W Poznaniu rośnie nowe pokolenie programistów i robotyków

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Nauka wcale nie musi być nudna. Zwłaszcza, gdy umiejętności zdobywa się z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Wiedzą o tym doskonale dzieci i młodzież z Poznania. W stolicy Wielkopolski kształci się nowe pokolenie programistów, robotyków i grafików. Wszystko to w ramach AKADEMII DRUKU 3D oraz Strefy GO4Robot.
Rozwój wyobraźni przestrzennej i zdolności manualnych, wydłużenie czasu koncentracji czy skuteczne myślenie analityczne i abstrakcyjne. To tylko kilka z wielu umiejętności, jakie można zdobyć, uczęszczając na kursy, zajęcia i warsztaty przygotowywane przez specjalistów i pasjonatów robotyki i nowoczesnych technologii z Poznania.
Zabawa z robotami - magiczny świat LEGO®
Okazuje się, że już 3-letnie dzieci mogą poznawać pierwsze tajniki programowania. Dba o to doświadczony zespół trenerów, absolwentów Automatyki i Robotyki Politechniki Poznańskiej, którzy na terenie Galerii Malta oswajają dzieci z najnowszymi technologiami. Warsztaty GO4Robot dostosowane są do wieku i poziomu kompetencji dziecka i prowadzone w oparciu o zestawy klocków i specjalistyczne oprogramowania na licencji LEGO®.
Poszczególne poziomy edukacyjne tworzone są we współpracy z psychologami tak, aby zajęcia nie tylko uczyły, ale i spełniały potrzeby rozwojowe dziecka w danym wieku. Najmłodsi eksperymentują przy pomocy drewnianego robota Cubetto - obserwują jego ruchy, wykonują dziesiątki doświadczeń, uczą się współdziałania w grupie i świetnie się przy tym bawią. Starsze dzieci przy pomocy Roboludków zgłębiają podstawy robotyki w praktyce, konstruując roboty z wykorzystaniem setek elementów Lego i ożywiając je. Najstarsi po przejściu całego programu potrafią już samodzielnie projektować, budować i znają najpopularniejsze języki programowania. Potwierdzeniem tego jest przyznawany im tytuł Junior Inżyniera.
Cała ścieżka edukacyjna oferowana przez GO4Robot może trwać nawet kilka lat. Jednakże dzieci mogą dołączyć do programu w dowolnym momencie, korzystając z pojedynczych zajęć lub wybierając cały cykl warsztatów i ich temat, np. zajęcia z projektowania gier lub warsztaty przygotowane z myślą o miłośnikach Harry’ego Pottera czy gry Minecraft, które odbywać się będą w czasie ferii zimowych.
Trójwymiarowa rozrywka, czyli Długopisy 3D w dłonie
Okazuje się jednak, że aby projektować, nie musimy posiadać komputera. Wystarczy długopis. Specjalny długopis 3D. Druk 3D jest zaliczany do jednej z najbardziej perspektywicznych technologii dzisiejszego świata. Znajduje swoje zastosowanie w niemal każdej dziedzinie naszego życia – od medycyny i biomechaniki, poprzez motoryzację, lotnictwo, produkcję filmową, aż po sztukę, produkcję mebli i modę.
AKADEMIA DRUKU 3D w Galerii Malta to miejsce, w którym młodsze i starsze dzieci mogą zgłębić tajniki druku 3D, rozwijając przy tym wyobraźnię przestrzenną i zdolności manualne. Zabawa z maszynami przyszłości, projektowanie i modelowanie z użyciem Długopisów 3D i Drukarek 3D wykorzystujących najnowsze technologie – wszystko to można poznać na warsztatach, oferowanych przez Akademię. Zajęcia wzmacniają koncentrację i uczą cierpliwości. A nagrody za cierpliwość widać gołym okiem – to kule plazmowe, lawa lampy, figury, rzeźby, a nawet największa na świecie miniatura miasta Poznań, powstała przy wykorzystaniu Drukarki 3D. Zwieńczeniem warsztatów dla dzieci jest zawsze samodzielna praca nad własnym wydrukiem, tak aby w pełni wykorzystać swój potencjał, wyobraźnię i nowo nabytą wiedzę.
Harmonogram oraz szczegóły dotyczące zapisów na poszczególne zajęcia znajdują się pod wskazanymi adresami: www.ink3.de/akademia3d oraz www.go4robot.pl/poznan.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.