TikTok wspiera branżę gamingową w Polsce i na świecie
TikTok, wiodąca platforma krótkich filmów wideo, aktywnie promuje branżę gamingu w Polsce i na świecie. Różnorodność form reklamy, angażowania odbiorców i wspierania twórców sprawia, że TikTok to miejsce zarówno dla producentów gier, drużyn e-sportowych, miłośników mini-gier czy nawet popularnych międzynarodowych wydarzeń takich jak Gamescom.
„Na TikToku liczy się przede wszystkim przygoda, autentyczność, kreowanie pozytywnych emocji i dobra zabawa. Dlatego gaming, który jednocześnie angażuje i inspiruje swoją wizualną opowieścią, idealnie wpisuje się w wartości naszej platformy” – mówi Anna Błaszczyk, Content Strategist & Partnership Manager w TikTok Polska.
Gaming to istotny element strategii dla TikToka na 2021 rok. Na platformie swoje profile posiadają twórcy gier, sklepy ze sprzętem elektronicznym (@x-kompl), zawodowi gracze (@lotharhr, @inetsaju, @donpago3, @ewron, @izaklive) oraz miłośnicy tej formy rozrywki znani m.in. z YouTube’a czy Twitcha. Zaobserwować można także wiele edukacyjno-newsowych profili e-sportowych, które chętnie dzielą się branżowymi nowinkami i trendami – jak profil Polskiej Ligi Esportowej (@ple.gg) czy redakcji @esportnow.
Ponadto do gamingu na TikToku zaliczają się również efekty AR i stickery, które stanowią część ekosystemu w aplikacji jako mini-gry – do najpopularniejszych należą m.in. doskonale znany #submarinegamechallenge, piłkarski efekt #rzutykarne czy Wielkanocna #pisanka.
Polska społeczność gamingowa na TikToku
Polscy użytkownicy TikToka chętnie biorą udział w hashtag challengach – dzięki partycypacji w globalnych i lokalnych wyzwaniach zyskują możliwość kreatywnego zmierzenia się z graczami z całego świata w ramach jednego motywu – tak jak w przypadku #PlayTogether, który zachęcał do pokazania grania w grach typu co-op i multiplayer. To także możliwość do podzielenia się uniwersalnymi motywami czy emocjami, które towarzyszą graniu w TikTokowych memach, gdzie mamy możliwość z jednej strony pośmiania się ze stereotypów, z drugiej – kreatywnego obalania ich.
Jak rozpocząć przygodę na TikToku?
Pierwszym krokiem jest oczywiście założenie konta w aplikacji. Przygodę z TikTokiem warto zacząć od personalizacji treści, czyli interakcji z takim typem video, który najbardziej nas interesuje. Można również wyszukać treści przez wyszukiwarkę, wpisując frazy związane z grami czy powiązane z nimi hashtagi. Kolejnym krokiem jest już przygoda związana z byciem twórcą, czyli uczestniczenie w trendach, które znajdziemy podczas przeglądania video z Dla Ciebie oraz tych oficjalnych, programowanych w sekcji Odkryj z ikoną lupki.
TikTok Polska zaprasza także wszystkie agencje gamingowe i influencerskie do współpracy. Firma otwarta jest na pozyskiwanie i aktywne wspieranie nowych talentów w ramach rozwoju gamingu jako kategorii contentowej.
Wybrani influencerzy tworzący treści na platformie mogą skorzystać ze wsparcia merytorycznego TikToka w formie spersonalizowanych szkoleń lub doradztwa strategicznego. Firma inwestuje w edukację i chętnie dzieli się ekspercką wiedzą w zakresie zwiększania efektywności działań na platformie – tak, aby docierać do odpowiedniej grupy odbiorców z angażującymi i interesującymi treściami, nie rezygnując z jakości.
Twórcy mają także możliwość dołączenia do elitarnego grona ambasadorów, których TikTok na bieżąco informuje o trendach, viralach i trendującej muzyce. Dodatkowo twórcy zachęcani są do regularnego udziału w transmisjach na żywo, które mają również opcję monetyzacji, czyli tzw. tipów. Takie spotkania na żywo z fanami są możliwe zarówno dla indywidualnych twórców, jak i w formie dedykowanej aktywacji z mocnym wsparciem promocyjnym w aplikacji.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Konsument
Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.