Komunikaty PR

Wiedza z internetu? Może być pożyteczna!

2020-12-10  |  12:00
Biuro prasowe

Czy Polacy czerpią wiedzę wyłącznie z sieci? Jak rozróżnić wartościowe treści od tych zaśmiecających mózg? O czym mówi się teraz w naukowym świecie? Co nowego czeka nas w grudniu na polskiej stronie z naukowymi materiałami VOD, Platforma Nauki?

Edukacja w sieci

2020 rok stał się przełomowy jeśli chodzi o edukację zdalną. Zarówno studenci jak i uczniowie oraz oczywiście edukatorzy musieli bardzo szybko przenieść naukę do internetu, co wcale nie było proste. Lockdown i ograniczone możliwości aktywności poza domem sprawiły, że wiele osób zapragnęło rozwijać się i poszerzać swoją wiedzę przez komputer. Popularne stały się wizyty online w muzeach, czy bezpłatne kursy na różne tematy np. historia sztuki, czy mindfulness. Czy jest to dobry sposób na przyswajanie wiadomości?

- Nie ma się co oszukiwać, na przestrzeni ostatnich 20 lat poszukiwanie źródeł wiedzy przeniosło się do internetu. Niewielu z nas korzysta z encyklopedii w postaci książki, praktycznie wszystko googlujemy. Sztuką jest jednak korzystać z takich treści, kursów, filmów, stron, które oferują nam prawdziwą i przydatną wiedzę dostarczoną w ciekawy sposób i najlepiej bezpłatnie. Na You Tube istnieje wiele kanałów z ciekawostkami, ale nie wszystkie wnoszą w nasze życie potrzebną wiedzę, często jest to bardziej rozrywka. My w Platformie Nauki postanowiliśmy dostarczać informacje, którymi można potem pochwalić się w towarzystwie, bo są one przydatne i naprawdę interesujące, a wzbogacenie się w taką wiedzę jest dla nas po prostu pożyteczne. I tak widzowie na życzenie mogą dowiedzieć się czym obecnie zajmuje się nauka, ale także wartościowych informacji z historii, zwłaszcza tej, gdzie zaangażowani byli polscy naukowcy. Użytkownik sam wybiera co chce oglądać i kiedy, oczywiście bez żadnych kosztów – mówi mgr Marcin Lewandowski, twórca Platformy Nauki.

Czego można dowiedzieć się w grudniu?

Na koniec roku Platforma Nauki zaprasza na nowe filmy:

Seria „Made in Poland”

Blender – urządzenie tak popularne, że zagościło na stałe w naszych kuchniach. Kiedyś znane było jednak jedynie w Ameryce, a stworzył je... oczywiście Polak! Odcinek o tym wynalazku można już oglądać na Platformie Nauki. 18 grudnia, twórcy zapraszają do zapoznania się z historią makijażu, a w zasadzie jednego z najbardziej znanych twórców kosmetyków, Maksymiliana Faktorowicza, którego firmę cały świat zna pod nazwą MAX FACTOR.

Seria podcastów „Co słychać w nauce?”

O największych naukowych dyskusjach jakie obecnie się toczą na świecie w podcastach „Co słychać w nauce” opowie dr inż. Cezary Mazurek, który przybliży działania Poznańskiego Centrum Superkomputerowo - Sieciowego (9.12). O tym jak Ministerstwo wspiera naukę opowie Dyrektor Biura Programów i Przedsięwzięć Ministra Piotr Ziółkowski (23.12).

Seria „Czym jest”

Użytkownicy dowiedzą się o nowych, ważnych pojęciach pojawiających się w nauce, których nie wypada nie znać! Platforma Nauki zaprasza na nowy odcinek w każdy poniedziałek grudnia. Dowiemy się czym są „Nauki Dedukcyjne” (7.12), „Nauki Indukcyjne” (14.12), poznamy historię i zakres działań Państwowej Akademii Nauk i Państwowej Akademii Umiejętności (21.12) oraz przybliżony zostanie nam „Stopień doktora” (28.12). Z czym wiążę się jego uzyskanie?

Seria „Historia Polskiej Nauki”

Czy wiesz, że to właśnie Polacy stoją za tymi wynalazkami ratującymi życie? Kamizelkę kuloodporną wymyślił... polski zakonnik Kazimierz Żegleń, kto ją udoskonalił i zajął się produkcją? I jak doszło do wynalezienia wykrywacza min? Tego już teraz można dowiedzieć się z Platformy Nauki. O Mikołaju Koperniku widzowie dowiedzą się z odcinka, który na platformie pojawi się 16 grudnia. 30 grudnia twórcy zapraszają do zapoznania się z historią Komisji Edukacji Narodowej i Towarzystwa Ksiąg Elementarnych.

Platforma Nauki jest finansowana w ramach umowy nr SONP/SN/466713/2020 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność w ramach Społecznej Odpowiedzialności Nauki.

Kontakt dla mediów: Aleksandra Karwacka, 669-507-492, e-mail: a.karwacka@agencjafaceit.pl

Platforma Nauki: projekt udostepniający użytkownikom treści video i audio (podcasty) dotyczące zagadnień naukowych. Materiały realizowane są w kilku seriach, każdą z nich charakteryzuje zupełnie inny format, ton w jakim jest produkowana i poruszane zagadnienie.

www.platformanauki.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę! Biuro prasowe
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna
Technologie realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
2024-12-20 | 11:00

realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna

Seria realme 14 Pro wprowadza innowacyjną, wrażliwą na zimno technologię zmiany koloru, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w branży smartfonów. Wykorzystuje ona zaawansowane
Technologie Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
2024-12-20 | 01:00

Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!

To idealny moment, aby wyposażyć swój dom w najnowsze technologie i cieszyć się komfortem oraz bezpieczeństwem na najwyższym poziomie. Wśród prawdziwych, zakupowych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.