TomTom współpracuje z Hitachi Automotive Systems Americas
Hitachi Automotive Systems Americas, Inc. i TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosili współpracę nad opracowaniem koncepcji nowej usługi. Dotyczy ona dostarczania informacji w czasie rzeczywistym na temat zagrożeń drogowych dla systemów nawigacji i zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).
Dzięki współpracy firmy połączą swoje siły technologiczne w celu dostarczania w czasie rzeczywistym aktualnych informacji na temat lokalizacji zagrożeń drogowych, wykrywanych przez czujniki samochodowe Hitachi Automotive Systems, ECU (Engine Control Unit) i pokładową sieć DNN (Deep Neural Network), do aplikacji nawigacyjnych i ADAS, w których wykorzystywane są usługi TomTom.
Hitachi Automotive Systems Americas wykorzysta swój czujnik samochodowy i technologię procesora krawędziowego do wykrywania wybojów i zagrożeń drogowych, a następnie przetwarzania tych informacji oraz wysyłania ich do chmury. Dane te są przekazywane do opartego na chmurze silnika firmy TomTom, obecnie wykorzystywanego w wiodącej w branży usłudze przesyłania danych o ruchu drogowym - TomTom Traffic. Następnie TomTom dostarczyłby informacje o zagrożeniach wszystkim aplikacjom nawigacyjnym i aplikacjom ADAS korzystającym z usług TomTom w taki sam sposób, w jaki dostarcza dane o ruchu drogowym, pomagając kierowcom w podejmowaniu lepszych decyzji, które oszczędzają czas, zmniejszają stres i tworzą bezpieczniejsze drogi.
„Jesteśmy podekscytowani tym, że wspólnie z firmą TomTom pomagamy budować ekosystem inteligentnych miast”, powiedział John Nunneley, Design Engineering SVP, Hitachi Automotive Systems Americas, Inc. „Rozwiązanie to zapewni pojazdom inteligencję umożliwiającą wykrywanie, dystrybucję oraz wykorzystywanie w czasie rzeczywistym danych o stanie dróg, dzieląc się nimi z innymi pojazdami i administratorami dróg w celu zminimalizowania opóźnień, zwiększenia bezpieczeństwa i wykonania napraw.”
„Opracowanie innowacyjnych usług w czasie rzeczywistym w zakresie zagrożeń związanych z nawigacją i automatyczną jazdą ostatecznie przyczyni się do stworzenia bezpieczniejszego i mniej zatłoczonego świata, a to jest właśnie misją TomTom,” powiedział Ralf-Peter Schäfer, TomTom Head of Traffic i Travel Information. „Konieczna jest współpraca z myślącymi przyszłościowo firmami w celu zwiększenia mobilności, stąd też cieszymy się na nasze partnerstwo z Hitachi”.
Hitachi Automotive Systems Americas planuje udostępnić platformę AD/ADAS ECU, która będzie w stanie obsługiwać aplikacje pokładowe Hitachi Automotive Systems, jak również aplikacje serwisowe innych firm. Platforma ta ma być kluczowym czynnikiem umożliwiającym dostarczanie bardziej skalowalnych, bezpiecznych i niezawodnych usług zarówno dla firm, jak i użytkowników końcowych.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.