Komunikaty PR

TomTom współpracuje z Hitachi Automotive Systems Americas

2020-01-08  |  10:30
Biuro prasowe

Hitachi Automotive Systems Americas, Inc. i TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosili współpracę nad opracowaniem koncepcji nowej usługi. Dotyczy ona dostarczania informacji w czasie rzeczywistym na temat zagrożeń drogowych dla systemów nawigacji i zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).

Dzięki współpracy firmy połączą swoje siły technologiczne w celu dostarczania w czasie rzeczywistym aktualnych informacji na temat lokalizacji zagrożeń drogowych, wykrywanych przez czujniki samochodowe Hitachi Automotive Systems, ECU (Engine Control Unit) i pokładową sieć DNN (Deep Neural Network), do aplikacji nawigacyjnych i ADAS, w których wykorzystywane są usługi TomTom.

 

Hitachi Automotive Systems Americas wykorzysta swój czujnik samochodowy i technologię procesora krawędziowego do wykrywania wybojów i zagrożeń drogowych, a następnie przetwarzania tych informacji oraz wysyłania ich do chmury. Dane te są przekazywane do opartego na chmurze silnika firmy TomTom, obecnie wykorzystywanego w wiodącej w branży usłudze przesyłania danych o ruchu drogowym - TomTom Traffic. Następnie TomTom dostarczyłby informacje o zagrożeniach wszystkim aplikacjom nawigacyjnym i aplikacjom ADAS korzystającym z usług TomTom w taki sam sposób, w jaki dostarcza dane o ruchu drogowym, pomagając kierowcom w podejmowaniu lepszych decyzji, które oszczędzają czas, zmniejszają stres i tworzą bezpieczniejsze drogi.

„Jesteśmy podekscytowani tym, że wspólnie z firmą TomTom pomagamy budować ekosystem inteligentnych miast”, powiedział John Nunneley, Design Engineering SVP, Hitachi Automotive Systems Americas, Inc. „Rozwiązanie to zapewni pojazdom inteligencję umożliwiającą wykrywanie, dystrybucję oraz wykorzystywanie w czasie rzeczywistym danych o stanie dróg, dzieląc się nimi z innymi pojazdami i administratorami dróg w celu zminimalizowania opóźnień, zwiększenia bezpieczeństwa i wykonania napraw.”

 

„Opracowanie innowacyjnych usług w czasie rzeczywistym w zakresie zagrożeń związanych z nawigacją i automatyczną jazdą ostatecznie przyczyni się do stworzenia bezpieczniejszego i mniej zatłoczonego świata, a to jest właśnie misją TomTom,” powiedział Ralf-Peter Schäfer, TomTom Head of Traffic i Travel Information. „Konieczna jest współpraca z myślącymi przyszłościowo firmami w celu zwiększenia mobilności, stąd też cieszymy się na nasze partnerstwo z Hitachi”.

Hitachi Automotive Systems Americas planuje udostępnić platformę AD/ADAS ECU, która będzie w stanie obsługiwać aplikacje pokładowe Hitachi Automotive Systems, jak również aplikacje serwisowe innych firm. Platforma ta ma być kluczowym czynnikiem umożliwiającym dostarczanie bardziej skalowalnych, bezpiecznych i niezawodnych usług zarówno dla firm, jak i użytkowników końcowych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie Biuro prasowe
2024-12-30 | 13:00

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie

Warszawa, 20.12.2024 – SPIE Building Solutions, polska spółka zależna SPIE, niezależnego europejskiego lidera usług multitechnicznych w dziedzinie energetyki i przesyłu danych,
Technologie Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
2024-12-27 | 10:00

Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl

Maspex SA, jeden z liderów polskiego rynku spożywczego, wprowadził na platformie Uwielbiam.pl nowoczesne rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji. Dzięki temu narzędziu osoby
Technologie 5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
2024-12-23 | 08:00

5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!

Praca w branży technologicznej jest obiektem wielu stereotypów, które czasami mogą odstraszać potencjalnych kandydatów. W rzeczywistości to różnorodna

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Branża drzewna obawia się zalewu mebli z importu. Apeluje o wypracowanie strategii leśnej państwa

Organizacje branżowe i przedsiębiorstwa sektora drzewnego, które porozumiały się w ramach Koalicji na Rzecz Polskiego Drewna, protestują przeciwko planom Ministerstwa Klimatu i Środowiska dotyczącym wyłączenia z gospodarki leśnej 20 proc. polskich lasów. Ich zdaniem taka decyzja stwarza realne zagrożenie dla trwałości lasów i uderzy w polską branżę meblarską. Pracę może stracić nawet 70 tys. osób, a straty dla budżetu państwa szacowane są na 4,5 mld zł.

Polityka

Europoseł AfD: Elon Musk poprawił nasz wizerunek za granicą. Jego wsparcie nam pomaga

Najpierw wywiad z Alice Weidel, współprzewodniczącą AfD, a ostatnio wystąpienie na platformie X podczas inauguracji kampanii wyborczej – w ten sposób Elon Musk wyraża swoje poparcie dla tej niemieckiej frakcji politycznej. – Wsparcie Elona Muska nam pomaga, bo w pewnym sensie AfD poprawiła swój image za granicą – mówi Tomasz Froelich, poseł do Parlamentu Europejskiego z Alternatywy dla Niemiec. Jak wskazuje, trudno przy takim poparciu utrzymać zarzut, że AfD jest ugrupowaniem prorosyjskim.

Polityka

Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej

Wielowymiarowe bezpieczeństwo skupione wokół siedmiu filarów ma być fundamentem polskiej prezydencji w UE. Kluczowe, zwłaszcza w kontekście rosnącego napięcia geopolitycznego czy zagrożenia hybrydowego, jest wzmocnienie bezpieczeństwa zewnętrznego i informacyjnego. Zgodnie z zapowiedziami Donalda Tuska konkurencyjność Europy ma z kolei zależeć od działań deregulacyjnych Parlamentu Europejskiego, polski rząd ma się też koncentrować na znoszeniu barier i obciążeń biurokratycznych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.