Komunikaty PR

Trzy czwarte firm wdraża strategie biznesowe oparte na AI

2024-06-20  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Ostatnie wyniki raportu firmy F5 o Stanie Strategii Aplikacji (State of Application Strategy) na rok 2024, wskazują na dynamicznie rosnącą popularność AI w biznesie. Z badań wynika, że aż 56% ankietowanych wykazuje wzmożone zainteresowanie generatywną AI, co znacznie przewyższa inne trendy, takie jak m.in. centralizacja IT (40%), środowiska wielochmurowe (35%) oraz bezpieczeństwo aplikacji (33%). 

Raport wskazuje także na to, że wiele firm intensywnie rozwija swoje inicjatywy w zakresie transformacji cyfrowej, implementując AI i ML w swoich procesach decyzyjnych. Obecnie aż trzy czwarte respondentów (75%) angażuje się w projekty transformacji cyfrowej, które według klasyfikacji F5 zaliczają się do kategorii „biznes wspomagany AI”. To znaczący wzrost w porównaniu z 61% odnotowanymi w 2022 r. i zaledwie 17% w 2020 r. 

Według indeksu dojrzałości przedsiębiorstw cyfrowych firmy F5 (F5’s Digital Enterprise Maturity Index) na obecnym etapie transformacji cyfrowej firmy zaczynają stosować AI i ML do analizy danych generowanych przez ich aplikacje. Proces ten następuje po wstępnych fazach „automatyzacji zadań” (czyli wdrożenia aplikacji w celu usprawnienia procesów ręcznych) i „ekspansji cyfrowej”, która obejmuje modernizacje, łączenie oraz skalowanie tych aplikacji. 

Generatywna sztuczna inteligencja to więcej niż modne hasło 

Z tegorocznego raportu SOAS wyraźnie wynika, że Gen AI wykroczyła poza granice „modnego terminu” i objęła szeroki zakres zastosowań. Ponad jedna trzecia (35%) respondentów stwierdziła, że ​​najcenniejszym przypadkiem użycia generatywnej sztucznej inteligencji jest automatyzacja dostosowywania zasad i konfiguracji bezpieczeństwa. Dodatkowo 29% ankietowanych planuje ulepszyć sposób wykrywania i neutralizacji zagrożeń. 

W przypadku dostarczania aplikacji najpopularniejszym przypadkiem użycia było automatyczne dostosowywanie zasad aplikacji i interfejsów API w oparciu o cele dotyczące poziomu usług (podane przez 44%). Ponadto 28% chce używać generatywnej sztucznej inteligencji do podsumowywania wskaźników dla liderów wyższego szczebla, a 27% chce używać języka naturalnego do analizowania wydajności aplikacji i interfejsów API (27%). 

Co ciekawe, w raporcie za najmniej wartościowe uznano „chatboty”. Wirtualni asystenci wykorzystywani do dostarczania aplikacji i rozwiązań bezpieczeństwa, które eksplorują i analizują dane przy użyciu języka naturalnego, nie cieszą się dużą popularnością, co wskazuje na wyraźną potrzebę w zakresie bardziej zaawansowanych, generatywnych systemów AI, które będą spełniać oczekiwania użytkowników. 

Raport SOAS zauważa także, że mimo spadku zainteresowania AIOps [1], z drugiego na siódme miejsce (od 2021 r.) ta dyscyplina nadal będzie się rozwijać. Rosnące wykorzystanie telemetrii do automatyzacji może znacząco przyczynić się do rozwoju tej dziedziny w nadchodzących latach. Badanie pokazuje bowiem, że osoby mierzące się z wyzwaniami związanymi ze złożonością automatyzacji coraz częściej doceniają zalety Gen AI zwłaszcza w kontekście AIOps.  

Sukces w biznesie w coraz większym stopniu opiera się na cyfrowych aplikacjach i danych. Korzystanie z AI na poziomie strategicznym może przynieść korzyści, które wykraczają poza taktyczne cele takie jak oszczędności – zaznacza Mariusz Sawczuk, F5 Solution Engineer.  – Wraz z wzrastającym zainteresowaniem AI organizacje będą najprawdopodobniej coraz częściej wybierać zintegrowane pakiety produktów lub skonsolidowane zespoły dostawców, zdolnych do dostarczania bardziej zautomatyzowanych, połączonych i skalowalnych aplikacji oraz wsparcia w zakresie bezpieczeństwa w środowiskach wielochmurowych. W ramach tej tendencji wzrośnie więc także wykorzystanie sieci wielochmurowych. Korzyści będą obejmować nie tylko szybkość i skuteczność automatyzacji, ale także większą widoczność [2], co pozwoli organizacjom na jeszcze szybsze wykrywanie i reagowanie na potencjalne problemy, optymalizowanie zasobów oraz efektywniejsze zarządzanie bezpieczeństwem.

 

O raporcie SOAS

Ponad 700 przedstawicieli organizacji z różnych części świata wzięło udział w dziesiątej edycji corocznego badania dotyczącego Stanu Strategii Aplikacji (State of Application Strategy) firmy F5. Około jedna trzecia przebadanych organizacji osiąga roczne przychody poniżej 200 mln dolarów, podczas gdy około jedna czwarta osiąga przychody przekraczające 1 mld dolarów. Jak zwykle w ostatniej dekadzie najliczniej reprezentowany był sektor technologiczny, choć badanie objęło również wiele innych branż. Udział respondentów zajmujących wyższe stanowiska IT wzrósł znacząco w ostatnich latach, osiągając prawie jedną trzecią (30%). Pozostali uczestnicy badania reprezentowali różne role operacyjne, różne interesy oraz różne perspektywy decyzyjne.

 

Definicje wykorzystane w komunikacie prasowym

[1] AIOps, czyli „Artificial Intelligence for IT Operations”, to praktyka wykorzystywania AI i ML w celu automatyzacji i usprawnienia operacji IT. Głównym celem AIOps jest analiza dużych ilości danych generowanych przez systemy informatyczne, co umożliwia identyfikację i rozwiązywanie problemów w czasie rzeczywistym, poprawę wydajności oraz optymalizację procesów.

[2] Widoczność odnosi się w tym zdaniu do lepszego zrozumienia i monitorowania procesów oraz operacji w ramach zintegrowanych systemów IT.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie Biuro prasowe
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,
Technologie Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
2024-12-27 | 10:00

Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl

Maspex SA, jeden z liderów polskiego rynku spożywczego, wprowadził na platformie Uwielbiam.pl nowoczesne rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji. Dzięki temu narzędziu osoby
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Media i PR

Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa

Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.

Ochrona środowiska

Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne

Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji COoraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.