Zwycięzcy konkursu Huawei Next-Image 2020 - aż 4 polskich artystów
Huawei ogłosił zwycięzców globalnego konkursu fotograficznego Huawei Next-Image 2020 – wśród laureatów jest aż czterech polskich fotografów, którzy w finałowym etapie walczyli w gronie 1 000 najlepszych uczestników z całego świata. Jedno z polskich zdjęć znalazło się pośród 15 najlepszych prac wyłonionych w kategoriach, a autorzy trzech pozostałych znaleźli się w gronie 55 osób dodatkowo wyróżnionych przez jury.
Nagrody główne, Grand Prize, czyli 10 000 dolarów oraz flagowy smartfon Huawei P40 Pro, a także tytuł Fotografa Roku, zdobyło w tym roku trzech fotografów – z Danii, Argentyny i Chin.
- Wysoki poziom zdjęć zgłaszanych w konkursie Next-Image co roku nas zaskakuje. Nie tylko ze względu na ich jakość, ale przede wszystkim poruszające historie, jakie się za nimi kryją. Niezwykle utalentowani artyści udowadniają, że fotografia mobilna oraz możliwości smartfonów Huawei są nieskończone. Już nie możemy doczekać się przyszłorocznej edycji, która na pewno zaskoczy nas czymś nowym – mówi Li Changzhu, Vice President w Consumer Strategy Marketing Department w Huawei CBG.
Udział w organizowanym każdego roku konkursie Huawei Next-Image Awards to nie tylko szansa na atrakcyjne nagrody, ale także okazja, by pokazać szerokiej publiczności swój talent i zaistnieć w świecie fotografii. Tegoroczna edycja cieszyła się w Polsce dużym zainteresowaniem – swoje prace do konkursu zgłosiło 11 tysięcy pasjonatów używających smartfonów Huawei. Globalnie w konkursie wzięło udział rekordowe 1,2 miliona uczestników ze 120 krajów z całego świata. Do finału zakwalifikowało się 1 000 najlepszych zdjęć, spośród których jury wybrało 3 prace nagrodzone nagrodą Grand Prize, 15 najlepszych zdjęć w kategoriach oraz przyznało 55 wyróżnień.
Polskie zdjęcia pośród najlepszych na świecie
Spośród 41 zdjęć reprezentantów Polski zakwalifikowanych do finałowego etapu, międzynarodowe jury wyróżniło aż 4 prace. Jednym z 15 zwycięzców kategorii jest Daniel Wencel ze zdjęciem „Daughter of the Storm”. Polski fotograf, oprócz międzynarodowego rozgłosu, otrzymał również 1 000 dolarów oraz smartfon Huawei P40 Pro.
Jury wyróżniło też 55 autorów prac, wśród których znalazło się aż trzech Polaków. Smartfon Huawei P40 Pro zdobyli: Piotr Cebula za zdjęcie „My Place” z kategorii „Dobranoc”, Michał Bachora za fotografię zatytułowaną „Boy, Dog, Pizza” w kategorii „Witaj, życie!” oraz Jakub Niedźwiecki za zdjęcie „Silhouette” zgłoszone w kategorii „Blisko daleko”.
Grand Prize – najlepsi z najlepszych
Uczestnicy konkursu Next-Image 2020 mogli zgłaszać swoje fotografie w sześciu kategoriach: „Blisko daleko”, „Twarze”, „Dobranoc”, „Witaj, życie!”, „Opowieść” oraz w jedynej kategorii wideograficznej - „Żyj chwilą”. Autorzy trzech najlepszych zdjęć otrzymali 10 000 dolarów, smartfon Huawei P40 Pro oraz tytuł Fotografa Roku.
Pierwszy z nich, Duńczyk, w swoim zdjęciu zatytułowanym „The Hug” z kategorii „Witaj, życie!”, przedstawia poruszający obraz dziadka przytulającego wnuki po ponad 2-miesięcznej izolacji związanej z pandemią. Druga zwycięska praca, stworzona przez fotografa z Argentyny, również nawiązuje do trudnej sytuacji na świecie, która zmusza ludzi do samotności, ale tym samym pozwala nabrać dystansu i cieszyć się małymi, codziennymi rzeczami. Składający się z 9 zdjęć kolaż o nazwie „Resilence” został zgłoszony w kategorii „Opowieść”. Ostatni z trzech, pochodzący z Chin zwycięzca, nagrodę Grand Prize zdobył dzięki krótkiemu, inspirującemu filmowi pod nazwą „Master of the Horse and the Horses”. Autor swój film zgłosił w kategorii "Żyj chwilą”.
Zdjęcia zdobywców Grand Prize oraz zwycięzców w kategoriach można obejrzeć na stronie: https://gallery.consumer.huawei.com/2020/index.html#/winner-2020

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.