TikTok walczy z problemem dezinformacji na temat szczepionki przeciw COVID-19
Grayling Poland Sp. z o.o.
Aleje Jerozolimskie
00-807 Warszawa
izabela.kowalska|grayling.com| |izabela.kowalska|grayling.com
609707150
www.grayling.com
Dla TikTok niezwykle ważne jest dostarczanie swojej społeczności rzetelnych informacji. Jest to tym bardziej istotne w trudnym pandemicznym roku, a także w najbliższych miesiącach wypełnionych dyskusjami o szczepionce COVID-19. Firma podejmuje dalsze działania mające na celu zapewnianie społeczności TikTok dostępu do zaufanych źródeł i wiarygodnych ekspertów, m.in. poprzez wprowadzanie nowych funkcji do aplikacji czy budowanie strategicznych partnerstw. W tej chwili zespoły TikTok pracują nad tym, aby zapewnić, że firma pozostaje odpowiedzialnym partnerem w obliczu kolejnej fazy pandemii.
Od początku pandemii, zespoły ds. bezpieczeństwa pracują niezwykle ciężko nad tym, aby TikTok także w tym trudnym czasie pozostawał bezpiecznym miejscem dla twórczej ekspresji – zgodnie z misją firmy, którą jest inspirowanie kreatywności użytkowników i przynoszenie im radości. Jednocześnie należy podkreślić, że TikTok szybko odnalazł się w nowej pandemicznej rzeczywistości dostarczając swojej społeczności rzetelnych informacji. Firma pracowała nad tym, aby jej polityka i podejście do moderowania treści były skuteczne w tym bezprecedensowym dla wszystkich czasie. W styczniu 2020 r. TikTok wprowadził powiadomienia w swojej aplikacji, aby osoby szukające hashtagów związanych z pandemią mogły łatwo skontaktować się z ekspertami ds. zdrowia publicznego. Z kolei w luty tego roku, firma nawiązała współpracę z zaufanymi organizacjami i stworzyła Centrum Informacji (Information Hub) aplikacji TikTok, które zapewnia społeczności dostęp do wiarygodnych informacji. Od czerwca strona była oglądana ponad 2 miliardy razy na całym świecie.
Kolejna faza pandemii
Rok kończy się obiecującymi wynikami testów szczepionek, które dają nadzieję milionom ludzi na całym świecie. „Jak pokazały nasze rozmowy z organizacjami pozarządowymi i ekspertami, w tej chwili ważniejsze niż kiedykolwiek będzie przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się w sieci błędnych informacji dotyczących szczepionki przeciw COVID-19, które mogłyby zaszkodzić ogólnemu bezpieczeństwu publicznemu – powiedział Kevin Morgan, dyrektor ds. produktów i procesów na Europę w TikTok. „Musimy być jednak realistami, że zawsze znajdzie się niewielka grupa ludzi, która będzie próbowała korzystać z naszej platformy, aby dzielić się treściami, które są sprzeczne z naszą polityką” – dodał.
Poniżej znajdują się przykłady działań, które są podejmowane przez zespoły TikTok w celu zapewnienia, że firma jest odpowiedzialnym partnerem w momencie, kiedy świat wkracza w kolejną fazę pandemii.
Promowanie informacji z opiniotwórczych źródeł
Firma aktualizuje treści w Centrum Informacji aplikacji TikTok, tak, aby osoby szukające tam informacji o szczepionce były kierowane do zaufanych źródeł i ekspertów. Start zaplanowano na 17 grudnia.
Dodatkowo, firma wkrótce wprowadzi nowy tag dotyczący szczepionki, aby wykryć i oznaczyć wszystkie filmy z hashtagami i słowami związanymi ze szczepionką na COVID-19. TikTok dołączy do tych filmów również baner z informacją Dowiedz się więcej o szczepionkach przeciw COVID-19. Przekierowuje on użytkownika do weryfikowalnych i wiarygodnych źródeł informacji. Społeczność TikTok zobaczy ten tag po raz pierwszy już 21 grudnia.
TikTok jest również dumny z kontynuacji współpracy z Team Halo. Naukowcy z całego świata, w tym z Wielkiej Brytanii, RPA, Brazylii, USA i innych krajów, publikują na platformie TikTok aktualizacje w formie wideo, aby pokazać światu postęp, jaki dokonał się w kwestii szczepionki. Ten niesamowity zespół wybitnych specjalistów zajmujących się zdrowiem publicznym będzie odpowiadał na wszelkiego rodzaju pytania, w tym jakie kroki należy podjąć, aby stworzyć szczepionkę czy jak przetestować ją pod kątem bezpieczeństwa. Dzięki temu społeczność TikTok będzie na bieżąco z tym, co ważne.
Wspieranie naszych zespołów moderatorów
Jak zawsze, TikTok zachęca swoją społeczność do prowadzenia pełnych szacunku rozmów na tematy, które mają dla niej znaczenie. Zgodnie z polityką firmy, na platformie TikTok zakazane jest przekazywanie błędnych informacji, które mogłyby zaszkodzić zdrowiu jednostki lub ogólnemu bezpieczeństwu publicznemu. W związku z tym TikTok podejmuje także działania mające na celu usunięcie błędnych informacji na temat szczepionki przeciw COVID-19.
Do obowiązków zespołów moderujących treści na platformie TikTok jest usuwanie szkodliwych, nieprawdziwych treści. Jest to trudna praca, ponieważ jest wykonywana przez ludzi, którzy czasami popełniają błędy. Aby zminimalizować ich występowanie w tak ważnym dla zdrowia publicznego momencie, recenzenci biorą udział w dodatkowych szkoleniach z zespołami moderatorów.
Partnerstwo z ekspertami branżowymi
Aby działania TikTok w identyfikowaniu i ograniczaniu rozprzestrzeniania się błędnych informacji były jeszcze skuteczniejsze, firma kontynuuje współpracę z zewnętrznymi organizacjami, takimi jak AFP, Animal Político, Estadão Verifica, Lead Stories, NewTral, Politifact, SciVerify & Teyit. TikTok współpracuje również z zewnętrznymi ekspertami, aby zrozumieć, jakie tendencje w rozprzestrzenianiu się błędnych informacji występują na innych platformach. Dzięki znajomości trendów spoza TikTok, zespoły firmy mogą udzielać wskazówek moderatorom, aby pomóc im sprawniej wykryć i podjąć odpowiednie działania w przypadku treści naruszających zasady.
TikTok jako firma działająca w sposób odpowiedzialny dokłada wszelkich starań, aby szkodliwe informacje nie trafiały na platformę. Aby dowiedzieć się więcej o projektach TikTok realizowanych w czasie pandemii na rzecz najbardziej potrzebujących społeczności czy wydarzeniach specjalnych takich jak #HappyAtHome, można odwiedzić Centrum Bezpieczeństwa firmy TikTok.
Rediscover GO: Przed nami największa w historii aktualizacja Pokémon GO!
Dołącz do biblijnej Apokalipsy w Sancticide, zapowiedzi gry od Red Square Games
„Bartender VR Simulator” debiutuje na PS VR2. „Horror Bar VR” z rebrandingiem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Infrastruktura
Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał eksportu rolnego, oznacza też problem z tranzytem ukraińskiego zboża. Konieczna jest przede wszystkim budowa agroportów. – Mierzymy się z dużą nadwyżką zboża, którą trzeba wywieźć jak najszybciej, żeby zwolnić powierzchnie magazynowe do żniw na kolejny sezon, i w związku z tym potrzebne jest coraz szybsze tempo wywożenia – mówi Stefan Krajewski, wiceminister rolnictwa i rozwoju wsi. Część ekspertów zastanawia się jednak nad długofalowym uzasadnieniem takich inwestycji.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.