TomTom współpracuje z Hitachi Automotive Systems Americas
Hitachi Automotive Systems Americas, Inc. i TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosili współpracę nad opracowaniem koncepcji nowej usługi. Dotyczy ona dostarczania informacji w czasie rzeczywistym na temat zagrożeń drogowych dla systemów nawigacji i zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).
Dzięki współpracy firmy połączą swoje siły technologiczne w celu dostarczania w czasie rzeczywistym aktualnych informacji na temat lokalizacji zagrożeń drogowych, wykrywanych przez czujniki samochodowe Hitachi Automotive Systems, ECU (Engine Control Unit) i pokładową sieć DNN (Deep Neural Network), do aplikacji nawigacyjnych i ADAS, w których wykorzystywane są usługi TomTom.
Hitachi Automotive Systems Americas wykorzysta swój czujnik samochodowy i technologię procesora krawędziowego do wykrywania wybojów i zagrożeń drogowych, a następnie przetwarzania tych informacji oraz wysyłania ich do chmury. Dane te są przekazywane do opartego na chmurze silnika firmy TomTom, obecnie wykorzystywanego w wiodącej w branży usłudze przesyłania danych o ruchu drogowym - TomTom Traffic. Następnie TomTom dostarczyłby informacje o zagrożeniach wszystkim aplikacjom nawigacyjnym i aplikacjom ADAS korzystającym z usług TomTom w taki sam sposób, w jaki dostarcza dane o ruchu drogowym, pomagając kierowcom w podejmowaniu lepszych decyzji, które oszczędzają czas, zmniejszają stres i tworzą bezpieczniejsze drogi.
„Jesteśmy podekscytowani tym, że wspólnie z firmą TomTom pomagamy budować ekosystem inteligentnych miast”, powiedział John Nunneley, Design Engineering SVP, Hitachi Automotive Systems Americas, Inc. „Rozwiązanie to zapewni pojazdom inteligencję umożliwiającą wykrywanie, dystrybucję oraz wykorzystywanie w czasie rzeczywistym danych o stanie dróg, dzieląc się nimi z innymi pojazdami i administratorami dróg w celu zminimalizowania opóźnień, zwiększenia bezpieczeństwa i wykonania napraw.”
„Opracowanie innowacyjnych usług w czasie rzeczywistym w zakresie zagrożeń związanych z nawigacją i automatyczną jazdą ostatecznie przyczyni się do stworzenia bezpieczniejszego i mniej zatłoczonego świata, a to jest właśnie misją TomTom,” powiedział Ralf-Peter Schäfer, TomTom Head of Traffic i Travel Information. „Konieczna jest współpraca z myślącymi przyszłościowo firmami w celu zwiększenia mobilności, stąd też cieszymy się na nasze partnerstwo z Hitachi”.
Hitachi Automotive Systems Americas planuje udostępnić platformę AD/ADAS ECU, która będzie w stanie obsługiwać aplikacje pokładowe Hitachi Automotive Systems, jak również aplikacje serwisowe innych firm. Platforma ta ma być kluczowym czynnikiem umożliwiającym dostarczanie bardziej skalowalnych, bezpiecznych i niezawodnych usług zarówno dla firm, jak i użytkowników końcowych.
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa
Organizacje branżowe i przedsiębiorstwa sektora drzewnego, które porozumiały się w ramach Koalicji na Rzecz Polskiego Drewna, protestują przeciwko planom Ministerstwa Klimatu i Środowiska dotyczącym wyłączenia z gospodarki leśnej 20 proc. polskich lasów. Ich zdaniem taka decyzja stwarza realne zagrożenie dla trwałości lasów i uderzy w polską branżę meblarską. Pracę może stracić nawet 70 tys. osób, a straty dla budżetu państwa szacowane są na 4,5 mld zł.
Polityka
Europoseł AfD: Elon Musk poprawił nasz wizerunek za granicą. Jego wsparcie nam pomaga
Najpierw wywiad z Alice Weidel, współprzewodniczącą AfD, a ostatnio wystąpienie na platformie X podczas inauguracji kampanii wyborczej – w ten sposób Elon Musk wyraża swoje poparcie dla tej niemieckiej frakcji politycznej. – Wsparcie Elona Muska nam pomaga, bo w pewnym sensie AfD poprawiła swój image za granicą – mówi Tomasz Froelich, poseł do Parlamentu Europejskiego z Alternatywy dla Niemiec. Jak wskazuje, trudno przy takim poparciu utrzymać zarzut, że AfD jest ugrupowaniem prorosyjskim.
Polityka
Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej
Wielowymiarowe bezpieczeństwo skupione wokół siedmiu filarów ma być fundamentem polskiej prezydencji w UE. Kluczowe, zwłaszcza w kontekście rosnącego napięcia geopolitycznego czy zagrożenia hybrydowego, jest wzmocnienie bezpieczeństwa zewnętrznego i informacyjnego. Zgodnie z zapowiedziami Donalda Tuska konkurencyjność Europy ma z kolei zależeć od działań deregulacyjnych Parlamentu Europejskiego, polski rząd ma się też koncentrować na znoszeniu barier i obciążeń biurokratycznych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.