Urządzenia dostosowane do osób ze szczególnymi potrzebami
Firma Lexmark w standardzie wprowadziła wiele udogodnień, które ułatwiają pracę wszystkim użytkownikom, a szczególnie osobom ze szczególnymi potrzebami. Panele sterowania, które przechylają się z poziomu do pionu, tace na papier, które można zamknąć bardzo niewielką siłą, wbudowaną nawigację głosową i gniazdo słuchawkowe do prywatnego słuchania oraz podniesione ikony na klawiaturze, to tylko niektóre funkcjonalności, w które wyposażone są urządzenia.
Dzięki takiemu podejściu firma oferuje produkty zapewniające pracownikom ze szczególnymi potrzebami wygodne drukowanie, kopiowanie, faksowanie, wysyłanie wiadomości e-mail i skanowanie.
- Chcemy pomóc wszystkim użytkownikom firmy Lexmark w zwiększeniu produktywności - wyjaśnia Mariusz Ożarowski, Head of Service Delivery, Lexmark EEMEA - Dlatego stosujemy systematyczne podejście do opracowywania technologii, które eliminują fizyczne bariery dla sukcesu w miejscu pracy, ułatwiając wszystkim wykonywanie typowych zadań, takich jak drukowanie lub skanowanie dokumentów.
Trzydzieści lat temu pierwsze urządzenia marki Lexmark zostały wysłane do klientów, żeby wesprzeć szerokie grono pracowników w różnych miejscach pracy, w tym w biurach, sklepach detalicznych, magazynach, szkołach i szpitalach. Użyteczność i dostępność dla każdego są kluczowymi kryteriami projektowania urządzeń Lexmarka niezależnie od tego, gdzie są one umieszczone.
Od 1991 roku dostępność stała się podstawowym celem na każdym etapie naszego rozwoju – chcemy, aby każdy produkt był łatwy w obsłudze dla wszystkich użytkowników niezależnie od ich stopnia zaawansowania. Zdefiniowaliśmy procesy i metodologię, które zapewniają odpowiednią dostępność naszych produktów. Działamy w oparciu o informacje od naszych klientów – na ich podstawie wprowadzamy zmiany w projekcie i testujemy nowe funkcje. Mamy prostą metodę: zaczynamy od klienta.
Podejście to jest realizowane przez Radę Dostępności firmy Lexmark, w skład której wchodzą projektanci produktów, inżynierowie oprogramowania, eksperci ds. użyteczności, projektanci rozwiązań i autorzy publikacji. Aby określić najlepszą drogę dla przyszłych generacji produktów firmy Lexmark, Rada monitoruje przepisy i regulacje, przeprowadza badania z klientami i użytkownikami oraz konsultuje się z ekspertami ds. dostępności.
- Jesteśmy dumni z naszego innowacyjnego podejścia do ułatwień dostępu, które umożliwiają korzystanie z naszych produktów wszystkim klientom - mówi Mariusz Ożarowski.
Wyposażona w szerokie spektrum danych Rada współpracuje ze społecznością programistów firmy Lexmark, aby wprowadzać ulepszenia w projektach obecnych i przyszłych produktów. Stosując zasady projektowania uniwersalnego, Rada Dostępności pomaga w dostarczaniu dostępnych urządzeń do obrazowania i oprogramowania wspomagającego ich pracę, dzięki czemu wszyscy klienci firmy Lexmark mogą w pełni wykorzystać swoje unikalne umiejętności i zdolności w miejscu pracy.
Nasze 30-letnie doświadczenie wykorzystujemy, żeby zapewniać coraz lepsze rozwiązania naszym klientom.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.