponad 5 milionów złotych od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

„Mocap” to animacja przeznaczona dla użytkowników „Metaverse” oraz twórców gier, reklam czy filmów animowanych, która pozwala na przechwytywanie ruchów ludzi i ich realistyczne odzwierciedlanie w wirtualnym świecie. 

– „Mocap” to nie tylko animacja ruchu kończyn, ale też doskonałe odwzorowanie ruchów mimicznych twarzy i ust zgodnie z wypowiadaną sekwencją słów. To pozwala osiągnąć wiarygodność ekspresji modelu 3D, niezależnie od tego, czy jego właściciel wyraża radość, czy zdziwienie. Do produkcji tego typu animacji wykorzystywana jest technologia motion-capture, ciesząca się coraz większą popularnością i stosowana nie tylko w rozrywce, ale też w przemyśle filmowym i szkoleniach. Oznacza ona płynny zapis ruchów, odegranych przez człowieka według scenariusza - zamiast tworzenia ich sekwencji klatka po klatce – mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.

Nowy produkt stworzony przez krakowską firmę daje znakomite rezultaty techniczne (płynność animacji) przy niespotykanej dotąd oszczędności czasu. Tradycyjne stworzenie animacji tak profesjonalnej, jak ta uzyskana przy pomocy technologii motion-capture zajęłaby grafikom znacznie więcej czasu. Możliwości, jakie daje „Mocap”, wesprą proces twórczy niezależnie od tego, jakiego rodzaju materiał będą chcieli stworzyć jego autorzy. Działanie animacji można porównać do nagrywania filmu.

Aktor wyposażony w odpowiedni sprzęt identyfikujący jego ruchy w przestrzeni odgrywa scenę opisaną w konkretnym projekcie czy scenariuszu. Nagranie animacji twarzy ma miejsce jednocześnie przy użyciu innego, niezależnego sprzętu. Kombinacja tych dwóch technologii sprawia, że po odegraniu scen jesteśmy w stanie uzyskać gotowy i płynnie zaanimowany ruch szkieletu, do którego należy przypisać wybrany przez użytkownika model 3D. Wówczas animacja jest gotowa – wyjaśnia Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.

Dzięki animacji „Mocap” każdy z ruchów występujących na twarzy aktora zostanie w stu procentach zarejestrowany na „twarzy” modelu, co oznacza nowe możliwości w zakresie uzyskiwania różnorodności postaci i scen. W razie potrzeby - możliwe jest wielokrotne używanie tej samej animacji z zastosowaniem innego modelu. Użytkowników ograniczyć może jedynie ich wyobraźnia.

Na koncie EpicVR są projekty zrealizowane w wirtualnej rzeczywistości dla renomowanych firm jak m.in. Procter&Gamble, FedEx, PGE czy Mitsubishi Motors. Obecnie firma pracuje nad narzędziem przeznaczonym dla użytkowników „Metaverse”, którego prototyp powstanie w ciągu 2 lat. Niezależnie od działalności software house w segmencie VR, EpicVR tworzy również gry na platformy Oculus Quest i Steam VR.

EpicVR w przyszłości zamierza dołączyć do spółek notowanych na rynku NewConnect.

 

Film prezentujący „Mocap”: https://www.youtube.com/watch?v=ST6RmfJhjWE&feature=youtu.be

 

***

O EpicVR:

EpicVR to doświadczony producent oprogramowania na rynku wirtualnej rzeczywistości. Spółka działająca od 2013 roku tworzy aplikacje i rozwiązania VR i AR, filmy 360, 3d VR, rozwiązania szkoleniowe VR czy wspierające sprzedaż i marketing. Wyspecjalizowany zespół EpicVR swoje zaawansowane rozwiązania dostarcza m.in. dla branży lotniczej, czy też branży medycznej. Spółka dywersyfikuje swoją działalność w zakresie realizacji gier VR.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Wirtualna rzeczywistość Finał Black Sales Weeks w Komfort - satysfakcjonujące zakończenie kampanii Biuro prasowe
2024-12-02 | 13:00

Finał Black Sales Weeks w Komfort - satysfakcjonujące zakończenie kampanii

Początek grudnia to kulminacja pięciotygodniowej kampanii Black Sales Weeks marki Komfort, która przez 5 tygodni przyciągała klientów nowoczesnym podejściem do promocji i
Wirtualna rzeczywistość Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej?
2022-10-03 | 13:10

Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej?

Czy dołączyć do świata Metaverse? Czy techsolucjonizm jest odpowiedzią na wszystkie nasze problemy? Na te i inne pytania dotyczące świata cyfrowego odpowiedzą goście trzeciego spotkania
Wirtualna rzeczywistość Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel
2022-06-21 | 10:00

Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel

Immersion Games – notowany na NewConnect producent gier VR – ujawnia szczegóły dotyczące swojej najnowszej gry. Divine Duel to największy do tej pory projekt warszawskiej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Polska uzależniona od leków z importu. To zagrożenie dla bezpieczeństwa lekowego kraju

Niespełna jedna trzecia sprzedawanych w Polsce leków jest produkowana w naszym kraju, podczas gdy średnia europejska to około 70 proc. Uzależnienie od importu jest poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa lekowego. Wzmocnieniu tego obszaru ma służyć jeden z konkursów w ramach KPO, który niedawno rozstrzygnęła Agencja Badań Medycznych. 112 mln zł trafi na wsparcie 22 projektów z obszaru innowacyjnych technologii biomedycznych. Jeden z nich dotyczy opracowania leków generycznych stosowanych w leczeniu POChP i astmy.

Robotyka i SI

Unia Europejska spóźniona w wyścigu AI. Eksperci apelują o szybsze inwestycje i zaprzestanie regulacji

– Decyzja o zainwestowaniu 200 mld euro w sztuczną inteligencję została podjęta zbyt późno – ocenia dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema. Jak podkreśla, Europa pozostaje w tyle za Stanami Zjednoczonymi i Chinami w zakresie innowacji. Kluczowe znaczenie ma teraz tempo i sposób dystrybucji środków – jeśli zostaną przekazane zbyt późno, efekty inwestycji mogą się stać nieaktualne w dynamicznie rozwijającym się świecie AI. Kolejne postulaty dotyczą zaprzestania regulacji i skupienia się na technologicznych niszach, w których jesteśmy liderami.

Problemy społeczne

Drony coraz częściej wykorzystywane w akcjach ratowniczych. Państwowa Straż Pożarna tworzy grupy dronowe w całej Polsce

Wrześniowa powódź w Polsce pokazała rosnącą rolę dronów i robotów w zarządzaniu kryzysowym. Zbieranie danych w czasie rzeczywistym skraca czas reakcji, a technologia UAV oferuje większą wydajność i skuteczność w akcjach ratunkowych. Chociaż bezzałogowe pojazdy raczej nie zastąpią całkowicie tradycyjnych narzędzi, będą odgrywać zasadniczą rolę w łagodzeniu skutków katastrof naturalnych. Państwowa Straż Pożarna pracuje nad rozszerzeniem udziału bezzałogowych statków powietrznych w akcjach ratowniczych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.