Universal Robots wzmocnił zespół w Polsce
Warszawa, 20 kwietnia 2022 – Universal Robots (UR), czołowy producent robotów współpracujących, wzmocnił kadrę w Polsce. Do zespołu dołączył Grzegorz Będkowski, który objął stanowisko Business Development Managera.
Grzegorz Będkowski będzie odpowiadać za rozwój biznesu UR w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem południowej części naszego kraju. Do jego zadań należą także wsparcie klientów planujących wdrożenie cobotów, budowanie świadomości przedsiębiorców w obszarze robotyzacji oraz koordynacja projektów realizowanych wspólnie z partnerami.
„Polski rynek ma ogromny potencjał. Charakteryzuje się stosunkowo niskim zagęszczeniem robotów przemysłowych w porównaniu do innych krajów w regionie. Jednocześnie lokalne przedsiębiorstwa, w tym z sektora MŚP, coraz częściej dostrzegają potrzebę robotyzacji. Dzięki niej mogą podnosić wydajność i konkurencyjność pomimo trudnej sytuacji na rynku pracy oraz innych wyzwań, związanych np. z łańcuchami dostaw” – mówi Grzegorz Będkowski, Business Development Manager, Universal Robots. „Obecnie skupiamy się na wdrażaniu robotów współpracujących do obsługi maszyn, spawania oraz paletyzacji. W tych procesach występuje największe zapotrzebowanie na robotyzację” – dodaje.
Grzegorz Będkowski od 10 lat jest związany z automatyką przemysłową, a w ostatnich latach z robotyką. Ma szerokie doświadczenie i umiejętności w obszarze sprzedaży, rozwoju biznesu oraz budowania relacji. Ukończył Politechnikę Śląską na kierunku Mechatronika oraz studia magisterskie Zarządzanie przedsiębiorstwem w Wyższej Szkole Bankowej w Katowicach. Prywatnie pasjonat nowych technologii, motocykli off road, narciarstwa oraz podróży.
Profil LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/grzegorz-b%C4%99dkowski-a1561a132/
O Universal Robots
Universal Robots wspiera zmiany w sposobie pracy poprzez swoją innowacyjną platformę robotyki.
Od momentu wprowadzenia na rynek pierwszego ekonomicznie opłacalnego robota współpracującego (cobota) w 2008 roku, UR rozwinął portfolio obejmujące UR3e, UR5e, UR10e i UR16e, o różnym udźwigu i zasięgu roboczym. Każdy model jest wspierany przez szeroki zakres efektorów końcowych, oprogramowania, akcesoriów i zestawów aplikacji dostępnych w ekosystemie UR+. Dzięki temu coboty mogą być stosowane w wielu branżach oraz wdrażane do wielu różnych zadań.
Firma, która jest częścią Teradyne Inc., ma siedzibę w duńskim Odense oraz oddziały w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Czechach, Rumunii, Turcji, Chinach, Indiach, Japonii, Korei Południowej, Singapurze, Meksyku i we Włoszech.
Universal Robots zainstalował ponad 50 000 cobotów na całym świecie.
Więcej informacji: Zofia Bielska, Omega Communication, zbielska@communication.pl, +48 882 502 401

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Handel
Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.