Usługa danych w chmurze to przyszłość dla nowoczesnych przedsiębiorstw
Przetwarzanie danych w chmurze zyskuje na popularności wśród małych i średnich przedsiębiorstw, umożliwiając wielu firmom dostęp do oprogramowania użytkowego za pośrednictwem szybkiego łącza internetowego, bez konieczności inwestowania w specjalistyczny sprzęt. Kiedy technologia chmury pojawiła się na rynku, nie było jasne, jak jej konsekwencje wpłyną na świat biznesu. Szacuje się, że w ciągu najbliższych sześciu lat w Stanach Zjednoczonych liczba małych firm korzystających z chmury obliczeniowej wzrośnie z obecnych 37% do 80%.
Przetwarzaniu w chmurze przypisuje się wzrost konkurencyjności dzięki redukcji kosztów, większej elastyczności i optymalnemu wykorzystaniu zasobów. Oto kilka sytuacji, w których przetwarzanie w chmurze jest wykorzystywane do osiągania celów biznesowych:
1. Infrastruktura jako usługa (IaaS) i platforma jako usługa (PaaS)
- Infrastruktura jako usługa (IaaS) zapewnia konsumentom podstawowe zasoby obliczeniowe, sieciowe i magazynowe przez Internet i na zasadzie płatności zgodnie z rzeczywistym użyciem.
- Platforma jako usługa (PaaS) zapewnia klientom kompletną platformę (sprzęt, oprogramowanie i infrastrukturę) do tworzenia, uruchamiania i zarządzania aplikacjami bez kosztów, złożoności i braku elastyczności tworzenia platformy.
2. Chmura hybrydowa i wielochmurowa
- Chmura hybrydowa to typ przetwarzania w chmurze, który łączy infrastrukturę lokalną lub chmurę prywatną z chmurą publiczną w jedną, elastyczną infrastrukturę do uruchamiania aplikacji i obciążeń roboczych organizacji. Ta wyjątkowa mieszanka publicznych i prywatnych zasobów umożliwia przenoszenie danych i aplikacji między dwoma środowiskami.
- Technologia Multicloud idzie o krok dalej i umożliwia korzystanie z dwóch lub więcej chmur od różnych dostawców usług. Może to być dowolne połączenie infrastruktury, platformy lub oprogramowania jako usługi (IaaS, PaaS lub SaaS).
3. Analiza dużych zbiorów danych
Jednym z aspektów oferowanych przez wykorzystanie przetwarzania w chmurze jest możliwość wykorzystania analizy dużych zbiorów danych. Detaliści i dostawcy pozyskują obecnie informacje pochodzące z wzorców zakupów konsumentów, aby kierować swoje kampanie reklamowe i marketingowe do określonej grupy docelowej. Platformy sieci społecznościowych stanowią teraz podstawę do analizy wzorców zachowań, z których korzystają organizacje do uzyskiwania znaczących informacji.
4. Przechowywanie w chmurze
Chmura może zaoferować możliwość gromadzenia plików oraz uzyskiwania do nich dostępu, przechowywania i pobierania ich z dowolnego interfejsu internetowego. Interfejsy usług internetowych są zwykle proste – są dostępne w dowolnym czasie i miejscu, szybkie, skalowalne i bezpieczne. W tym scenariuszu organizacje płacą tylko za ilość pamięci masowej w chmurze, którą faktycznie zużywają. Istnieje również możliwość przechowywania danych w siedzibie firmy lub poza nią, w zależności od wymogów zgodności z przepisami.
5. Kopia zapasowa danych
Tworzenie kopii zapasowych danych zawsze było złożoną i czasochłonną operacją. Tworzenie kopii zapasowych w chmurze, choć nie jest panaceum, z pewnością jest dalekie od tego, czym było kiedyś. Teraz można automatycznie wysyłać dane do dowolnego miejsca w sieci, mając pewność, że ani brak bezpieczeństwa, czy dostępności nie będą stanowiły problemów.
Powyższa lista to tylko kilka scenariuszy przetwarzania w chmurze, która z pewnością stanowi zachętę do korzystania z tego typu technologii.
Przykładem korzystnego wdrożenia rozwiązań technologii chmury jest międzynarodowy operator telefonii komórkowej Vodafone. Koncentrując się na doświadczeniu klienta i wydajności, Vodafone stworzył proste rozwiązanie bazując na oprogramowaniu firmy Liferay. Dla Liferay personalizacja ma kluczowe znaczenie, dzięki czemu zapewnia prawdziwą cyfrową transformację.
„Zawsze wybieramy najlepszą technologię, która pomaga nam wyprzedzać konkurencję, a jednocześnie zapewnia naszym klientom najlepsze doświadczenia. Kluczowym wyróżnikiem w ramach doświadczenia klienta jest zapewnienie klientowi czegoś natychmiastowego i osobistego, ponieważ każdy klient ma teraz bardzo wysokie oczekiwania. Technologia jest bodźcem, ale transformacja cyfrowa jest bardziej zmianą kulturową w sposobie myślenia, tworzenia i świadczenia usług dla klientów”. – komentuje Innocenzo Procopio, Head Of Digital Channels Vodafone.
Produkty Liferay są oparte na projektach Open Source. Rozwiązania te są dostępne na licencji komercyjnej i obejmują usługi subskrypcyjne, szkolenia i profesjonalne usługi wspierające wszelkie wdrożenia, w tym aplikacje o znaczeniu krytycznym, które wymagają całodobowej pomocy technicznej.
Więcej informacji na temat wykorzystania rozwiązań firmy Liferay przez Vodafone: https://www.youtube.com/watch?v=EIOxvwfZFs0
O Liferay
Liferay pomaga organizacjom we wdrażaniu rozwiązań cyfrowych za pomocą wielokanałowych platform intranetowych, internetowych oraz e-commerce. Oferujemy platformę typu „open source”, która jest niezawodna, innowacyjna i bezpieczna. Staramy się pozytywnie wpływać na nasze otoczenie poprzez działalność biznesową i technologię. Z systemów Liferay korzystają setki firm z branży finansowej, opieki zdrowotnej, ubezpieczeniowej, sprzedaży detalicznej, produkcji, czy instytucje publiczne.
Liferay. Jedna platforma. Nieograniczone rozwiązania.
Odwiedź nas na www.liferay.com.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.