Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Red Square Games, Spółka notowana na rynku NewConnect, pozyska od swoich głównych akcjonariuszy ponad 1 mln zł z emisji akcji serii H. Środki te pozwolą na dalszy rozwój działalności firmy, w tym także na realizację strategicznego projektu digitalizacji gry planszowej z portfolio Asmodee – światowego lidera rynku gier planszowych. Spółka podpisała w listopadzie umowę na digitalizację jednej z gier partnera, a środki z emisji wesprą tę realizację oraz inne kluczowe działania. Jednocześnie główni akcjonariusze Red Square Games podpisali nowe umowy lock-up, zobowiązując się do czasowego niezbywania 394 314 akcji, co stanowi 29,69% udziału w Spółce.
- Konsekwentnie dywersyfikujemy działalność Red Square Games, a do tego potrzebny jest dodatkowy kapitał. Pozyskane środki w wysokości 1 mln zł pomogą nam na dynamiczny rozwój działalności w nowych obszarach rynku - mówi Krzysztof Wolicki, prezes zarządu Red Square Games.
Podwyższenie kapitału nastąpi w drodze emisji 60 tys. akcji na okaziciela serii H, o wartości nominalnej 0,10 zł każda. Cena emisyjna za jedną akcję wyniesie 16,80 zł. Wszystkie akcje serii H zostaną zaoferowane do objęcia większościowemu akcjonariuszowi Spółki, czyli Gravier Investment ASI S.A. Wyemitowane akcje zostaną pokryte wkładem pieniężnym w wysokości 1 008 000 zł. Połowa tej kwoty zostanie wpłacona do Spółki, jeszcze przed zarejestrowaniem podwyższenia kapitału zakładowego. Kolejna transza – w terminie do 28 lutego 2025 r. Akcjonariusze nie wykluczają kolejnego dokapitalizowania do końca 2027 roku.
Jednocześnie główni akcjonariusze Red Square Games, ogłosili lock-up posiadanych łącznie 394 314 akcjach Spółki. Prezes zarządu – Krzysztof Wolicki oraz członkowie Rady Nadzorczej – Karol Błażewski, Dawid Pałka, zobowiązali się do niezbywania posiadanych akcji do 30 maja 2025 r., przewodniczący Rady Nadzorczej – Michał Gołkowski, do 30 czerwca 2026 roku, natomiast Marcin Zahorowicz do 14 listopada 2026 r.
- Zawarte umowy lock-up pokazują, że kluczowi akcjonariusze spółki wierzą w jej potencjał i nie planują szybkiej sprzedaży swoich udziałów. Wspólnie dążymy do umocnienia pozycji spółki na rynku gier wideo i rozwijaniu współpracy z globalnymi partnerami. Jesteśmy przekonani, że najlepsze dopiero przed nami - dodaje Krzysztof Wolicki.
6 listopada br. Miała miejsce konsolowa premiera autorskiej gry spółki - SlavicPunk: Oldtimer. Tytuł zadebiutował na konsolach: PlayStation 4 i PlayStation 5 oraz Xbox Series X i Xbox Series S.
- Mamy sygnały od Gaming Factory, konsolowego wydawcy „SlavicPunk: Oldtimer”, że sprzedaż gry po miesiącu obecności tytułu na nowych platformach, idzie zgodnie z planem i na tym etapie jest na bardzo zadowalającym poziomie. Wierzymy w ten projekt i długoterminowo planujemy go rozwijać. - informuje Krzysztof Wolicki.
W ramach umowy wydawniczej, Red Square Games przysługuje wynagrodzenie z tytułu portowania gry na platformy. Natomiast Gaming Factory jest odpowiedzialne za dystrybucję, promocję oraz marketing portowanej gry.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce
Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.