Komunikaty PR

Pierwsza konferencja Lightship Summit organizowana przez Niantic dla twórców r

2022-05-27  |  14:10
Biuro prasowe

System pozycjonowania wizualnego Lightship, ponad 30 tys. dostępnych lokalizacji, możliwość dodawania własnych punktów. Niantic, 24 maja o godz. 19:00 czasu polskiego rozpoczął konferencję, podczas której prezentuje narzędzie do kreowania świata rzeczywistego w VR. Firma przedstawia również Campfire - aplikację społecznościową dla metawersum.

24 maja o godz. 19:00 czasu polskiego w San Francisco rozpoczął się pierwszy dzień Lightship Summit – dwudniowej konferencji organizowanej przez firmę Niantic dla globalnej społeczności twórców specjalizujących się w rzeczywistości rozszerzonej. Podczas spotkania deweloperzy otrzymali dostęp do systemu pozycjonowania wizualnego Lightship wraz z 30 tys. aktywnych lokalizacji. System pozwala deweloperom określać pozycję i orientację ich użytkowników w przestrzeni oraz zakotwiczyć treści w rzeczywistości rozszerzonej z dokładnością co do centymetra. Można go wykorzystać do kreowania immersyjnego świata w rzeczywistości rozszerzonej na ogromną skalę. Deweloperzy mają możliwość dodawania lokalizacji do mapy świata VR firmy Niantic, aby tworzyć własne aplikacje i doświadczenia oparte na lokalizacji w kanałach rzeczywistości rozszerzonej. Już teraz dostępnych jest ponad 30 tys. publicznych lokalizacji w systemie VPS z zagęszczeniem w San Francisco, Londynie, Tokio, Los Angeles, Nowym Jorku i Seattle. Aby pokazać uczestnikom, jak VPS działa w praktyce, firma Niantic zaprezentowała wykorzystujące VPS aplikacje zaprojektowane przez firmy partnerskie, które brały udział w zamkniętej wersji beta przed dzisiejszą premierą. Do partnerów demonstracyjnych Lightship VPS należą JR Reality Superblue, AREALM FoundrySix, PIXELYNX, Shueisha XR, Rhizomatiks, Liquid City i TRIPP.

Kluczem do prawdziwie immersyjnego świata rzeczywistości rozszerzonej są dwa aspekty: lokalizacja i trwałość. Deweloperzy chcą tworzyć bardziej wciągające, rzeczywiste doświadczenia z treściami zakotwiczonymi w otaczającym nas świecie. Aby to zrobić, muszą najpierw być w stanie dokładnie zrozumieć, gdzie znajdują się ich użytkownicy. System Lightship VPS odpowiada na tą potrzebę, określając nie tylko położenie użytkownika, ale także jego orientację w przestrzeni w momencie interakcji ze światem rozszerzonym.

Jak dział Lightship VPS

Zanim VPS był w stanie umiejscawiać użytkowników w przestrzeni, konieczne było stworzenie nowego rodzaju map, zaprojektowanych specjalnie na potrzeby rzeczywistości rozszerzonej. Budowanie mapy 3D świata to jedno z największych wyzwań technologii rzeczywistości rozszerzonej, którym zajmują się deweloperzy i geodeci. Firma Niantic zaprosiła również zaangażowanych graczy, aby stali się budowniczymi „planszy do gry” poprzez wspólne mapowanie świata. Do tej pory gracze Ingress i Pokémon GO dodali ponad 17 milionów punktów szczególnych — znanych też jako „Wayspots” — oraz miliony zdjęć i poprawek do punktów szczególnych na całym świecie.

Gdy lokalizacja zostanie wystarczająco zeskanowana, twórcy platformy mogą ją aktywować w Lightship VPS i udostępnić deweloperom do celów tworzenia doświadczeń w ramach rzeczywistości rozszerzonej w prawdziwym świecie. Użytkownicy mogą natomiast udać się do tych aktywowanych w VPS miejsc i szybko zlokalizować swoje urządzenia w przestrzeni i wchodzić w interakcję. Lightship VPS jest w stanie szybko i dokładnie określić położenie użytkownika w sześciowymiarowej przestrzeni, używając tylko pojedynczej klatki przechwyconej przez kamerę użytkownika.

 Wiemy, że nie możemy polegać wyłącznie na społeczności programistów i graczy, aby tworzyć mapę, która spełnia wymagania wszystkich twórców. Dlatego rozszerzyliśmy nasze wysiłki, uruchamiając program geodetów w sześciu kluczowych miastach i będziemy rozwijać go dalej w ciągu roku – zapowiedzieli przedstawiciele Niantic.

Aplikacja Campfire

Niantic chce pomóc deweloperom nie tylko kreować wspaniałe doświadczenia, ale także znajdować dla nich odbiorców i pomagać im w budowaniu firm. Rozwiązaniem, które sprawi, że deweloperzy będą mogli docierać do odbiorców firmy Niantic jest nowa aplikacja społecznościowa o nazwie Campfire. To sieć społecznościowa osadzona w świecie rzeczywistym, która na początku była tylko mapą, a teraz rozwija się o ludzi, wydarzenia, społeczności i wiadomości. Twórcy zapewniają, że umożliwi ona poznawanie innych graczy w swoim otoczeniu, wysyłanie wiadomości, udostępnianie treści, organizowanie własnych wydarzen i pielęgnowanie więzi społecznych w prawdziwym świecie, czyli robienie czegoś, co zawsze było sercem działalności Niantic.

Campfire jest już dostępna dla graczy Ingress, a wkrótce dołączą do niej użytkownicy pozostałych tytułów Niantic. Aplikacja będzie doskonałym narzędziem do czerpania radości z rozgrywek w świecie rzeczywistym i organizowania wydarzeń. Ułatwi odkrywanie nowych kreacji, które powstały, by świat był jeszcze bardziej magicznym i ciekawym miejscem.

8th Wall

W marcu firma Niantic nabyła 8th Wall — pioniera w zakresie prac nad produktami w rzeczywistości rozszerzonej opartymi o przeglądarkę internetową (WebAR). Jej celem było zapewnienie programistom, markom i agencjom kompletnego zestawu narzędzi do tworzenia interaktywnych doświadczeń w rzeczywistości rozszerzonej, z którymi można pracować i w łatwy sposób wchodzić w interakcję na urządzeniach mobilnych, bez konieczności korzystania z aplikacji.

Tysiące deweloperów korzysta już z technologii WebAR na platformie 8th Wall, docierając do milionów konsumentów w ramach globalnych kampanii dla czołowych marek, na przykład do promowania ich podczas dużych wydarzeń (m.in. Super Bowl). Aby udostępnić te narzędzia jeszcze większej liczbie deweloperów, w drugim dniu konferencji Lightship Summit ogłoszone zostaną nowe poziomy cenowe oraz funkcje służące monetyzacji i dystrybucji, dzięki którym niezależni deweloperzy otrzymają wszystko, czego potrzebują, aby z powodzeniem budować firmy na platformie 8th Wall.

Inwestycje Niantic Ventures

Firma Niantic Ventures powstała w listopadzie zeszłego roku, aby pomóc w finansowaniu przyszłych liderów branży rzeczywistości rozszerzonej. Podczas konferencji zostały ogłoszone pierwsze inwestycje.

Firma TRIPP to wielokrotnie nagradzany lider w dziedzinie odnowy biologicznej wspomaganej rzeczywistością rozszerzoną. Oferuje ona klinicznie potwierdzone, mierzalne doświadczenia w rzeczywistości rozszerzonej zaprojektowane z myślą o zdrowiu umysłu i ciała. TRIPP jest również jednym z naszych początkowych partnerów VPS. Stworzyła ona aplikację do medytacji w rzeczywistości rozszerzonej, dzięki której użytkownicy mogą podczas medytowania przenieść się do stworzonego w rzeczywistości rozszerzonej ogrodu.

PIXELYNX to nowe przedsiębiorstwo w branży gier założone przez znanych muzyków i entuzjastów technologii. Ta mająca siedziby w Londynie i Los Angeles firma buduje muzyczne metawersum, które całkowicie odmieni sposób, w jaki artyści wchodzą w interakcję ze swoimi fanami za pośrednictwem gier.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Wirtualna rzeczywistość Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej? Biuro prasowe
2022-10-03 | 13:10

Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej?

Czy dołączyć do świata Metaverse? Czy techsolucjonizm jest odpowiedzią na wszystkie nasze problemy? Na te i inne pytania dotyczące świata cyfrowego odpowiedzą goście trzeciego spotkania
Wirtualna rzeczywistość Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel
2022-06-21 | 10:00

Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel

Immersion Games – notowany na NewConnect producent gier VR – ujawnia szczegóły dotyczące swojej najnowszej gry. Divine Duel to największy do tej pory projekt warszawskiej
Wirtualna rzeczywistość Realne awatary w „Metaverse” dzięki animacji „Mocap” od EpicVR
2022-05-17 | 08:40

Realne awatary w „Metaverse” dzięki animacji „Mocap” od EpicVR

EpicVR – doświadczony twórca aplikacji VR/AR oraz producent gier VR tworzy hiperrealistyczne animacje modeli 3D określane żargonowo jako animacje „Mocap”. Technika ta

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Transport

Ochrona środowiska

Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe

Na początku czerwca mają zostać uruchomione dwa pierwsze komponenty cyfrowej repliki Ziemi. To inicjatywa Komisji Europejskiej, w ramach której powstaje superzaawansowana symulacja zjawisk, m.in. atmosferycznych i klimatycznych, do jakich dochodzi na Ziemi. Oparte na bogatych zbiorach danych, m.in. ze zdjęć satelitarnych, i ich zaawansowanej analizie narzędzia pozwolą z dwutygodniowym wyprzedzeniem przewidywać zdarzenia pogodowe, precyzując prognozę do obszarów podzielonych na kwadraty o boku zaledwie kilku kilometrów. Będą mogły być wykorzystywane także w planowaniu miast, farm wiatrowych czy w rolnictwie. W tworzeniu rozwiązania bierze udział polski dostawca rozwiązań chmurowych.

Handel

Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok

Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.