Komunikaty PR

Wprowadzenie gospodarki o obiegu zamkniętym w branży technologicznej

2021-06-23  |  08:00
Biuro prasowe

Gospodarka o obiegu zamkniętym nie jest synonimem recyklingu - recykling to tylko jej część. Produkty powinny być projektowane z założeniem, że zapewnia się dłuższą ich żywotność, zmniejsza ilość odpadów i zbyt szybką potrzebę ponownego przetwarzania zużytych części, co jest bardzo energochłonne. Oczywiście recykling ma bardzo duże znaczenie, ale produkując i kupując produkty, które nie są trwałe negatywnie wpływamy na środowisko naturalne.

Przejście na gospodarkę o obiegu zamkniętym wymaga holistycznego podejścia zarówno ze strony rządów, jak i przedsiębiorstw, które chcą odejść od tradycyjnej kultury liniowej. Kluczem do tego jest przede wszystkim unikanie produkcji części i urządzeń nieprzetwarzalnych i projektowanie produktów pod kątem długowieczności.

Urządzenia i produkty Lexmark celowo są zaprojektowane tak, aby działały przez siedem lat lub więcej, co znacznie przekracza średnią dla branży. Są doskonałą inwestycją biznesową. Zapewniamy nie tylko dużo dłuższą żywotność naszych urządzeń, ale też mniejszą ilość interwencji technicznych, a także usługi, które wspierają oszczędzanie energii i zużycia materiałów co przekłada się na oszczędności finansowe i pozytywnie wpływa na środowisko naturalne – mówi Skarbimir Mateńko, Supplies Business Manager Lexmark International Polska.

Gospodarka o obiegu zamkniętym opiera się na zasadach przeprojektowania systemu negatywnych oddziaływań zewnętrznych, takich jak odpady i zanieczyszczenia; utrzymywania produktów i materiałów w najwyższej użyteczności, oraz regeneracji systemów naturalnych. Model ten jest cyrkularny, ponieważ produkty i materiały pozostają w użyciu dłużej, mając wiele cykli użytkowania, obejmujących wymianę, naprawę i recykling.

Branża technologiczna jest szczególnie znana z marnotrawstwa, ponieważ regularne aktualizacje, ulepszenia i starzenie się technologii powodują konieczność regularnej wymiany elementów. Badania wykazują, że produkty elektroniczne zwykle działają o 2-3 lata krócej niż planowano w momencie ich projektowania.

Niektóre produkty działają dłużej niż inne - na przykład monitory są zwykle wymieniane co 13 lat, podczas gdy smartfony są wymieniane co dwa lata. Ale wiele produktów psuje się zbyt szybko po zakupie i nie można ich naprawić ani poddać recyklingowi. Duża odpowiedzialność za to spoczywa na plecach samych producentów, ponieważ projektują oni produkty w większości do krótkoterminowego użytku, zamiast projektowania zgodnie z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym.

Produkcja i kupowanie trwalszych produktów ma kluczowe znaczenie dla biznesu pod wieloma względami. Zaczynając od wpływu na środowisko naturalne i kończąc na korzyściach ekonomicznych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.