Komunikaty PR

TIER i FREE NOW wprowadzają funkcję przestrzegającą przed jazdą po alkoholu

2022-06-24  |  09:10
Biuro prasowe

TIER i FREE NOW wspólnie wprowadzają pierwszą w branży funkcjonalność przestrzegającą użytkowników przed jazdą po alkoholu

 

  • W ramach globalnego partnerstwa, hulajnogi TIER można wynająć poprzez FREE NOW, superaplikację mobilności miejskiej, już w 7 polskich miastach
  • Od teraz firmy będą wspólnie przeciwdziałać jeździe po alkoholu, tworząc pierwszą w branży funkcję przestrzegającą przed poruszaniem się e-hulajnogą pod wpływem procentów w aplikacji TIER.
  • Projekt funkcjonalności został stworzony w oparciu o badania przeprowadzone we współpracy z Innovation Bubble, które wykazały, że istnieją zarówno psychologiczne, jak i pragmatyczne powody, dla których ludzie spożywają alkohol, a następnie wsiadają na e-hulajnogę.

 

Jako liderzy w dziedzinie bezpieczeństwa, superaplikacja mobilności miejskiej FREE NOW oraz europejski lider mikromobilności TIER wprowadzili pierwszą w branży funkcję korzystania z e-hulajnóg „na trzeźwo”. Dzięki niej użytkownicy wypożyczający e-hulajnogi TIER w weekend zostaną zapytani, czy spożyli alkohol i w przypadku pozytywnej odpowiedzi, przekierowani do aplikacji FREE NOW, aby zamówić przejazd taxi.

Funkcjonalność będzie aktywna w miastach, w których dostępne są usługi obydwu operatorów: w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu oraz Szczecinie. Użytkownicy e-hulajnóg otrzymają komunikaty dot. bezpieczeństwa w czwartek, piątek i sobotę od godziny 21.00 do 4.00 rano.

„Wiemy, że budowanie kultury odpowiedzialnej jazdy wymaga czasu, a także zaangażowania nie tylko ustawodawców, ale również operatorów i samych użytkowników. Tym bardziej jesteśmy dumni z przełomowych rozwiązań, które wprowadzamy jako pierwsi na ulicach polskich miast. Po autorskim systemie nagradzania za parkowanie, funkcjonalność zwracająca uwagę na jazdę po alkoholu to kolejne rozwiązanie, dzięki któremu promujemy dobre nawyki wśród użytkowników hulajnóg” – komentuje Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER w Europie Środkowo-Wschodniej – „Jesteśmy przekonani, że zdecydowana większość użytkowników TIER korzysta z naszych pojazdów w sposób odpowiedzialny, ale naszym priorytetem jest dalsze edukowanie w tym zakresie i oferowanie nowych funkcji i rozwiązań utrwalających dobre nawyki – na przykład wyboru taxi w miejsce hulajnogi po wieczornym wyjściu ze znajomymi” – dodaje przedstawiciel TIER.

Komunikaty przestrzegające przed poruszaniem się e-hulajnogą po spożyciu alkoholu to efekt przeprowadzonych wspólnie z Innovation Bubble badań wykazujących, że istnieją zarówno psychologiczne, jak i pragmatyczne powody, dla których ludzie spożywają alkohol, a następnie wsiadają na e-hulajnogę. Innowacyjna w branży funkcjonalność została z powodzeniem wprowadzona we Francji, Niemczech, Austrii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. We Francji tego typu komunikaty otrzymało już 200 tys. użytkowników.

„TIER i FREE NOW łączy wspólna troska o bezpieczeństwo użytkowników i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań dla mobilności miejskiej, które zmieniają jakość życia w miastach na lepsze. Cieszymy się, że dzięki funkcjonalności przekierowywania użytkowników po spożyciu alkoholu w aplikacji TIER, do zamówienia bezpiecznego i szybkiego przejazdu z kierowcą we FREE NOW, mamy pozytywny wpływ na bezpieczeństwo na ulicach polskich miast. Zmiana nawyków zaczyna się od edukacji użytkowników i wierzymy, że ta funkcjonalność to także przypomnienie o odpowiednim korzystaniu z hulajnóg w przestrzeni miejskiej oraz o tym, że taksówki i mikromobilność uzupełniają się wzajemnie” - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.

Bezpieczeństwo jako priorytet

TIER to całkowicie nowe podejście do transportu osobistego, które pozwala użytkownikom na wygodne i bezemisyjne przemieszczanie się po mieście. Nowoczesna flota zapewnia najlepsze doświadczenia z użytkowania poprzez wyjątkową konstrukcję: szeroką podstawę, duże koła oraz podwójny amortyzator i hamulce. Od czasu debiutu w Polsce (kwiecień 2021 r.) hulajnogi TIER pojawiły się już w ponad 30 miastach, a marka nieustannie podejmuje zdecydowane i przełomowe przedsięwzięcia na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach.

Unikalny system wynagradzania za prawidłowe parkowanie, działania edukacyjne, w tym najnowsza kampania „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź TIER” i warsztaty bezpiecznej jazdy to przykłady wybranych działań marki, które bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo użytkowników i przechodniów. Operator nieustannie podkreśla, że na e-hulajnodze można jeździć wyłącznie w pojedynkę oraz stanowczo zabrania przejazdów po spożyciu alkoholu. TIER regularnie przypomina również o szacunku dla innych uczestników ruchu. Podjęte działania znacząco poprawiają jakość korzystania z mobilności współdzielonej, co widać każdego dnia na ulicach polskich miast.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku? Biuro prasowe
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną
Technologie Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
2025-03-25 | 11:00

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel S.A. wzmacnia swoją pozycję na tworzącym się w Polsce rynku projektowania i budowy infrastruktury sieciowej dla bezzałogowych statków powietrznych. Na podstawie
Technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.

Medycyna

Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.