TomTom i Bridgestone Mobility Solutions rozszerzają współpracę
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś zawarcie wieloletniej umowy z Bridgestone Mobility Solutions, jednostką biznesową Bridgestone. Porozumienie to pozwoli klientom lepiej optymalizować ich floty i przyspieszyć przejście na pojazdy elektryczne (EV). W ten sposób TomTom i Bridgestone wspierają zrównoważoną mobilność i redukcję zanieczyszczeń w miastach.
Oprogramowanie do zarządzania flotą Webfleet firmy Bridgestone Mobility Solutions wykorzystuje najlepszą w swojej klasie nawigację TomTom, mapy i dane o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym z ponad 600 milionów urządzeń connected na całym świecie. Rezultatem jest zintegrowane rozwiązanie, które pozwala firmom zarządzać wszystkimi pojazdami na jednej platformie. Dzięki rozszerzonej współpracy, Webfleet włączy najnowsze dane TomTom dotyczące pojazdów elektrycznych i produkty do wyznaczania tras do swojego portfolio rozwiązań dla EV. Klienci mogą więc szybciej przejść na pojazdy elektryczne i prowadzić działalność w opłacalny sposób.
„Poprawa globalnej logistyki i pomoc naszym klientom w rozwiązywaniu wyzwań związanych z elektryfikacją floty jest kluczowym celem w TomTom" - powiedział Mike Schoofs, Chief Revenue Officer, TomTom. „Cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z Bridgestone Mobility Solutions, partnerem, który podziela nasze zaangażowanie w stymulowanie innowacji w branży flotowej i logistycznej. Dzięki tej umowie obie firmy integrują swoje najlepsze rozwiązania w jednym miejscu, co pomoże firmom działać płynnie i elektryfikować w sposób zdecydowany”.
„W Bridgestone Mobility Solutions pracujemy nad wspieraniem elektryfikacji flot na całym świecie” - powiedział Paul Verheijen, Vice President, Product Strategy & Partnerships, Bridgestone Mobility Solutions. „Dzięki współpracy z TomTom pomagamy przyspieszyć elektryfikację floty, wykorzystując wiodące w branży dane o ruchu drogowym, mapy i nawigację, aby lepiej zoptymalizować dostawy, poprawić zachowanie kierowcy i zasięg oraz zwiększyć ogólną produktywność. Z niecierpliwością czekamy na wykorzystywanie pełnego potencjału e-mobilności na drodze do udanej transformacji czystej energii”.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.