TIER Mobility uruchamia swój pierwszy bateriomat w Polsce

TIER Mobility nawiązuje współpracę z berlińską firmą Swobbee i uruchamia swój pierwszy bateriomat w Polsce
TIER Mobility, globalny lider mikromobilności, rozszerza swoją sieć przyjaznych dla środowiska rozwiązań w zakresie ładowania i po raz pierwszy uruchamia innowacyjną stację wymiany akumulatorów firmy Swobbee, berlińskiego dostawcy usług battery-as-a-service (BaaS). W ramach realizowanego projektu pilotażowego stacja ładowania i wymiany akumulatorów została uruchomiona na warszawskim Mokotowie, przy Alei Wilanowskiej 365. Pozwala ona na efektywne wykorzystanie innowacyjnego na rynku systemu wymiennych baterii TIER, a także optymalizację logistyki w okolicznej strefie operacyjnej, która wkrótce zostanie poszerzona o Konstancin.
Mobilność w zrównoważonym wydaniu
W styczniu 2020 r. TIER stał się pierwszą firmą z branży mikromobilności, która zrealizowała cel bycia w 100% neutralną klimatycznie. Istotną decyzją firmy było wyposażenie całej floty e-hulajnóg w wymienne baterie, które w przypadku niskiego poziomu naładowania są wymieniane na miejscu, bez konieczności przewożenia całej hulajnogi do magazynu. Wdrożenie tego innowacyjnego rozwiązania znacząco skróciło czas dojazdu zespołu operacyjnego, a jednocześnie zmniejszyło emisję spalin towarzyszącą tradycyjnemu modelowi serwisowania pojazdów.
Bateriomat Swobbee przy Alei Wilanowskiej 365 w Warszawie jest istotną częścią nowej sieci energetycznej firmy TIER, która ma być stale rozbudowywana. Zastosowana infrastruktura pozwala na jednoczesne naładowanie 120 baterii, a w efekcie zoptymalizowanie ich obsługi.
„Innowacyjna stacja wymiany akumulatorów firmy Swobbee jest kolejnym krokiem w kierunku stworzenia zdecentralizowanej sieci stacji ładowania w Polsce. Wymienne baterie naszych e-hulajnóg umożliwiają bardziej wydajną i zrównoważoną eksploatację floty, a także oferowanie „zielonych” usług miastom i ich mieszkańcom” – mówi Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER w Europie Środkowo-Wschodniej.
Punkty wymiany baterii berlińskiego start-upu Swobbee to nowatorskie rozwiązanie w zakresie ładowania dla rozwijającej się mikromobilności. Swobbee to pierwsza na świecie infrastruktura do wymiany i ładowania akumulatorów różnych producentów, zapewniająca intermodalne podejście do mikropojazdów elektrycznych, takich jak e-hulajnogi, e-skutery czy e-rowery. W stacji Swobbee, w ciągu dosłownie kilku sekund, można wymienić pustą baterię na pełną. Tobias Breyer, dyrektor operacyjny firmy Swobbee, wyjaśnia: „Swobbee to idealne rozwiązanie pozwalające na bardziej efektywne i zrównoważone zarządzanie flotami hulajnóg elektrycznych. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że firma TIER, jako wiodący dostawca usług w zakresie mobilności miejskiej, również zdecydowała się na wdrożenie naszej pionierskiej koncepcji Battery-as-a-Service."
Już w czerwcu ubiegłego roku, w ramach wspólnego projektu pilotażowego firm TIER i Swobbee, pierwsza stacja testowania e‑hulajnóg została uruchomiona w Düsseldorfie i od tego czasu jest intensywnie testowana. Co więcej prace nad innowacyjną koncepcją ładowania podjęte przez TIER oraz Swobbee są realizowane we współpracy z firmą Audi, która w listopadzie 2021 roku otworzyła swoją pierwszą stację ładowania w Norymberdze.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.