Komunikaty PR

Thales – godny zaufania dostawca technologii biometrycznych

2022-02-25  |  10:21
  • Firma Thales dostarcza wysoce precyzyjne metody biometrycznej identyfikacji i uwierzytelniania, których zastosowanie jest wydajne i bezpieczne, co jest szczególnie istotne w czasie trwającej pandemii COVID-19.
  • Rozwiązania firmy Thales są w pełni zgodne z RODO i umożliwiają bezdotykowy przebieg procesów związanych m.in. z zarządzaniem dostępem fizycznym, bezpieczeństwem na lotniskach, przepływem pasażerów czy kontrolami granicznymi.
  • W najnowszym dokumencie przedstawiającym swoją wizję firma Thales podkreśla istotę odpowiedzialnego wykorzystywania technologii rozpoznawania twarzy w celu promowania podejścia zgodnego z etyką.

 

W ciągu ostatnich 30 lat na wielu światowych rynkach Thales zbudował niekwestionowaną pozycję lidera technologii biometrycznych. Firma regularnie bierze udział w testach dokładności swoich algorytmów i opracowuje nowe mechanizmy bezpieczeństwa w celu lepszego zwalczania nadużyć oraz nieustannego zwiększania skuteczności technologii rozpoznawania wizerunku twarzy. Thales pragnie jednak podkreślić, że powszechna akceptacja dla stosowania technologii biometrycznych powinna być ściśle związana z ich odpowiedzialnym i transparentnym wykorzystaniem. To kluczowy czynnik do szerokiej akceptacji tych technologii – podkreśla Thales, publikując najnowszy dokument, w którym przedstawia swoje stanowisko na temat technologii rozpoznawania wizerunku twarzy.

W dobie światowej transformacji cyfrowej technologie biometryczne, w tym rozpoznawanie wizerunku twarzy, szybko uwydatniły swój potencjał, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo i wygodę, których dziś oczekuje się od nowoczesnych rozwiązań. Choć jesteśmy dopiero w początkowym stadium powszechnego wdrażania tych technologii, stanowią one doskonałe rozwiązanie w czasach pandemii, zapewniając bezdotykowy przebieg wielu operacji. Uwierzytelnianie za pomocą biometrycznego rozpoznawania twarzy umożliwia łatwe i bezpieczne wykonywanie takich czynności jak przekraczanie granic, rejestracja w usługach cyfrowych czy uzyskiwanie fizycznego dostępu do budynków bez klucza bądź karty magnetycznej.

Thales przoduje w trenowaniu algorytmów1 w celu dostosowania ich do nowej rzeczywistości, w której codziennością są obecne na twarzach maski. Dzięki algorytmom głębokiego uczenia sieci neuronowych opracowana przez firmę technologia wykazuje skuteczność na poziomie ponad 99,3 proc. w przypadku twarzy bez maski, a ok. 97 proc. – dla osób w masce2. Co więcej, Thales wdrożył złożone mechanizmy wykrywania żywotności w celu identyfikacji kradzieży tożsamości i prób podszywania się dzięki rozpoznawaniu nieautentycznych wizerunków twarzy (zdjęć, filmów, masek itp.). Oprócz osiągnięć technicznych rozwiązania Thales charakteryzuje zgodność z obowiązującymi przepisami dotyczącymi prywatności i ochrony danych (np. RODO), a grupa, prezentując swoją wizję, wyraźnie podkreśla konieczność wdrażania „etycznej biometrii”.

„Nasze zaangażowanie w zakresie technologii wykracza daleko poza jakość i dokładność prezentowanych rozwiązań. Dziś głównym zadaniem jest nie tylko opracowywanie nowych rozwiązań, lecz także takie ich zaprojektowanie, by były wykorzystywane etycznie, zgodnie z celem firmy Thales i oczekiwaniami ludzi – podkreśla Youzec Kurp, wiceprezes firmy Thales ds. Tożsamości i Rozwiązań Biometrycznych. – Jako że biometria dotyczy danych niezwykle wrażliwych, kluczowe jest wzywanie do jej wykorzystywania w sposób bardziej transparentny i etyczny. Dzięki temu zbudujemy zaufanie niezbędne do tego, byśmy mogli z zadowoleniem stosować takie innowacje w życiu codziennym”.

 

Algorytmy te wykorzystuje w swoich technologiach, takich jak Face Recognition Platform (FRP), Cogent Automatic Biometric Identification System (CABIS), Mobile Biometric Identification (MBI), Cogent Mugshot System (CMS) i Software Development Kits (SDK).

2 Gdy zdjęcie referencyjne jest dobrej jakości (jak w paszporcie czy dowodzie osobistym), a maska nie zakrywa oczu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.