Trwa nabór do programu wspierającego kobiety w IT "Lead IT, Lady!"
Stowarzyszenie Women in Technology Poland, we współpracy z Grand Parade, zainaugurowało program Lead IT, Lady!. Organizatorzy stawiają na mentoring oraz warsztatową formę zdobywania wiedzy i praktyki liderskiej wśród kobiet aktywnych w branży nowych technologii. Program wzmacniający kobiecy leadership w IT składa się z czterech modułów skoncentrowanych na określonych polach kompetencyjnych – od zarządzania zespołem, przez realizację własnych projektów, po konsultacje z mentorkami branżowymi. Rekrutacja trwa do 14 września, a sam program rozpocznie się 5 października i prowadzony będzie w formule online przez 9 miesięcy.
"Od ponad 10 lat podejmujemy szereg działań, których intencją jest przeciwdziałanie gender gap. Obserwujemy znaczącą dysproporcję, szczególnie w środowisku IT i nowych technologii, w liczbie kobiet i mężczyzn zatrudnionych na stanowiskach technicznych i specjalistycznych. Dlatego, aby pomóc ambitnym kobietom w IT odkryć swoje silne strony i wyzwolić potencjał liderki, powołałyśmy do życia Lead IT, Lady!" - mówi Anna Szwiec, prezeska Stowarzyszenia Women in Technology Poland, organizatora programu.
"Uczestniczkom oferujemy konkretne narzędzia, ukierunkowane na zdobywanie nowych umiejętności warsztaty, wspierającą społeczność i inspirujące mentorki, które pomogą im w odkryciu pożądanej drogi" - dodaje Magda Zawora, członkini zarządu WiT.
Obok warsztatów z obszaru budowania samoświadomości, pewności siebie i kompetencji liderskich integralną częścią programu jest mentoring. Wśród ekspertek, które będą doradzać uczestniczkom są m.in. Joanna Chwastowska, liderka zespołu w Google Health; Monika Braun – Agile coach; Magdalena Firlit, trenerka Scrum; Natalia Jasińska, senior manager w Sabre, Aleksandra Maciejewicz – współzałożycielka kancelarii Lawmore specjalizującej się w obsłudze branży IT; oraz Aleksandra Pszczoła, CEO agencji Bee Talents wyszukującej talenty w IT.
W ramach praktyki liderskiej uczestniczki będą przewodziły zespołom realizującym projekty społeczności Women in Technology Poland, m.in. WiT4People, Let’s Solve IT i WiT Bootcamp. Dodatkowo będą miały możliwość realizacji własnego projektu z zakresu nowych technologii, z obszarze realizacji na dowolnym polu – na rzecz startupów, organizacji pozarządowych czy korporacji. Program wspiera merytorycznie Grand Parade, globalny technologiczny hub specjalizujący się w rozwiązaniach dla gier online i zakładów sportowych.
"Cieszymy się z partnerstwa w programie, ponieważ wierzymy w efektywność mentoringu jako fantastycznego narzędzia wspierającego rozwój kompetencji liderskich. Bardzo ważna jest dla nas także idea różnorodności, zarówno w etycznym jak i biznesowym wymiarze" - podkreśla Daria Płona, HR Manager Grand Parade, partnera strategicznego projektu
Zgłoszenia do programu można przesyłać do 14 września, aplikując bezpośrednio na stronie www.leaditlady.pl, gdzie znajdują się także szczegółowe informacje dotyczące projektu.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.