Współpraca TomTom i Uber
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, oraz Uber poinformowały o dalszej integracji map TomTom, danych o ruchu drogowym i interfejsów API Map z globalną platformą Ubera. Ponadto Uber będzie dla firmy TomTom zaufanym partnerem w zakresie edycji map, co umożliwi jeszcze dokładniejszą nawigację i lokalizację, wyznaczanie tras, taryf i szacowanie czasu przybycia. Przyniesie to korzyści klientom, kierowcom i dostawcom korzystającym z platformy Uber.
Integracja danych i interfejsów API Map z aplikacją Uber zapewni bezproblemowe mapowanie w ponad 10 tys. miastach na całym świecie. Firma TomTom regularnie przetwarza blisko dwa miliardy edycji map miesięcznie, dokładając najwyższych starań do utrzymania ich aktualności. Firmy Uber i TomTom będą również współpracować w celu zapewnienia, że aktualizacje map odzwierciedlają rzeczywiste zmiany, takie jak nowe drogi, ograniczenia dotyczące skrętów, zamykanie ulic i inne. Uber będzie obserwować i raportować spostrzeżenia z zakończonych podróży i dostaw, zaś TomTom będzie korzystać z aktualizacji zebranych od swoich partnerów, aby dostarczać klientom jeszcze dokładniejsze dane map.
„Cieszymy się na ściślejszą współpracę z Uberem i dostarczanie jeszcze lepszych danych dotyczących lokalizacji, aby poprawić mobilność użytkowników produktów TomTom na całym świecie", powiedział Anders Truelsen, Managing Director, TomTom Enterprise. „Pełny zestaw wiodących w branży danych i usług firmy TomTom, w tym bardzo dokładne mapy, informacje o ruchu drogowym i interfejsy API Map, pomoże każdej firmie udoskonalić rozwiązania oparte na lokalizacji".
„Dokładne mapowanie znajduje się w samym sercu platformy Uber, dlatego też jesteśmy podekscytowani możliwością dalszej współpracy z firmą TomTom", powiedział Michael Weiss-Malik, Director of Product, Maps and GSS w Uber. „To partnerstwo pomoże nam stworzyć jeszcze bardziej dynamiczne doświadczenia w zakresie mapowania na naszym globalnym rynku".

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.