Komunikaty PR

Tysiące ton CO2 mniej dzięki innowacjom Hisense

2021-11-26  |  10:00
Biuro prasowe

Z okazji niedawno zakończonego szczytu klimatycznego COP26, firma Hisense podsumowała swoje inicjatywy, mające na celu ochronę środowiska oraz rozwój innowacji oszczędzających energię, dzięki którym udało się zredukować emisję CO2 i produkcję plastiku o tysiące ton rocznie.

 

Bardziej ekologiczna technologia

Od 2018 roku Hisense rewolucjonizuje produkcję lodówek, stosując własne innowacje, redukujące wykorzystanie HFC-245fa w technologii pianek izolacyjnych. Te działania pozwoliły na zmniejszenie emisji CO2 o prawie 6 tysięcy ton! Technologia została uznana w 2021 za wiodącą ekologiczną innowację w branży lodówek przez agendę ONZ - Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju UNDP.

 

Większa oszczędność energii

Dodatkowo Hisense obniżył zużycie energii 100-calowego telewizora laserowego L5100 do około 250 W, a w kolejnych latach planuje zmniejszyć je do poziomu poniżej 200 W. Dla porównania, telewizor LCD o tym samym rozmiarze zużywa ponad 800 Watów.

 

Zrównoważona produkcja

Hisense stosuje się do ścisłych zasad oszczędzania energii i ochrony środowiska - od etapu wyboru surowców, poprzez produkcję i przetwarzanie. Na przykład Hisense zoptymalizował system rozpraszania ciepła w telewizorze i zmniejszył grubość tylnej pokrywy, co dało oszczędność 4,6 tysięcy ton plastiku rocznie, czyli równowartość 514 milionów plastikowych torebek.

 

- Jako firma mająca wpływ na społeczeństwo i wypełniająca zobowiązania społeczne, powinniśmy zawsze koncentrować się na założeniach ESG - ochronie środowiska, zrównoważonym rozwoju
i ładzie korporacyjnym. Naszym celem jest, by Hisense był jeszcze bardziej "zielony", wpływał pozytywnie na zdrowie, zmniejszał zużycie energii i dbał o środowisko, według zasad zrównoważonego rozwoju, które jest długoterminowym zobowiązaniem naszej firmy. W tym celu działamy zarówno wewnętrznie, budując lepsze środowisko dla pracowników i kooperantów,
a także zewnętrznie - spełniając wymogi ochrony środowiska, kierując się odpowiedzialnością społeczną, by zapewnić lepsze warunki konsumentom i całemu środowisku na świecie
- powiedział prezes Hisense Jia Shaoqian podczas okrągłego stołu najbardziej znaczących firm na świecie
- CNBC ESG Council, podczas szczytu COP26.

 

- Zapewnienie lepszej, bardziej "zielonej" i zdrowszej przyszłości jest istotnym celem Hisense, także w naszym regionie. Cieszę się, że innowacje, które wprowadza Hisense w produkcji urządzeń AGD i RTV, mają tak znaczny wpływ na redukcję emisji CO2 w Europie i na świecie. Jednocześnie jest to dla nas zobowiązanie, by z roku na rok nasza technologia jeszcze bardziej przyczyniała się do zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska - skomentował Dariusz Waldowski, Vice President Sales w Hisense/Gorenje Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Bankowość

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.