Zwiększanie przychodów dla wydawców dzięki zautomatyzowanej technologii DanAds

Adrianna Dekielińska
IdPR Sp. z o.o.
ul. Słowackiego 57
60-521 Poznań
adrianna.dekielinska|idpr.pl| |adrianna.dekielinska|idpr.pl
516033900
idpr.pl
Na rynku pojawiła się nowa możliwość zwiększania przychodów dla wydawców i właścicieli serwisów internetowych. Mowa o platformie DanAds do sprzedaży powierzchni reklamowej w modelu samoobsługowym. Technologia, którą wykorzystują tacy gracze jak Tripadvisor, Expedia/Trivago, Bloomberg Media, Reach jest już dostępna na polskim rynku. Partnerem i lokalnym przedstawicielem DanAds w Polsce została agencja Looksoft Advertising. Dzięki DanAds wydawcy będą mogli sprzedać więcej powierzchni reklamowej, a także zwiększyć swoją marżę, obsługując większą liczbę reklamodawców.
Czym jest DanAds? To system sprzedaży reklam w modelu samoobsługowym dostępny dla reklamodawców, a zwłaszcza klientów z segmentu małych i średnich firm (SME, SOHO). Pozwala wydawcom zwiększyć wykorzystanie powierzchni reklamowych i jednocześnie obniżyć koszty sprzedaży. Zastępuje bowiem tradycyjną pracę accountów czy lokalnych przedstawicieli zautomatyzowaną technologią self-service. Technologia DanAds jest dostępna w modelu SaaS, zaś sama integracja z dotychczasowym ad-adserwerem wydawcy jest w pełni konfigurowalna i dostosowana do jego potrzeb.
– „Wydawcy w Polsce zarabiają głównie na sprzedaży w modelu programmatic oraz bezpośredniej współpracy z domami mediowymi, agencjami czy sieciami reklamowymi. Proces sprzedaży bezpośredniej, zwłaszcza w segmencie małych i średnich firm, jest bardzo drogi. Wiąże się z utrzymywaniem działu sprzedaży, traffic, kosztami rozliczeń finansowych. Dzięki automatyzacji procesu sprzedaży wydawca może obsługiwać reklamodawców w modelu samoobsługowym, gdzie utworzenie konta i uruchomienie kampanii można zamknąć w mniej niż 5 minut.” – wyjaśnia Rafał Sułkowski, Dyrektor Sprzedaży Looksoft Advertising.„Tysiące małych i średnich firm chcą reklamować się w lokalnych mediach lub u ogólnopolskich wydawców, ale jest to zbyt skomplikowane i drogie. Wymaga kontaktu z biurem reklamy i przejścia całego procesu. Dzięki DanAds wydawca może sprzedać więcej powierzchni reklamowej, zwiększyć swoją marżę, obsługując większą liczbę reklamodawców przy użyciu platformy self-service.” – podkreśla Rafał Sułkowski.
Platforma DanAds została uruchomiona w 2013 roku przez dwóch przedsiębiorców ze Szwecji. Wśród obecnych klientów DanAds są serwisy streamingowe, wydawcy serwisów newsowych i magazynów (Bloomberg, Reach, Hearts) oraz znane platformy e-commerce (Tripadvisor, Expedia/Trivago).
„DanAds zapewnia wydawcom zautomatyzowaną technologię white-label do samoobsługowej sprzedaży reklam i skalowania ich biznesu. Mamy bardzo duże doświadczenie oraz wiedzę dotyczącą tego, czego oczekują wydawcy. To oznacza, że jesteśmy w stanie wspierać ich w każdym obszarze działalności, począwszy od technologii i developmentu, a skończywszy na działaniach sprzedażowych i marketingowych. Naszą misją jest sprawienie, aby proces sprzedaży reklamy online był łatwy zarówno dla wydawcy, jak i reklamodawcy” – mówi Istvan Beres, CEO DanAds. "Wybraliśmy Looksoft Advertising do rozwoju naszego produktu na polskim rynku, bo agencja ta ma duże doświadczenie we współpracy z zagranicznymi partnerami oraz unikalne połączenie kompetencji marketingowych
i technologicznych.” - dodaje Istvan Beres.
Looksoft Advertising Sp. z o.o. | ul. Grochowska 14E, 04-217 Warszawa
adv.looksoft.pl

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Handel
Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.