Komunikaty PR

To będzie pierwsza taka kampania klimatyczna dla dzieci!

2023-03-06  |  08:30
Biuro prasowe

Fundacja Nauka. To Lubię wraz z UN Global Compact Network Poland – polskim oddziałem inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ ds. współpracy z biznesem, rozpoczyna prace nad wyjątkową kampanią edukacyjną na temat klimatu. Będzie to pierwsza tego typu kampania w Polsce. Jej odbiorcami będą najmłodsi Polacy, a najważniejszy cel, to pomóc zrozumieć zmiany klimatyczne.

Wspólnie chcemy zmienić przyszłość

Podpisanie listu intencyjnego, między Fundacją Nauka. To Lubię a polskim oddziałem Inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ – UN Global Compact Network Poland, to pierwszy krok w stronę stworzenia ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej związanej z klimatem, która skierowana będzie do grupy młodych Polaków. Grupy wcale nie takiej małej, bo według danych GUS, w 2020 roku w Polsce było około 7,3 mln dzieci i młodzieży, z czego najliczniejsze grono (ponad 3,2 mln), to najmłodsi w wieku od 7 do 14 lat.

-Nie boję się dużych słów - jeżeli chcemy żyć w lepszym świecie, musimy zadbać o edukację młodych ludzi. Szkoła, w moim przekonaniu, nie wyposaża młodego człowieka w niezbędną wiedzę, dlatego postanowiliśmy w Nauka. To Lubię “zaprojektować” kampanię edukacyjną, zgodną z ideą naszej fundacji - powiedział założyciel Fundacji Nauka. To Lubię dr Tomasz Rożek podczas podpisania wspólnej deklaracji inicjującej działania kampanijne. Poza Tomaszem Rożkiem pod dokumentem podpis złożył Kamil Wyszkowski, dyrektor wykonawczy Inicjatywy z ramienia ONZ. 

Pierwsza taka kampania

Kampania klimatyczna będzie pierwszym tego typu projektem w Polsce, na tak dużą skalę - nie tylko ze względu na wielkość grupy docelowej, ale także podejście do kwestii zmian klimatu. – Bardzo mnie cieszy, że UN Global Compact Network Poland i Fundacja Nauka. To Lubię łączą siły w ramach strategicznej współpracy przy kampanii edukacyjnej dla dzieci i młodzieży, nt. klimatu. Badania pokazują, że samo straszenie zmianą klimatu nie działa i jeśli chcemy mieć świadome społeczeństwo odpowiedzialnych obywateli, to drogą do tego jest rzetelna edukacja, pokazywanie możliwości działania oraz wspieranie sprawczości najmłodszego pokolenia w walce o przyszłość nas wszystkich i planetyKamil Wyszkowski, Dyrektor Wykonawczy UN Global Compact Network Poland. Dla Fundacji Nauka. To Lubię istotne jest wsparcie takiego partnera, jak UN Global Compact Network Poland - największej na świecie inicjatywy, zrzeszającej podmioty biznesowe, wspólnie działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Powołana w 2000 roku przez Sekretarza Generalnego ONZ inicjatywa, skupia firmy tworzące strategię w oparciu o Cele Zrównoważonego Rozwoju i Dziesięć Zasad United Nations Global Compact, dotyczących czterech obszarów: prawa człowieka, standardy pracy, przeciwdziałanie korupcji oraz ochrona środowiska.

Możemy wszystko?

- Chcemy pracować z dziećmi, bo to one bardzo szybko staną się decyzyjnymi dorosłymi. Już teraz mają duży wpływ na postawy rodziców. Dlatego wierzymy w ideę, która nas motywuje do działania - “Co ja mogę? Wszystko możesz!” - twierdzi dr Rożek. Kampania wykorzysta narzędzia, które Fundacja Nauka. To Lubię i dr Tomasz Rożek z powodzeniem stosują w codziennej pracy z dziećmi i podczas tworzenia treści popularnonaukowych, na największe tego typu kanały w internecie. 

Kropla będzie inspiracją

Główną bohaterką kampanii będzie kropelka wody - równie zmienna, jak klimat. Pomoże najmłodszym zrozumieć najtrudniejsze zagadnienia, ale także zostanie przewodnikiem po świecie stworzonym w kampanii. Poza działaniami skierowanymi bezpośrednio do dzieci, przewidziane są również eventy, kampania w internecie i social mediach, działania outdoorowe oraz ambientowe. Początek kampanii przewidziano na drugą połowę 2023 roku.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Media i PR

Konsument

Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.