W 2019 r. HP zlokalizowało i skonfiskowało aż 1,9 mln podróbek
Rok 2019 był jak do tej pory jednym z najbardziej udanych dla zespołu HP Anti-Counterfeiting and Fraud (ACF). W okresie od listopada 2018 r. do października 2019 r. skonfiskowano aż 1,9 miliona podrobionych materiałów eksploatacyjnych. Do wspomnianych inspekcji i przejęcia podróbek doszło w ponad 30 krajach na terenie całej Europy, Środkowym Wschodzie oraz Afryce.
Produkcja i sprzedaż podrobionych towarów to niestety wciąż rosnący problem. Według danych zebranych w raporcie OCED z 2019 r. handel fałszywym towarem stanowi obecnie 3,3% handlu na całym świecie. Oznacza to, że zespół ACF HP pracuje ciężej niż kiedykolwiek wcześniej, aby wyeliminować z rynku podrobione materiały eksploatacyjne. W minionym roku, w ramach wsparcia swoich partnerów handlowych, HP przeprowadziło ponad 5000 kontroli dostaw (Customer Delivery Inspection – CDI), aby upewnić się, że produkty, które trafiają do klientów są oryginalnymi materiałami eksploatacyjnymi HP.
W ciągu ostatnich pięciu lat (2014-2019) zespół ACF HP przeciwdziałający fałszerstwom i oszustwom, we współpracy z lokalnymi organami ścigania, skonfiskował ponad 12 milionów podrobionych materiałów eksploatacyjnych, w tym podrobionych kartridży, sprzętu i komponentów konstrukcyjnych. Inspekcje, mające na celu przejęcie podrobionych materiałów, odbyły się łącznie w ponad 60 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
W całym regionie EMEA fałszerze nadal chcą żerować na dobrej reputacji oryginalnych produktów HP, rozpowszechniając nielegalne podróbki, tym samym wprowadzając w błąd klientów i partnerów, którzy są przekonani, że kupują oryginalne materiały. Rozwój internetowej sprzedaży detalicznej otwiera przed fałszerzami kolejne możliwości oszukiwania klientów i dostarczania im podrobionych towarów, dlatego HP robi wszystko by aktywnie eliminować to zagrożenie – wyjaśnia Glenn Jones, Szef globalnego programu przeciwdziałania fałszerstwom, HP Inc. – Jesteśmy dumni z naszej stałej współpracy z lokalnymi władzami w regionie EMEA, która pomaga chronić naszych klientów przed nieświadomym kupnem fałszywych produktów.
Największe sukcesy zespołu ACF firmy HP w 2019 r. to m.in.:
- Wzrost liczby konfiskat o 697% w Europie i o 49% na Bliskim Wschodzie w latach 2018-2019, świadczące o zaangażowaniu HP w usuwanie podrabianych materiałów eksploatacyjnych z rynku;
- Liczba konfiskat w Afryce spadła o 2%, jako pokłosie działania programu ACF HP ds. fałszowania;
- Usunięcie 44 000 podejrzanych ofert, promujących rzekomo oryginalne materiały eksploatacyjne HP, z serwisów eBay i Amazon;
- Rozszerzenie audytu ochrony partnerów handlowych (CPPA) i inspekcji dostaw do klientów (CDI), z wzrostem o 50% w obu przypadkach, co świadczy o rozszerzaniu współpracy;
- Wzrost o 13% r/r pod względem udziału w dedykowanych działaniach HP w zakresie edukacji i zapobiegania, co pokazuje, że klienci i partnerzy są świadomi powagi problemu, jaki stanowią podróbki materiałów, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.
Podrabianie jest przestępstwem. Dla użytkowników stosowanie tych nielegalnych imitacji może powodować liczne problemy, negatywnie oddziałując na aspekty wydajności i niezawodności. Jeśli drukarka zepsuje z powodu podrabianego tuszu lub tonera, posiadacz urządzenia HP może mieć poważny problem z wykorzystaniem gwarancji producenta.
Jednocześnie oryginalne produkty HP są zaprojektowane tak, aby spełniać surowe standardy jakości i niezawodności firmy, poprzedzone długą historią udoskonalania swoich rozwiązań oraz testowania i optymalizacji. Oryginalne wkłady HP LaserJet i kartridże HP, w przeciwieństwie do podróbek, gwarantują wydajność i wysoką jakość wydruków.

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.