TomTom współpracuje z Hitachi Automotive Systems Americas
Hitachi Automotive Systems Americas, Inc. i TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosili współpracę nad opracowaniem koncepcji nowej usługi. Dotyczy ona dostarczania informacji w czasie rzeczywistym na temat zagrożeń drogowych dla systemów nawigacji i zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).
Dzięki współpracy firmy połączą swoje siły technologiczne w celu dostarczania w czasie rzeczywistym aktualnych informacji na temat lokalizacji zagrożeń drogowych, wykrywanych przez czujniki samochodowe Hitachi Automotive Systems, ECU (Engine Control Unit) i pokładową sieć DNN (Deep Neural Network), do aplikacji nawigacyjnych i ADAS, w których wykorzystywane są usługi TomTom.
Hitachi Automotive Systems Americas wykorzysta swój czujnik samochodowy i technologię procesora krawędziowego do wykrywania wybojów i zagrożeń drogowych, a następnie przetwarzania tych informacji oraz wysyłania ich do chmury. Dane te są przekazywane do opartego na chmurze silnika firmy TomTom, obecnie wykorzystywanego w wiodącej w branży usłudze przesyłania danych o ruchu drogowym - TomTom Traffic. Następnie TomTom dostarczyłby informacje o zagrożeniach wszystkim aplikacjom nawigacyjnym i aplikacjom ADAS korzystającym z usług TomTom w taki sam sposób, w jaki dostarcza dane o ruchu drogowym, pomagając kierowcom w podejmowaniu lepszych decyzji, które oszczędzają czas, zmniejszają stres i tworzą bezpieczniejsze drogi.
„Jesteśmy podekscytowani tym, że wspólnie z firmą TomTom pomagamy budować ekosystem inteligentnych miast”, powiedział John Nunneley, Design Engineering SVP, Hitachi Automotive Systems Americas, Inc. „Rozwiązanie to zapewni pojazdom inteligencję umożliwiającą wykrywanie, dystrybucję oraz wykorzystywanie w czasie rzeczywistym danych o stanie dróg, dzieląc się nimi z innymi pojazdami i administratorami dróg w celu zminimalizowania opóźnień, zwiększenia bezpieczeństwa i wykonania napraw.”
„Opracowanie innowacyjnych usług w czasie rzeczywistym w zakresie zagrożeń związanych z nawigacją i automatyczną jazdą ostatecznie przyczyni się do stworzenia bezpieczniejszego i mniej zatłoczonego świata, a to jest właśnie misją TomTom,” powiedział Ralf-Peter Schäfer, TomTom Head of Traffic i Travel Information. „Konieczna jest współpraca z myślącymi przyszłościowo firmami w celu zwiększenia mobilności, stąd też cieszymy się na nasze partnerstwo z Hitachi”.
Hitachi Automotive Systems Americas planuje udostępnić platformę AD/ADAS ECU, która będzie w stanie obsługiwać aplikacje pokładowe Hitachi Automotive Systems, jak również aplikacje serwisowe innych firm. Platforma ta ma być kluczowym czynnikiem umożliwiającym dostarczanie bardziej skalowalnych, bezpiecznych i niezawodnych usług zarówno dla firm, jak i użytkowników końcowych.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Transport
Trwają prace nad zmianami w finansowaniu kolei. Obecny system powoduje duże problemy branży i brak konkurencyjności transportu szynowego

To nie brak środków, ale systemowe bariery, w tym uzależnienie od programów unijnych, uniemożliwiają efektywne inwestycje na kolei – oceniają przedstawiciele Izby Gospodarczej Transportu Lądowego oraz Railway Business Forum. To powoduje problemy firm wykonawczych, ma negatywny wpływ na konkurencyjność branży i rozwój gospodarczy Polski. Osłabia także strategiczne zdolności transportowe, niezbędne dla bezpieczeństwa państwa. Eksperci z IGTL i RBF apelują o pilną reformę finansowania kolei. Jak podkreślają, nie wymaga ona nowych źródeł finansowania, ale tylko ich uelastycznienia. Nad swoimi rozwiązaniami pracuje też resort infrastruktury.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.