Komunikaty PR

USA i rynki międzynarodowe na celowniku polskiej firmy

2020-04-23  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ewa Malicka
Rocket Science

Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/

Może się wydawać, że największe kłopoty w trudnych czasach mogą mieć te najmłodsze firmy, które debiutują na rynku, jednak to właśnie one mają największe możliwości, żeby szybko adaptować się do warunków. Przykładem tego jest firma ExpertSender, która dostarcza narzędzie do wysyłki kampanii marketingowych online na całym świecie od 2009 roku.

 

Globalny sukces po trudnych początkach

Prace nad platformą przypadły na czas kryzysu, dlatego pierwotne założenia musiały być zmienione. Trudno w takim momencie pozyskać zarówno inwestorów, jak i użytkowników, ponieważ zapotrzebowanie na zaawansowane rozwiązania marketingowe było bardzo małe. Mimo to doświadczenie zespołu w pracy w międzynarodowych korporacjach i duży potencjał projektu zaowocował rozpoczęciem prac nad narzędziem. Dzięki temu polska firma bez zewnętrznego inwestowania mogła rozpocząć swoją działalność w USA.

 

Światowy kryzys na początku naszej drogi trochę wszystko skomplikował, ponieważ musieliśmy zmienić grupę odbiorców platformy. Jednak jedna rzecz pozostała niezmienna - celem od początku była Ameryka. Znajomość tego rynku pozwoliła nam przekonać tamtejsze organizacje, żeby zaufały firmie z Polski. Oferowaliśmy nasze narzędzie do darmowych testów. To była ogromna i ryzykowna inwestycja, która na szczęście się opłaciła. Teraz wiedza i doświadczenie zdobyte właśnie tam pozwalają nam oferować konkurencyjny produkt zarówno na rodzimym rynku jak i na całym świecie - dodaje Krzysztof Jarecki, prezes ExpertSender

 

Po USA przyszedł czas na Rosję, gdzie obecnie ExpertSender jest drugim najczęściej wybieranym narzędziem do wysyłki maili. Kolejne były też Chiny, Brazylia i Polska. Dziś firma obsługuje ponad 1000 marek na całym świecie, a 2019 rok był dla niej rekordowy, ponieważ przychód ze sprzedaży przyniósł 15.2 mln zł.

 

ExpertSender: technologia i produkt

Platforma według początkowych założeń miała mieć zestaw różnych możliwości, ale ze względu na zmianę biznesową musieliśmy wybrać i dopracować najważniejsze funkcjonalności systemu. Jak się później okazało właśnie to przygotowanie było kluczem do sukcesu. Dodatkowo przed startem systemu testowali go klienci. Wszystko było sprawdzone i to na wielu milionach wysłanych maili na wersji beta. - dodaje Łukasz Kalita, Dyrektor ds. Technologicznych w ExpertSender

 

Dziś platforma dostarcza wysoce spersonalizowane, oparte na dużej ilości danych kampanie marketingowe za pomocą takich kanałów jak: e-maili, SMS, powiadomienia w aplikacjach mobilnych, czy pop-upy na stronach internetowych. To przekłada się na 20 miliardów wiadomości przesyłanych rocznie. Największym beneficjentem tego rozwiązania jest e-commerce. Dzięki niemu przychody sklepów on-line w takich branżach jak: odzież i moda, elektronika, kosmetyki, gastronomia, motoryzacja, czy usługi transportowe rosną nawet kilkadziesiąt procent.

 

Dodatkowo platforma została przygotowana z myślą o firmach, które posiadają duże bazy danych lub prowadzą wysoko wolumenowe kampanie mailowe , dlatego zarówno kiedyś jak i dziś jest niezwykle stabilna. Stale jest też rozwijana w takich obszarach jak: personalizacja, chatboty, czy mobile.

 

Pracownicy kluczem do sukcesu

ExpertSender to też ponad 100 pracowników na całym świecie, którzy odpowiadają za kontakt z klientem. To wysokiej klasy eksperci z Polski, Brazylii, Rosji, Chin i innych miejsc na świecie, którzy dzięki swojemu doświadczeniu zawodowemu w branży marketingowej i technologicznej potrafią doradzić klientowi co jest dla niego najlepszym rozwiązaniem. To też osoby, które przeszły z dużych międzynarodowych korporacji, ponieważ chcą pracować dla polskiej firmy i rozwijać ją na całym świecie.

 

Nasz zespół to osoby, które od wielu lat tu pracują. To doświadczeni specjaliści, którzy najlepiej znają platformę i jej możliwości, a co więcej z całych serc w nią wierzą. Właśnie to bezpośrednio przekłada się na satysfakcję naszych klientów, którzy wiedzą, że jesteśmy dla nich wsparciem i zawsze mogą na nas polegać. Dzięki temu systematycznie ich przybywa, a my razem z naszymi klientami co roku notujemy coraz lepsze wyniki i wysyłamy coraz więcej wiadomości - podsumowuje Anna Flis, Dyrektor Operacyjny w ExpertSender

 

Rysunek 1 – najważniejsze wydarzenia w firmie ExpertSender


Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości Krzysztofa Jareckiego, Łukasza Kality i Anny Flis można pobrać tutaj.

 

ExpertSender jest prekursorem kampanii e-mail z ponad 11-letnim doświadczeniem. Firma stworzyła elastyczne i stabilne narzędzie, które za pomocą wysyłki kampanii marketingowych pozwala zwiększać sprzedaż w e-commerce dzięki wielokanałowej komunikacji z klientami, opartej na danych. Swoje pierwsze kroki stawiała w USA, żeby po kilku latach zacząć działać na rodzimym rynku. Obecnie dostarcza ponad 20 miliardów wiadomości rocznie na zlecenie ponad 1000 marek na całym świecie.

 

Firma współpracuje z takimi markami jak: Answear, 4F, Venezia, Victoria’s Secret, Vans, Leroy Merlin, Media Markt, Starbucks, Mitsubishi, Citroen, Michelin, Seat, Peugeot, ING, Axa, National Geographic.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Rocket Science
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI? Biuro prasowe
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną
Technologie Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
2025-03-25 | 11:00

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel S.A. wzmacnia swoją pozycję na tworzącym się w Polsce rynku projektowania i budowy infrastruktury sieciowej dla bezzałogowych statków powietrznych. Na podstawie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Ochrona środowiska

Wokół utylizacji odpadów medycznych narosło wiele mitów. Nowoczesne instalacje pozwalają wykorzystać ten proces do produkcji ciepła i energii

Według różnych szacunków w Polsce powstaje od 60 do nawet 200 tys. t odpadów medycznych. Wymagają one specjalnego trybu postępowania, innego niż dla odpadów komunalnych – jedyną dopuszczalną i obowiązującą w świetle polskiego prawa metodą jest ich spalanie. Obecnie zakłady przetwarzania odpadów to nowoczesne instalacje połączone z odzyskiem energii. Termiczne przekształcenie odpadów może też być elementem gospodarki o obiegu zamkniętym.

Problemy społeczne

Poziom wyszczepienia Ukraińców jest o 20 pp. niższy niż Polaków. Ukraińskie mamy w Polsce wskazują na szereg barier

Różnice w kalendarzu szczepień, bariery językowe, nieznajomość polskiego systemu szczepień oraz obawy przed skutkami ubocznymi szczepionek – to jedne z najczęstszych problemów, które prowadzą do tego, że poziom wyszczepienia Ukraińców w Polsce jest niższy niż Polaków. To może mieć wpływ na bezpieczeństwo zdrowotne w całym kraju. Fundacja Instytutu Matki i Dziecka podejmuje inicjatywę mającą budować postawy proszczepienne wśród imigrantów.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.