Komunikaty PR

Trwa nabór do programu wspierającego kobiety w IT "Lead IT, Lady!"

2020-09-07  |  14:00

Stowarzyszenie Women in Technology Poland, we współpracy z Grand Parade, zainaugurowało program Lead IT, Lady!. Organizatorzy stawiają na mentoring oraz warsztatową formę zdobywania wiedzy i praktyki liderskiej wśród kobiet aktywnych w branży nowych technologii. Program wzmacniający kobiecy leadership w IT składa się z czterech modułów skoncentrowanych na określonych polach kompetencyjnych – od zarządzania zespołem, przez realizację własnych projektów, po konsultacje z mentorkami branżowymi. Rekrutacja trwa do 14 września, a sam program rozpocznie się 5 października i prowadzony będzie w formule online przez 9 miesięcy.  

"Od ponad 10 lat podejmujemy szereg działań, których intencją jest przeciwdziałanie gender gap. Obserwujemy znaczącą dysproporcję, szczególnie w środowisku IT i nowych technologii, w liczbie kobiet i mężczyzn zatrudnionych na stanowiskach technicznych i specjalistycznych. Dlatego, aby pomóc ambitnym kobietom w IT odkryć swoje silne strony i wyzwolić potencjał liderki, powołałyśmy do życia Lead IT, Lady!" - mówi Anna Szwiec, prezeska Stowarzyszenia Women in Technology Poland, organizatora programu.

"Uczestniczkom oferujemy konkretne narzędzia, ukierunkowane na zdobywanie nowych umiejętności warsztaty, wspierającą społeczność i inspirujące mentorki, które pomogą im w odkryciu pożądanej drogi" - dodaje Magda Zawora, członkini zarządu WiT. 

Obok warsztatów z obszaru budowania samoświadomości, pewności siebie i kompetencji liderskich integralną częścią programu jest mentoring. Wśród ekspertek, które będą doradzać uczestniczkom są m.in. Joanna Chwastowska, liderka zespołu w Google Health; Monika Braun – Agile coach; Magdalena Firlit, trenerka Scrum; Natalia Jasińska, senior manager w Sabre, Aleksandra Maciejewicz – współzałożycielka kancelarii Lawmore specjalizującej się w obsłudze branży IT; oraz Aleksandra Pszczoła, CEO agencji Bee Talents wyszukującej talenty w IT.  

W ramach praktyki liderskiej uczestniczki będą przewodziły zespołom realizującym projekty społeczności Women in Technology Poland, m.in. WiT4People, Let’s Solve IT i WiT Bootcamp. Dodatkowo będą miały możliwość realizacji własnego projektu z zakresu nowych technologii, z obszarze realizacji na dowolnym polu – na rzecz startupów, organizacji pozarządowych czy korporacji. Program wspiera merytorycznie Grand Parade, globalny technologiczny hub specjalizujący się w rozwiązaniach dla gier online i zakładów sportowych.

"Cieszymy się z partnerstwa w programie, ponieważ wierzymy w efektywność mentoringu jako fantastycznego narzędzia wspierającego rozwój kompetencji liderskich. Bardzo ważna jest dla nas także idea różnorodności, zarówno w etycznym jak i biznesowym wymiarze" - podkreśla Daria Płona, HR Manager Grand Parade, partnera strategicznego projektu

Zgłoszenia do programu można przesyłać do 14 września, aplikując bezpośrednio na stronie www.leaditlady.pl, gdzie znajdują się także szczegółowe informacje dotyczące projektu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć

Zgodnie z założeniami strategii planu REPowerEU do 2030 roku na terenie państw członkowskich ma zostać zainstalowanych niemal 600 GW mocy fotowoltaiki słonecznej. Organizacje takie jak SolarPower Europe walczą o to, aby do tego czasu fotowoltaika stała się głównym źródłem energii elektrycznej. O ile w ostatnich latach odnotowano dynamiczne tempo wzrostu produkcji energii słonecznej, o tyle w kolejnych latach na drodze do realizacji planu może stanąć nienadążająca za tempem rozwoju infrastruktura.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.