Tysiące ton CO2 mniej dzięki innowacjom Hisense
Z okazji niedawno zakończonego szczytu klimatycznego COP26, firma Hisense podsumowała swoje inicjatywy, mające na celu ochronę środowiska oraz rozwój innowacji oszczędzających energię, dzięki którym udało się zredukować emisję CO2 i produkcję plastiku o tysiące ton rocznie.
Bardziej ekologiczna technologia
Od 2018 roku Hisense rewolucjonizuje produkcję lodówek, stosując własne innowacje, redukujące wykorzystanie HFC-245fa w technologii pianek izolacyjnych. Te działania pozwoliły na zmniejszenie emisji CO2 o prawie 6 tysięcy ton! Technologia została uznana w 2021 za wiodącą ekologiczną innowację w branży lodówek przez agendę ONZ - Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju UNDP.
Większa oszczędność energii
Dodatkowo Hisense obniżył zużycie energii 100-calowego telewizora laserowego L5100 do około 250 W, a w kolejnych latach planuje zmniejszyć je do poziomu poniżej 200 W. Dla porównania, telewizor LCD o tym samym rozmiarze zużywa ponad 800 Watów.
Zrównoważona produkcja
Hisense stosuje się do ścisłych zasad oszczędzania energii i ochrony środowiska - od etapu wyboru surowców, poprzez produkcję i przetwarzanie. Na przykład Hisense zoptymalizował system rozpraszania ciepła w telewizorze i zmniejszył grubość tylnej pokrywy, co dało oszczędność 4,6 tysięcy ton plastiku rocznie, czyli równowartość 514 milionów plastikowych torebek.
- Jako firma mająca wpływ na społeczeństwo i wypełniająca zobowiązania społeczne, powinniśmy zawsze koncentrować się na założeniach ESG - ochronie środowiska, zrównoważonym rozwoju
i ładzie korporacyjnym. Naszym celem jest, by Hisense był jeszcze bardziej "zielony", wpływał pozytywnie na zdrowie, zmniejszał zużycie energii i dbał o środowisko, według zasad zrównoważonego rozwoju, które jest długoterminowym zobowiązaniem naszej firmy. W tym celu działamy zarówno wewnętrznie, budując lepsze środowisko dla pracowników i kooperantów,
a także zewnętrznie - spełniając wymogi ochrony środowiska, kierując się odpowiedzialnością społeczną, by zapewnić lepsze warunki konsumentom i całemu środowisku na świecie - powiedział prezes Hisense Jia Shaoqian podczas okrągłego stołu najbardziej znaczących firm na świecie
- CNBC ESG Council, podczas szczytu COP26.
- Zapewnienie lepszej, bardziej "zielonej" i zdrowszej przyszłości jest istotnym celem Hisense, także w naszym regionie. Cieszę się, że innowacje, które wprowadza Hisense w produkcji urządzeń AGD i RTV, mają tak znaczny wpływ na redukcję emisji CO2 w Europie i na świecie. Jednocześnie jest to dla nas zobowiązanie, by z roku na rok nasza technologia jeszcze bardziej przyczyniała się do zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska - skomentował Dariusz Waldowski, Vice President Sales w Hisense/Gorenje Polska.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.