Współpraca TomTom i Uber
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, oraz Uber poinformowały o dalszej integracji map TomTom, danych o ruchu drogowym i interfejsów API Map z globalną platformą Ubera. Ponadto Uber będzie dla firmy TomTom zaufanym partnerem w zakresie edycji map, co umożliwi jeszcze dokładniejszą nawigację i lokalizację, wyznaczanie tras, taryf i szacowanie czasu przybycia. Przyniesie to korzyści klientom, kierowcom i dostawcom korzystającym z platformy Uber.
Integracja danych i interfejsów API Map z aplikacją Uber zapewni bezproblemowe mapowanie w ponad 10 tys. miastach na całym świecie. Firma TomTom regularnie przetwarza blisko dwa miliardy edycji map miesięcznie, dokładając najwyższych starań do utrzymania ich aktualności. Firmy Uber i TomTom będą również współpracować w celu zapewnienia, że aktualizacje map odzwierciedlają rzeczywiste zmiany, takie jak nowe drogi, ograniczenia dotyczące skrętów, zamykanie ulic i inne. Uber będzie obserwować i raportować spostrzeżenia z zakończonych podróży i dostaw, zaś TomTom będzie korzystać z aktualizacji zebranych od swoich partnerów, aby dostarczać klientom jeszcze dokładniejsze dane map.
„Cieszymy się na ściślejszą współpracę z Uberem i dostarczanie jeszcze lepszych danych dotyczących lokalizacji, aby poprawić mobilność użytkowników produktów TomTom na całym świecie", powiedział Anders Truelsen, Managing Director, TomTom Enterprise. „Pełny zestaw wiodących w branży danych i usług firmy TomTom, w tym bardzo dokładne mapy, informacje o ruchu drogowym i interfejsy API Map, pomoże każdej firmie udoskonalić rozwiązania oparte na lokalizacji".
„Dokładne mapowanie znajduje się w samym sercu platformy Uber, dlatego też jesteśmy podekscytowani możliwością dalszej współpracy z firmą TomTom", powiedział Michael Weiss-Malik, Director of Product, Maps and GSS w Uber. „To partnerstwo pomoże nam stworzyć jeszcze bardziej dynamiczne doświadczenia w zakresie mapowania na naszym globalnym rynku".

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.