To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce
“Balcia jako styl życia to nie tylko hasło w podręczniku marki – to coś, w co wierzymy” - mówi Viesturs Kancs, eCommerce & Innovation Lead w Balcia Insurance. Łotewski insurtech wprowadził na polski rynek nową aplikację, która oferuje więcej niż tylko możliwość zakupu produktów ubezpieczeniowych.
Balcia App została już jakiś czas temu uruchomiona na rynkach bałtyckich. Teraz czas na Polskę. Jak aplikacja została przyjęta i co najbardziej cenią sobie jej użytkownicy?
To szerokie pytanie, więc zacznijmy od tego, że kiedy uruchomiliśmy ją na Łotwie półtora roku temu, byliśmy dość nową firmą, ale mieliśmy potencjał, by zmierzyć się z dużymi graczami. Mamy nowsze systemy, możemy pozwolić sobie na odważniejszy marketing itp. Aplikacja została bardzo dobrze przyjęta na Łotwie. Zaczęliśmy od 50% zniżki na wszystkie produkty na jeden dzień, czego nikt wcześniej nie zrobił. Jasne, nie wszystko poszło zgodnie z planem, ale przyciągnęliśmy uwagę. Teraz ludzie są zainteresowani. Robimy coś odważnego i inwestujemy w marketing sklepowy.
Później w tym samym roku, jesienią, uruchomiliśmy Balcia App na Litwie. Okazało się, że wszyscy pokochali aplikację, ponieważ mieliśmy pewne funkcje, których nikt inny nie oferował. Z kolei rynek estoński to ciekawa historia. To najmłodszy kraj w naszym portfolio. Otrzymaliśmy wszystkie zielone światła od rządu w zaledwie miesiąc lub dwa – oczekiwaliśmy, że zajmie to co najmniej rok! Więc pomyśleliśmy, że musimy tam wystartować z aplikacją. Estonia teraz niemal przegoniła inne kraje pod względem liczby użytkowników, mimo że jesteśmy tam nowi.
Posiadając to doświadczenie z krajów bałtyckich, postanowiliśmy przetestować Polskę. Oczywiście, to duży rynek, ale jesteśmy na dobrej pozycji w porównaniu z innymi, którzy próbowali tego wcześniej. Mamy solidne portfolio, dobrą strategię. Dlaczego więc nie spróbować? Jasne, mogą pojawić się wyzwania, ale jak dotąd idzie bardzo dobrze.
Co według Pana wyróżnia Balcia App na tle konkurencji?
Jesteśmy w dobrej sytuacji, ponieważ nasze podstawowe systemy i CRM są nowoczesne, więc już jesteśmy o krok przed starszymi bankami czy graczami ubezpieczeniowymi. Z badaniami, rozwojem aplikacji i testowaniem jesteśmy miesiące czy nawet lata do przodu, przynajmniej w krajach bałtyckich. To nasz atut i nie chcemy tego stracić. Szukamy nowych funkcji z miesiąca na miesiąc. Największymi korzyściami dla użytkownika są programy lojalnościowe, możliwość głosowego zgłoszenia szkody itd. Ale wierzę, że nowoczesny marketing również przyciąga ludzi. W przeciwieństwie do wielu innych ubezpieczycieli, my się nie boimy. My mówimy: „Hej, zapraszamy na imprezę. Oto Twój bilet wstępu”. Balcia jako styl życia to nie tylko hasło w podręczniku marki – to coś, w co wierzymy.
Styl życia to kluczowe słowo. Aplikacja pozwala użytkownikom na zakup ubezpieczenia czy zgłoszenie szkody z dowolnego miejsca na świecie. Możesz to zrobić gdziekolwiek, wystarczy Twój PESEL. Na przykład ubezpieczenie podróżne możesz kupić już po tym, jak wyruszysz w drogę. To szczególnie popularne na lotniskach, gdzie ludzie nagle uświadamiają sobie, że go potrzebują. Testujemy usługi lokalizacyjne – aplikacja przypomni na lotnisku: „Podróżujesz? Nie zapomnij o ubezpieczeniu”. To sprytne wykorzystanie nowoczesnych technologii, a nasi konkurenci z nich nie korzystają.
Podsumowując, kluczowe wyróżniki Balcia Insurance i nowej aplikacji Balcia App to styl życia, nowoczesność, szybkość i łatwa dostępność.
Można dodać również innowacyjność.
Rzeczywiście, to słowo jest dość popularne wśród pokolenia Z, młodych ludzi, ale także starsze pokolenia są coraz bardziej świadome zmian.
Tradycyjni gracze właściwie nie wprowadzają innowacji. Wystarczy być o krok przed rynkiem, a jeśli masz solidną technologię lub dobre pomysły, to przyciąga ludzi, którzy widzą, że organizacja nie tylko mówi o byciu innowacyjną, ale faktycznie taka jest.
Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia
Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.