TikTok oferuje funkcję, która daje rodzicom większą kontrolę nad dziećmi
TikTok to obecnie jedna z najpopularniejszych aplikacji dostępnych w sklepach Google Play i Apple Store. Szczególnie lubią ją młodzi ludzie. Na czym polega jej fenomen? Użytkownicy dodają krótkie filmiki, gdzie często tańczą do ulubionej muzyki, bądź też prezentują śmieszne zachowania. Również w Polsce aplikacja ta jest bardzo popularna, ponieważ w Polsce pobrano ją już 5,7 mln razy, a na na całym świecie może się pochwalić ponad miliardem pobrań. Kto korzysta z aplikacji? Przede wszystkim młodzi ludzie, których wiek nie przekracza 24 lat. Dlatego też twórcy TikToka przygotowali nową funkcję, która ma na celu usprawnienie kontroli rodzicielskiej nad aplikacją.
TikTok dba o najmłodszych użytkowników
Przedsiębiorstwo zajmujące się rozwojem aplikacji uruchomiło tryb kontroli rodzicielskiej, które pozwala powiązać konto dziecka i rodzica lub opiekuna. Dzięki temu rodzice mogą kontrolować czas, jaki dzieci spędzają podczas przeglądania filmików. TikTok pozwala na zarządzanie czasem za sprawą prostej funkcji. Opiekun może ustawić ograniczenia takie jak blokada wiadomości przychodzących od konkretnych kont. Można także całkowicie zablokować bezpośrednie wiadomości. Oczywiście jest także opcja ograniczenia treści, które będą pojawiać się nastoletniemu użytkownikowi TikToka. Autorzy aplikacji chcą, aby osoby korzystające z programu bawili się dobrze bez względu na wiek. Dlatego osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo na bieżąco monitorują treści publikowane na platformie.
Twórcy zdają sobie sprawę, jak dużo czasu użytkownicy poświęcają aplikacji
Oprócz samych ograniczeń związanych z treściami autorzy aplikacji TikTok doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak dużo czasu użytkownicy poświęcają na przeglądanie filmików. Dlatego też przedsiębiorstwo współpracuje z najpopularniejszymi twórcami materiałów wideo, aby wspólnie promować czas spędzony poza światem wirtualnym. To ważne, ponieważ zatracenie się w świecie online nie prowadzi do niczego dobrego. Szczególnie, jeśli mamy na myśli młode osoby.
“Młodzi ludzie często nie są świadomi zagrożeń ze świata online. Mogą przypadkowo trafić na treści, które nie są odpowiednie dla nich. Dodatkowo poświęcają zdecydowanie za dużo czasu na różne aplikacje, a przez to psują się prawdziwe relacje, o zdrowiu nie wspominając. Dlatego też cieszy świadomość twórców TikToka związana z zarówno monitorowaniem treści, jak i czasem spędzonym podczas przeglądania materiałów wideo dostępnych w aplikacji. Warto jednak we własnym zakresie kontrolować to, co nasze dziecko przegląda w sieci. Odpowiednia kontrola rodzicielska jest w tej kwestii niezastąpiona.” - sugeruje Mariusz Politowicz, ekspert ds. bezpieczeństwa w Bitdefender.
TikTok przygotował również edukacyjną serię materiałów wideo pod tytułem “You’re In Control”. Jej celem jest edukacja młodego pokolenia na tematy związane z bezpiecznym przeglądaniem filmów. Funkcje, o których mowa w tym artykule dostępne są obecnie tylko w Wielkiej Brytanii. Twórcy TikToka poinformowali jednak na swoim blogu, że w nadchodzących tygodniach mają być również dostępne w innych częściach świata. Miejmy nadzieję, że funkcjonalność zwiększy znacznie bezpieczeństwo najmłodszych użytkowników aplikacji.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.