Komunikaty PR

Uber przekazuje 10 tys. darmowych przejazdów na szczepienia dla seniorów

2021-02-17  |  09:00
Biuro prasowe

Uber przekaże 10 tys. darmowych przejazdów, aby umożliwić bezpieczny transport na szczepienia. Z myślą o najbardziej potrzebujących firma nawiązała współpracę z Caritas Polska, w ramach której wolontariusze pomogą dotrzeć seniorom do 39 punktów szczepień we wszystkich miastach, w których działa aplikacja. Ponadto użytkownicy platformy mogą zgłosić organizację, która potrzebowałaby tego rodzaju wsparcia, a także sami zamówić przejazd dla seniora z wykorzystaniem specjalnego kodu.

 

Chcąc pomóc w transporcie do punktów szczepień najbardziej potrzebującym, Uber nawiązał współpracę z Caritas Polska oraz Ogólnopolskim Porozumieniem Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Organizacje otrzymają kody na przejazdy dla swoich podopiecznych, słuchaczy, a także wolontariuszy, którzy wspierają seniorów w codziennych sprawach. Firma przygotowała dla wszystkich użytkowników także krótki formularz, w którym można zgłosić organizację pożytku publicznego wspierającą osoby starsze. Wybranym organizacjom firma przekaże w sumie trzy tysiące kodów na przejazdy dla potrzebujących. Formularz dostępny jest tutaj*.

 

„Z przyjemnością i uznaniem podjęliśmy współpracę bowiem sponsorowany przez firmę Uber przejazd samochodem osobowym jest wielkim udogodnieniem dla seniorów mieszkających »daleko od szosy«, czyli w miejscach oddalonych od przystanków komunikacji publicznej lub też otrzymujących propozycje szczepienia na drugim końcu miasta. Zwłaszcza teraz, kiedy przyszła do Polski zima z tęgimi opadami śniegu, pokonanie długiego dystansu do autobusu to wyzwanie często przesądzające o rezygnacji z wizyty w przychodni” - stwierdza Krystyna Lewkowicz Prezes Ogólnopolskiego Porozumienia Uniwersytetów Trzeciego Wieku.

 

“Już kilka miesięcy temu korzystaliśmy z pomocy firmy Uber w dojazdach do naszych podopiecznych. Z radością obserwujemy rosnące zaangażowanie zarówno osób prywatnych, jak i firm wyciągających pomocną dłoń do potrzebujących. Dzięki przekazanym kodom nasi wolontariusze pomogą dotrzeć seniorom na szczepienia, które są ważnym krokiem na drodze powrotu do życia społecznego” mówi ks. Marcin Iżycki, dyrektor Caritas Polska.

 

Każdy użytkownik aplikacji może pomóc seniorom

 

Dodatkowo Uber przewidział darmowe przejazdy dla osób starszych i potrzebujących transportu do punktów szczepień, w ramach współpracy z lokalnymi samorządami i rozpoczął dystrybucję kodów do użytkowników aplikacji. Ci, którzy nie kwalifikują się do szczepień w ramach grup przewidzianych w Narodowym Programie Szczepień*, mogą zamówić przejazd dla swoich bliskich, przyjaciół lub sąsiadów, potrzebujących transportu do jednego z 39 punktów szczepień we wszystkich miastach, w których działa Uber. Chcąc skorzystać z darmowego przejazdu, warto pamiętać, że musi on zaczynać się lub kończyć w jednym z obsługiwanych punktów. Wśród wybranych placówek znajdują się największe punkty szczepień w każdym z miast m.in. Centralny Szpital Kliniczny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie, Szpital kliniczny Przemienienia Pańskiego Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu czy EXPO Kraków - populacyjny punkt szczepień w Krakowie. Pełna lista dostępna jest na stronie uber.com**.

 

Bardzo ważne jest, aby najbardziej narażone osoby w naszym społeczeństwie miały możliwość bezpiecznego dotarcia do punktów szczepień. Dlatego chcemy pomóc seniorom, zapewniając im wygodny i bezpieczny transport z wykorzystaniem aplikacji”. - mówi Michał Konowrocki, Dyrektor Zarządzający Uber Polska.

 

Bezpieczeństwo przede wszystkim

 

Od początku pandemii Uber uruchomił liczne rozwiązania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa w trakcie przejazdów:

 

  • Udostępnienie kierowcom przesłon oddzielających ich od pasażerów
  • Zwrot kosztów za zakup środków ochrony osobistej dla każdego kierowcy oraz dostawcy korzystającego z platformy.
  • Weryfikacja zasłaniania nosa i ust - Uber wprowadził dodatkową technologię weryfikującą czy kierowca ma odpowiednio zasłonięte usta i nos. 
  • Przypomnienia dla kierowców i pasażerów - wszyscy użytkownicy platformy dostają przypomnienia na temat niezbędnych środków ostrożności w trakcie przejazdów, a także obowiązku noszenia maski podczas przejazdu.
  • Darmowe anulowanie przejazdu - Uber wdrożył politykę darmowego anulowania przejazdu zarówno dla kierowców, jak i pasażerów, jeśli któraś ze stron nie zakrywa nosa i ust.  

 

Dodatkowe informacje na temat środków bezpieczeństwa podejmowanych przez Uber w trakcie pandemii można znaleźć tutaj***.

*https://www.surveymonkey.com/r/Preview/?sm=gLomLXLz7PKgF_2FuAsZ_2FIdo94jreXg00HprN6YyUETtMHF5DW0Bpp0fV6ZOGPGgax

**https://www.uber.com/pl/blog/szczepienia/

***https://www.uber.com/pl/pl/coronavirus/

Dodatkowych informacji w temacie udziela:
Biuro Prasowe Uber i Uber Eats
iwona.kruk@dfusion.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje BRAK ZDJĘCIA
2024-12-05 | 12:00

To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

“Balcia jako styl życia to nie tylko hasło w podręczniku marki – to coś, w co wierzymy” - mówi Viesturs Kancs, eCommerce & Innovation Lead w Balcia Insurance. Łotewski insurtech wprowadził na
Gry i aplikacje Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia
2024-12-05 | 10:30

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Red Square Games, Spółka notowana na rynku NewConnect, pozyska od swoich głównych akcjonariuszy ponad 1 mln zł z emisji akcji serii H. Środki te pozwolą na dalszy rozwój
Gry i aplikacje Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
2024-11-29 | 09:00

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!

Immersion Games finalizuje prace nad autorską grą Fitness Fables. Nowatorski projekt w wirtualnej rzeczywistości, tworzony we współpracy z Metą, trafi do sprzedaży w styczniu 2025

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.