Tysiące ton CO2 mniej dzięki innowacjom Hisense
Z okazji niedawno zakończonego szczytu klimatycznego COP26, firma Hisense podsumowała swoje inicjatywy, mające na celu ochronę środowiska oraz rozwój innowacji oszczędzających energię, dzięki którym udało się zredukować emisję CO2 i produkcję plastiku o tysiące ton rocznie.
Bardziej ekologiczna technologia
Od 2018 roku Hisense rewolucjonizuje produkcję lodówek, stosując własne innowacje, redukujące wykorzystanie HFC-245fa w technologii pianek izolacyjnych. Te działania pozwoliły na zmniejszenie emisji CO2 o prawie 6 tysięcy ton! Technologia została uznana w 2021 za wiodącą ekologiczną innowację w branży lodówek przez agendę ONZ - Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju UNDP.
Większa oszczędność energii
Dodatkowo Hisense obniżył zużycie energii 100-calowego telewizora laserowego L5100 do około 250 W, a w kolejnych latach planuje zmniejszyć je do poziomu poniżej 200 W. Dla porównania, telewizor LCD o tym samym rozmiarze zużywa ponad 800 Watów.
Zrównoważona produkcja
Hisense stosuje się do ścisłych zasad oszczędzania energii i ochrony środowiska - od etapu wyboru surowców, poprzez produkcję i przetwarzanie. Na przykład Hisense zoptymalizował system rozpraszania ciepła w telewizorze i zmniejszył grubość tylnej pokrywy, co dało oszczędność 4,6 tysięcy ton plastiku rocznie, czyli równowartość 514 milionów plastikowych torebek.
- Jako firma mająca wpływ na społeczeństwo i wypełniająca zobowiązania społeczne, powinniśmy zawsze koncentrować się na założeniach ESG - ochronie środowiska, zrównoważonym rozwoju
i ładzie korporacyjnym. Naszym celem jest, by Hisense był jeszcze bardziej "zielony", wpływał pozytywnie na zdrowie, zmniejszał zużycie energii i dbał o środowisko, według zasad zrównoważonego rozwoju, które jest długoterminowym zobowiązaniem naszej firmy. W tym celu działamy zarówno wewnętrznie, budując lepsze środowisko dla pracowników i kooperantów,
a także zewnętrznie - spełniając wymogi ochrony środowiska, kierując się odpowiedzialnością społeczną, by zapewnić lepsze warunki konsumentom i całemu środowisku na świecie - powiedział prezes Hisense Jia Shaoqian podczas okrągłego stołu najbardziej znaczących firm na świecie
- CNBC ESG Council, podczas szczytu COP26.
- Zapewnienie lepszej, bardziej "zielonej" i zdrowszej przyszłości jest istotnym celem Hisense, także w naszym regionie. Cieszę się, że innowacje, które wprowadza Hisense w produkcji urządzeń AGD i RTV, mają tak znaczny wpływ na redukcję emisji CO2 w Europie i na świecie. Jednocześnie jest to dla nas zobowiązanie, by z roku na rok nasza technologia jeszcze bardziej przyczyniała się do zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska - skomentował Dariusz Waldowski, Vice President Sales w Hisense/Gorenje Polska.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Handel
Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.