Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Red Square Games, Spółka notowana na rynku NewConnect, pozyska od swoich głównych akcjonariuszy ponad 1 mln zł z emisji akcji serii H. Środki te pozwolą na dalszy rozwój działalności firmy, w tym także na realizację strategicznego projektu digitalizacji gry planszowej z portfolio Asmodee – światowego lidera rynku gier planszowych. Spółka podpisała w listopadzie umowę na digitalizację jednej z gier partnera, a środki z emisji wesprą tę realizację oraz inne kluczowe działania. Jednocześnie główni akcjonariusze Red Square Games podpisali nowe umowy lock-up, zobowiązując się do czasowego niezbywania 394 314 akcji, co stanowi 29,69% udziału w Spółce.
- Konsekwentnie dywersyfikujemy działalność Red Square Games, a do tego potrzebny jest dodatkowy kapitał. Pozyskane środki w wysokości 1 mln zł pomogą nam na dynamiczny rozwój działalności w nowych obszarach rynku - mówi Krzysztof Wolicki, prezes zarządu Red Square Games.
Podwyższenie kapitału nastąpi w drodze emisji 60 tys. akcji na okaziciela serii H, o wartości nominalnej 0,10 zł każda. Cena emisyjna za jedną akcję wyniesie 16,80 zł. Wszystkie akcje serii H zostaną zaoferowane do objęcia większościowemu akcjonariuszowi Spółki, czyli Gravier Investment ASI S.A. Wyemitowane akcje zostaną pokryte wkładem pieniężnym w wysokości 1 008 000 zł. Połowa tej kwoty zostanie wpłacona do Spółki, jeszcze przed zarejestrowaniem podwyższenia kapitału zakładowego. Kolejna transza – w terminie do 28 lutego 2025 r. Akcjonariusze nie wykluczają kolejnego dokapitalizowania do końca 2027 roku.
Jednocześnie główni akcjonariusze Red Square Games, ogłosili lock-up posiadanych łącznie 394 314 akcjach Spółki. Prezes zarządu – Krzysztof Wolicki oraz członkowie Rady Nadzorczej – Karol Błażewski, Dawid Pałka, zobowiązali się do niezbywania posiadanych akcji do 30 maja 2025 r., przewodniczący Rady Nadzorczej – Michał Gołkowski, do 30 czerwca 2026 roku, natomiast Marcin Zahorowicz do 14 listopada 2026 r.
- Zawarte umowy lock-up pokazują, że kluczowi akcjonariusze spółki wierzą w jej potencjał i nie planują szybkiej sprzedaży swoich udziałów. Wspólnie dążymy do umocnienia pozycji spółki na rynku gier wideo i rozwijaniu współpracy z globalnymi partnerami. Jesteśmy przekonani, że najlepsze dopiero przed nami - dodaje Krzysztof Wolicki.
6 listopada br. Miała miejsce konsolowa premiera autorskiej gry spółki - SlavicPunk: Oldtimer. Tytuł zadebiutował na konsolach: PlayStation 4 i PlayStation 5 oraz Xbox Series X i Xbox Series S.
- Mamy sygnały od Gaming Factory, konsolowego wydawcy „SlavicPunk: Oldtimer”, że sprzedaż gry po miesiącu obecności tytułu na nowych platformach, idzie zgodnie z planem i na tym etapie jest na bardzo zadowalającym poziomie. Wierzymy w ten projekt i długoterminowo planujemy go rozwijać. - informuje Krzysztof Wolicki.
W ramach umowy wydawniczej, Red Square Games przysługuje wynagrodzenie z tytułu portowania gry na platformy. Natomiast Gaming Factory jest odpowiedzialne za dystrybucję, promocję oraz marketing portowanej gry.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!

Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba
8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Konsument
Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.
Handel
Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.