TIER i FREE NOW wprowadzają funkcję przestrzegającą przed jazdą po alkoholu
TIER i FREE NOW wspólnie wprowadzają pierwszą w branży funkcjonalność przestrzegającą użytkowników przed jazdą po alkoholu
- W ramach globalnego partnerstwa, hulajnogi TIER można wynająć poprzez FREE NOW, superaplikację mobilności miejskiej, już w 7 polskich miastach
- Od teraz firmy będą wspólnie przeciwdziałać jeździe po alkoholu, tworząc pierwszą w branży funkcję przestrzegającą przed poruszaniem się e-hulajnogą pod wpływem procentów w aplikacji TIER.
- Projekt funkcjonalności został stworzony w oparciu o badania przeprowadzone we współpracy z Innovation Bubble, które wykazały, że istnieją zarówno psychologiczne, jak i pragmatyczne powody, dla których ludzie spożywają alkohol, a następnie wsiadają na e-hulajnogę.
Jako liderzy w dziedzinie bezpieczeństwa, superaplikacja mobilności miejskiej FREE NOW oraz europejski lider mikromobilności TIER wprowadzili pierwszą w branży funkcję korzystania z e-hulajnóg „na trzeźwo”. Dzięki niej użytkownicy wypożyczający e-hulajnogi TIER w weekend zostaną zapytani, czy spożyli alkohol i w przypadku pozytywnej odpowiedzi, przekierowani do aplikacji FREE NOW, aby zamówić przejazd taxi.
Funkcjonalność będzie aktywna w miastach, w których dostępne są usługi obydwu operatorów: w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu oraz Szczecinie. Użytkownicy e-hulajnóg otrzymają komunikaty dot. bezpieczeństwa w czwartek, piątek i sobotę od godziny 21.00 do 4.00 rano.
„Wiemy, że budowanie kultury odpowiedzialnej jazdy wymaga czasu, a także zaangażowania nie tylko ustawodawców, ale również operatorów i samych użytkowników. Tym bardziej jesteśmy dumni z przełomowych rozwiązań, które wprowadzamy jako pierwsi na ulicach polskich miast. Po autorskim systemie nagradzania za parkowanie, funkcjonalność zwracająca uwagę na jazdę po alkoholu to kolejne rozwiązanie, dzięki któremu promujemy dobre nawyki wśród użytkowników hulajnóg” – komentuje Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER w Europie Środkowo-Wschodniej – „Jesteśmy przekonani, że zdecydowana większość użytkowników TIER korzysta z naszych pojazdów w sposób odpowiedzialny, ale naszym priorytetem jest dalsze edukowanie w tym zakresie i oferowanie nowych funkcji i rozwiązań utrwalających dobre nawyki – na przykład wyboru taxi w miejsce hulajnogi po wieczornym wyjściu ze znajomymi” – dodaje przedstawiciel TIER.
Komunikaty przestrzegające przed poruszaniem się e-hulajnogą po spożyciu alkoholu to efekt przeprowadzonych wspólnie z Innovation Bubble badań wykazujących, że istnieją zarówno psychologiczne, jak i pragmatyczne powody, dla których ludzie spożywają alkohol, a następnie wsiadają na e-hulajnogę. Innowacyjna w branży funkcjonalność została z powodzeniem wprowadzona we Francji, Niemczech, Austrii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. We Francji tego typu komunikaty otrzymało już 200 tys. użytkowników.
„TIER i FREE NOW łączy wspólna troska o bezpieczeństwo użytkowników i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań dla mobilności miejskiej, które zmieniają jakość życia w miastach na lepsze. Cieszymy się, że dzięki funkcjonalności przekierowywania użytkowników po spożyciu alkoholu w aplikacji TIER, do zamówienia bezpiecznego i szybkiego przejazdu z kierowcą we FREE NOW, mamy pozytywny wpływ na bezpieczeństwo na ulicach polskich miast. Zmiana nawyków zaczyna się od edukacji użytkowników i wierzymy, że ta funkcjonalność to także przypomnienie o odpowiednim korzystaniu z hulajnóg w przestrzeni miejskiej oraz o tym, że taksówki i mikromobilność uzupełniają się wzajemnie” - mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW w Polsce.
Bezpieczeństwo jako priorytet
TIER to całkowicie nowe podejście do transportu osobistego, które pozwala użytkownikom na wygodne i bezemisyjne przemieszczanie się po mieście. Nowoczesna flota zapewnia najlepsze doświadczenia z użytkowania poprzez wyjątkową konstrukcję: szeroką podstawę, duże koła oraz podwójny amortyzator i hamulce. Od czasu debiutu w Polsce (kwiecień 2021 r.) hulajnogi TIER pojawiły się już w ponad 30 miastach, a marka nieustannie podejmuje zdecydowane i przełomowe przedsięwzięcia na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach.
Unikalny system wynagradzania za prawidłowe parkowanie, działania edukacyjne, w tym najnowsza kampania „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź TIER” i warsztaty bezpiecznej jazdy to przykłady wybranych działań marki, które bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo użytkowników i przechodniów. Operator nieustannie podkreśla, że na e-hulajnodze można jeździć wyłącznie w pojedynkę oraz stanowczo zabrania przejazdów po spożyciu alkoholu. TIER regularnie przypomina również o szacunku dla innych uczestników ruchu. Podjęte działania znacząco poprawiają jakość korzystania z mobilności współdzielonej, co widać każdego dnia na ulicach polskich miast.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.