VR Factory Games planuje premiery gier na PS VR2
Notowana na rynku NewConnect spółka VR Factory Games, tworząca od 2016 roku gry wykorzystujące technologię wirtualnej rzeczywistości (VR), jeszcze w tym roku zapowiada debiut dwóch swoich produkcji na PlayStation VR2. Chodzi o „Bartender VR Simulator” oraz „Horror Bar VR”. Pierwszy tytuł to kombinacja nagrodzonej wieloma międzynarodowymi nagrodami gry i kursu barmańskiego. Gra jest już w procesie certyfikacji w Sony. W przypadku nominowanej w 2021 roku do nagrody „VR Game of the Year” gry „Horror Bar VR”, gdzie akcja toczy się w świecie zombie - certyfikację projektu zaplanowano w październiku. Spółka planuje, aby obie gry trafiły do sprzedaży na PS VR2 w IV kwartale br.
„Bartender VR Simulator” na PS VR2
Najpopularniejsze drinki świata, profesjonalne techniki barmańskie, różnorodność barów a w nich wymagający klienci oraz możliwość zdobycia pierwszego na świecie wirtualnego certyfikatu ukończenia kursu barmańskiego w VR to tylko niektóre atrakcje, jakie czekają na graczy w „Bartender VR Simulator”. Tytuł, który powstał w 2017 roku i jest stale rozwijany pod okiem sześciokrotnego mistrza świata w barmaństwie Tomasza Małka, dostępny jest na większości najpopularniejszych platform VR na świecie. W lipcu br. gra trafiła na listę najlepiej sprzedających się gier Meta Quest, a już w IV kwartale 2023 r. będą mogli zagrać w nią użytkownicy PS VR2.
- Od maja 2019 roku w ciągu 12 miesięcy od premiery „Bartender VR Simulator” w wersji na PlayStation VR1 - gra zarobiła prawie milion złotych bez większych działań marketingowych. To utwierdziło nas w przekonaniu, jak duży potencjał posiada ten tytuł również wśród posiadaczy konsol PlayStation. W trzecim kwartale br. oddaliśmy grę do certyfikacji na PlayStation VR2 i mamy nadzieję, że bez przeszkód jeszcze w tym roku tytuł zadebiutuje w wersji na PS VR2. Potencjał przychodowy to nie jedyny aspekt, który napawa nas optymizmem w aspekcie premier naszych tytułów na PS VR2 - jesteśmy dumni z tego, że jako spółka wydajemy nasze gry w modelu self publishingu na tak wymagającą platformę, jaką jest PlayStation - mówi Sławomir Matul, CEO VR Factory Games.
„Bartender VR Simulator” w wersji na PlayStation VR2 będzie nową, przeprojektowaną odsłoną gry. Tytuł będzie różnić się od swojej poprzedniej wersji nie tylko grafiką, ale także większą o blisko połowę zawartością contentu. Pojawią się w nim m.in. interaktywni klienci, podchodzący i zamawiający drinki, nowy bar, dodatkowe sety drinków czy rozbudowana sekcja wyzwań dla tych, którzy chcą czerpać przyjemność z przyswajania tajników barmaństwa, ale również są głodni rywalizacji z innymi graczami.
Gra, która kilka miesięcy po debiucie w głównym sklepie Meta Quest stała się jednym z hitów sprzedaży tej platformy, stale jest rozwijana przez spółkę. Nowe techniki barmańskie, kolejne receptury drinków dostępne w każdym z barów, lane piwo, ekspres do kawy, shoty czy planowany tryb kariery to kilka z wielu nowych elementów, które będą implementowane na zasadach update w grze na kluczowych platformach VR w tym na PS VR2. Pierwszy znaczący update na platformie Meta Quest już 21 września br.
„Horror Bar VR” na PS VR2
Gra, która miała swój debiut w 2021 roku i do dziś została wydana na Steam, PlayStation VR1, Pico VR a w maju br. w głównym sklepie Meta Quest, jest kolejnym tytułem VR Factory Games, który spółka planuje po certyfikacji w październiku wydać na PlayStation VR2 przed końcem br.
Zrealizowana przez zespół VR Factory Games we współpracy z wybitnymi twórcami takimi jak artysta grafik Krzysztof Rosłan, nominowany do Oscara za projekt „Klaus” czy Mikołaj Stroiński - kompozytor muzyki do między innymi takich gier jak „Witcher 3” czy „League of Legends”, gra „Horror Bar VR” jest wysokiej jakości niesamowicie immersyjną grą symulacyjną VR, w której gracze wcielają się w rolę barmana w świecie zombie, serwującego „straszne” dania i pełnokrwiste drinki.
W nowej odsłonie tytułu na PS VR2 pojawią się m.in. rozbudowany tutorial, który jeszcze precyzyjniej wprowadzi użytkowników w świat gry, ułatwiając naukę i zdobywanie umiejętności, nowe mechaniki czy elementy gameplay, takie jak Mad Zombie, z którymi gracz będzie musiał sobie poradzić przy pomocy oryginalnej broni. Nowości sprawią, że gra stanie się jeszcze bardziej ekscytująca i wciągająca w ten szalenie unikalny świat zombie.
- Wydanie „Horror Bar VR” na nową generację okularów PS VR2 będzie naszą trzecią premierą w samym IV kwartale br., obok wspomnianej „Bartender VR Simulator” oraz „Workshop Simulator” w wersji VR na urządzenia Oculus Quest a w ogóle piątą premierą w tym roku. Wcześniej w głównym sklepie Meta Quest, premierę miały „Horror Bar VR” i „Bartender VR Simulator” - podsumowuje Sławomir Matul.
***
O spółce:
VR Factory Games od 2016 roku specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wykorzystujących technologię wirtualnej rzeczywistości (VR) na takie platformy jak: Oculus Quest, Pico VR, PlayStation VR1 i VR2, PCVR. Posiadanie zaplecza reklamowego pozwala spółce na tworzenie kompletnego produktu - od konceptu poprzez produkcję a skończywszy na promocji i wsparciu sprzedaży. Firma zdobyła wiele prestiżowych międzynarodowych nagród branżowcyh za gry Bartender VR Simulator i Horror Bar VR. Od listopada 2021 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Handel
Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.