Komunikaty PR

Pierwsza konferencja Lightship Summit organizowana przez Niantic dla twórców r

2022-05-27  |  14:10
Biuro prasowe

System pozycjonowania wizualnego Lightship, ponad 30 tys. dostępnych lokalizacji, możliwość dodawania własnych punktów. Niantic, 24 maja o godz. 19:00 czasu polskiego rozpoczął konferencję, podczas której prezentuje narzędzie do kreowania świata rzeczywistego w VR. Firma przedstawia również Campfire - aplikację społecznościową dla metawersum.

24 maja o godz. 19:00 czasu polskiego w San Francisco rozpoczął się pierwszy dzień Lightship Summit – dwudniowej konferencji organizowanej przez firmę Niantic dla globalnej społeczności twórców specjalizujących się w rzeczywistości rozszerzonej. Podczas spotkania deweloperzy otrzymali dostęp do systemu pozycjonowania wizualnego Lightship wraz z 30 tys. aktywnych lokalizacji. System pozwala deweloperom określać pozycję i orientację ich użytkowników w przestrzeni oraz zakotwiczyć treści w rzeczywistości rozszerzonej z dokładnością co do centymetra. Można go wykorzystać do kreowania immersyjnego świata w rzeczywistości rozszerzonej na ogromną skalę. Deweloperzy mają możliwość dodawania lokalizacji do mapy świata VR firmy Niantic, aby tworzyć własne aplikacje i doświadczenia oparte na lokalizacji w kanałach rzeczywistości rozszerzonej. Już teraz dostępnych jest ponad 30 tys. publicznych lokalizacji w systemie VPS z zagęszczeniem w San Francisco, Londynie, Tokio, Los Angeles, Nowym Jorku i Seattle. Aby pokazać uczestnikom, jak VPS działa w praktyce, firma Niantic zaprezentowała wykorzystujące VPS aplikacje zaprojektowane przez firmy partnerskie, które brały udział w zamkniętej wersji beta przed dzisiejszą premierą. Do partnerów demonstracyjnych Lightship VPS należą JR Reality Superblue, AREALM FoundrySix, PIXELYNX, Shueisha XR, Rhizomatiks, Liquid City i TRIPP.

Kluczem do prawdziwie immersyjnego świata rzeczywistości rozszerzonej są dwa aspekty: lokalizacja i trwałość. Deweloperzy chcą tworzyć bardziej wciągające, rzeczywiste doświadczenia z treściami zakotwiczonymi w otaczającym nas świecie. Aby to zrobić, muszą najpierw być w stanie dokładnie zrozumieć, gdzie znajdują się ich użytkownicy. System Lightship VPS odpowiada na tą potrzebę, określając nie tylko położenie użytkownika, ale także jego orientację w przestrzeni w momencie interakcji ze światem rozszerzonym.

Jak dział Lightship VPS

Zanim VPS był w stanie umiejscawiać użytkowników w przestrzeni, konieczne było stworzenie nowego rodzaju map, zaprojektowanych specjalnie na potrzeby rzeczywistości rozszerzonej. Budowanie mapy 3D świata to jedno z największych wyzwań technologii rzeczywistości rozszerzonej, którym zajmują się deweloperzy i geodeci. Firma Niantic zaprosiła również zaangażowanych graczy, aby stali się budowniczymi „planszy do gry” poprzez wspólne mapowanie świata. Do tej pory gracze Ingress i Pokémon GO dodali ponad 17 milionów punktów szczególnych — znanych też jako „Wayspots” — oraz miliony zdjęć i poprawek do punktów szczególnych na całym świecie.

Gdy lokalizacja zostanie wystarczająco zeskanowana, twórcy platformy mogą ją aktywować w Lightship VPS i udostępnić deweloperom do celów tworzenia doświadczeń w ramach rzeczywistości rozszerzonej w prawdziwym świecie. Użytkownicy mogą natomiast udać się do tych aktywowanych w VPS miejsc i szybko zlokalizować swoje urządzenia w przestrzeni i wchodzić w interakcję. Lightship VPS jest w stanie szybko i dokładnie określić położenie użytkownika w sześciowymiarowej przestrzeni, używając tylko pojedynczej klatki przechwyconej przez kamerę użytkownika.

 Wiemy, że nie możemy polegać wyłącznie na społeczności programistów i graczy, aby tworzyć mapę, która spełnia wymagania wszystkich twórców. Dlatego rozszerzyliśmy nasze wysiłki, uruchamiając program geodetów w sześciu kluczowych miastach i będziemy rozwijać go dalej w ciągu roku – zapowiedzieli przedstawiciele Niantic.

Aplikacja Campfire

Niantic chce pomóc deweloperom nie tylko kreować wspaniałe doświadczenia, ale także znajdować dla nich odbiorców i pomagać im w budowaniu firm. Rozwiązaniem, które sprawi, że deweloperzy będą mogli docierać do odbiorców firmy Niantic jest nowa aplikacja społecznościowa o nazwie Campfire. To sieć społecznościowa osadzona w świecie rzeczywistym, która na początku była tylko mapą, a teraz rozwija się o ludzi, wydarzenia, społeczności i wiadomości. Twórcy zapewniają, że umożliwi ona poznawanie innych graczy w swoim otoczeniu, wysyłanie wiadomości, udostępnianie treści, organizowanie własnych wydarzen i pielęgnowanie więzi społecznych w prawdziwym świecie, czyli robienie czegoś, co zawsze było sercem działalności Niantic.

Campfire jest już dostępna dla graczy Ingress, a wkrótce dołączą do niej użytkownicy pozostałych tytułów Niantic. Aplikacja będzie doskonałym narzędziem do czerpania radości z rozgrywek w świecie rzeczywistym i organizowania wydarzeń. Ułatwi odkrywanie nowych kreacji, które powstały, by świat był jeszcze bardziej magicznym i ciekawym miejscem.

8th Wall

W marcu firma Niantic nabyła 8th Wall — pioniera w zakresie prac nad produktami w rzeczywistości rozszerzonej opartymi o przeglądarkę internetową (WebAR). Jej celem było zapewnienie programistom, markom i agencjom kompletnego zestawu narzędzi do tworzenia interaktywnych doświadczeń w rzeczywistości rozszerzonej, z którymi można pracować i w łatwy sposób wchodzić w interakcję na urządzeniach mobilnych, bez konieczności korzystania z aplikacji.

Tysiące deweloperów korzysta już z technologii WebAR na platformie 8th Wall, docierając do milionów konsumentów w ramach globalnych kampanii dla czołowych marek, na przykład do promowania ich podczas dużych wydarzeń (m.in. Super Bowl). Aby udostępnić te narzędzia jeszcze większej liczbie deweloperów, w drugim dniu konferencji Lightship Summit ogłoszone zostaną nowe poziomy cenowe oraz funkcje służące monetyzacji i dystrybucji, dzięki którym niezależni deweloperzy otrzymają wszystko, czego potrzebują, aby z powodzeniem budować firmy na platformie 8th Wall.

Inwestycje Niantic Ventures

Firma Niantic Ventures powstała w listopadzie zeszłego roku, aby pomóc w finansowaniu przyszłych liderów branży rzeczywistości rozszerzonej. Podczas konferencji zostały ogłoszone pierwsze inwestycje.

Firma TRIPP to wielokrotnie nagradzany lider w dziedzinie odnowy biologicznej wspomaganej rzeczywistością rozszerzoną. Oferuje ona klinicznie potwierdzone, mierzalne doświadczenia w rzeczywistości rozszerzonej zaprojektowane z myślą o zdrowiu umysłu i ciała. TRIPP jest również jednym z naszych początkowych partnerów VPS. Stworzyła ona aplikację do medytacji w rzeczywistości rozszerzonej, dzięki której użytkownicy mogą podczas medytowania przenieść się do stworzonego w rzeczywistości rozszerzonej ogrodu.

PIXELYNX to nowe przedsiębiorstwo w branży gier założone przez znanych muzyków i entuzjastów technologii. Ta mająca siedziby w Londynie i Los Angeles firma buduje muzyczne metawersum, które całkowicie odmieni sposób, w jaki artyści wchodzą w interakcję ze swoimi fanami za pośrednictwem gier.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Wirtualna rzeczywistość Finał Black Sales Weeks w Komfort - satysfakcjonujące zakończenie kampanii Biuro prasowe
2024-12-02 | 13:00

Finał Black Sales Weeks w Komfort - satysfakcjonujące zakończenie kampanii

Początek grudnia to kulminacja pięciotygodniowej kampanii Black Sales Weeks marki Komfort, która przez 5 tygodni przyciągała klientów nowoczesnym podejściem do promocji i
Wirtualna rzeczywistość Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej?
2022-10-03 | 13:10

Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej?

Czy dołączyć do świata Metaverse? Czy techsolucjonizm jest odpowiedzią na wszystkie nasze problemy? Na te i inne pytania dotyczące świata cyfrowego odpowiedzą goście trzeciego spotkania
Wirtualna rzeczywistość Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel
2022-06-21 | 10:00

Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel

Immersion Games – notowany na NewConnect producent gier VR – ujawnia szczegóły dotyczące swojej najnowszej gry. Divine Duel to największy do tej pory projekt warszawskiej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Nauka

Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech

Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.

Farmacja

Polscy naukowcy jako pierwsi na świecie stworzyli cyrkularne mRNA metodą chemiczną. To może pomóc w leczeniu genetycznych chorób rzadkich

Zespół badaczy, w skład którego wchodzą przedstawiciele Centrum Nowych Technologii Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Medycznego w Warszawie i Międzynarodowego Instytutu Biologii Molekularnej i Komórkowej, dokonał bezprecedensowych osiągnięć w zakresie cyrkularyzacji mRNA – cząsteczki dostarczającej lecznicze geny. Jej kolista struktura uzyskana przez naukowców przyczynia się do wydłużenia czasu życia RNA, a co za tym idzie, dłuższej produkcji białek terapeutycznych. Jest to przełomowe dokonanie, które jest ważnym krokiem w projektowaniu nowej generacji leków RNA. W przyszłości mogą wspomóc leczenie genetycznych chorób rzadkich, w tym mukowiscydozy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.