Komunikaty PR

Thales – godny zaufania dostawca technologii biometrycznych

2022-02-25  |  10:21
  • Firma Thales dostarcza wysoce precyzyjne metody biometrycznej identyfikacji i uwierzytelniania, których zastosowanie jest wydajne i bezpieczne, co jest szczególnie istotne w czasie trwającej pandemii COVID-19.
  • Rozwiązania firmy Thales są w pełni zgodne z RODO i umożliwiają bezdotykowy przebieg procesów związanych m.in. z zarządzaniem dostępem fizycznym, bezpieczeństwem na lotniskach, przepływem pasażerów czy kontrolami granicznymi.
  • W najnowszym dokumencie przedstawiającym swoją wizję firma Thales podkreśla istotę odpowiedzialnego wykorzystywania technologii rozpoznawania twarzy w celu promowania podejścia zgodnego z etyką.

 

W ciągu ostatnich 30 lat na wielu światowych rynkach Thales zbudował niekwestionowaną pozycję lidera technologii biometrycznych. Firma regularnie bierze udział w testach dokładności swoich algorytmów i opracowuje nowe mechanizmy bezpieczeństwa w celu lepszego zwalczania nadużyć oraz nieustannego zwiększania skuteczności technologii rozpoznawania wizerunku twarzy. Thales pragnie jednak podkreślić, że powszechna akceptacja dla stosowania technologii biometrycznych powinna być ściśle związana z ich odpowiedzialnym i transparentnym wykorzystaniem. To kluczowy czynnik do szerokiej akceptacji tych technologii – podkreśla Thales, publikując najnowszy dokument, w którym przedstawia swoje stanowisko na temat technologii rozpoznawania wizerunku twarzy.

W dobie światowej transformacji cyfrowej technologie biometryczne, w tym rozpoznawanie wizerunku twarzy, szybko uwydatniły swój potencjał, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo i wygodę, których dziś oczekuje się od nowoczesnych rozwiązań. Choć jesteśmy dopiero w początkowym stadium powszechnego wdrażania tych technologii, stanowią one doskonałe rozwiązanie w czasach pandemii, zapewniając bezdotykowy przebieg wielu operacji. Uwierzytelnianie za pomocą biometrycznego rozpoznawania twarzy umożliwia łatwe i bezpieczne wykonywanie takich czynności jak przekraczanie granic, rejestracja w usługach cyfrowych czy uzyskiwanie fizycznego dostępu do budynków bez klucza bądź karty magnetycznej.

Thales przoduje w trenowaniu algorytmów1 w celu dostosowania ich do nowej rzeczywistości, w której codziennością są obecne na twarzach maski. Dzięki algorytmom głębokiego uczenia sieci neuronowych opracowana przez firmę technologia wykazuje skuteczność na poziomie ponad 99,3 proc. w przypadku twarzy bez maski, a ok. 97 proc. – dla osób w masce2. Co więcej, Thales wdrożył złożone mechanizmy wykrywania żywotności w celu identyfikacji kradzieży tożsamości i prób podszywania się dzięki rozpoznawaniu nieautentycznych wizerunków twarzy (zdjęć, filmów, masek itp.). Oprócz osiągnięć technicznych rozwiązania Thales charakteryzuje zgodność z obowiązującymi przepisami dotyczącymi prywatności i ochrony danych (np. RODO), a grupa, prezentując swoją wizję, wyraźnie podkreśla konieczność wdrażania „etycznej biometrii”.

„Nasze zaangażowanie w zakresie technologii wykracza daleko poza jakość i dokładność prezentowanych rozwiązań. Dziś głównym zadaniem jest nie tylko opracowywanie nowych rozwiązań, lecz także takie ich zaprojektowanie, by były wykorzystywane etycznie, zgodnie z celem firmy Thales i oczekiwaniami ludzi – podkreśla Youzec Kurp, wiceprezes firmy Thales ds. Tożsamości i Rozwiązań Biometrycznych. – Jako że biometria dotyczy danych niezwykle wrażliwych, kluczowe jest wzywanie do jej wykorzystywania w sposób bardziej transparentny i etyczny. Dzięki temu zbudujemy zaufanie niezbędne do tego, byśmy mogli z zadowoleniem stosować takie innowacje w życiu codziennym”.

 

Algorytmy te wykorzystuje w swoich technologiach, takich jak Face Recognition Platform (FRP), Cogent Automatic Biometric Identification System (CABIS), Mobile Biometric Identification (MBI), Cogent Mugshot System (CMS) i Software Development Kits (SDK).

2 Gdy zdjęcie referencyjne jest dobrej jakości (jak w paszporcie czy dowodzie osobistym), a maska nie zakrywa oczu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.