Komunikaty PR

Testy nowej generacji w pracy. Skuteczny sposób wykrywania wirusa

2021-01-10  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Pracodawcy zyskali jeszcze szybszy i skuteczniejszy sposób na przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się epidemii w ich zakładzie pracy. Chodzi o precyzyjny, szybki i niedrogi test antygenowy drugiej generacji spełniający bardzo rygorystyczne normy w zakresie czułości i swoistości. Ten typ testów pojawił się niedawno, a już cieszy się wielkim zainteresowaniem. I tak pozostanie jeszcze przez czas jakiś, dopóki nie uzyskamy odporności w wyniku szczepień. Testy nadal będą skutecznym sposobem przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

W odpowiedzi na obecne zagrożenie związane z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 spółka Sanpro Synergy z Grupy Impel, przy współpracy z wirusologami, oferuje unikalną usługę COVID-19, z której może skorzystać każdy zakład pracy. Początkowo w jej skład wchodziły: szybki test do identyfikacji przeciwciał przeciwko COVID-19, bezdotykowy pomiar temperatury oraz wywiad epidemiologiczny. Teraz usługa została wzbogacona o test antygenowy drugiej generacji. – Posiadamy doświadczone zespoły, które w całej Polsce świadczą usługę opartą o tę nową formę wykrywania wirusa SARS-CoV-2. Są to pracownicy spółki Optima Care – informuje Małgorzata Walat, dyrektor rynków zagranicznych w Sanpro Synergy.

Testy antygenowe drugiej generacji to już trzecia – obok testów immunochromatograficznych i testów metodą RT-PCR – forma przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa stosowana przez Sanpro Synergy w zakładach pracy. Największe zalety najnowszego testu to: szybkość uzyskania wyniku, możliwość przeprowadzenia w dowolnym miejscu i relatywnie niska cena. – Testy antygenowe to optymalne rozwiązanie dla pracodawców, którzy chcą przesiewowo badać swoich pracowników i utrzymać ciągłość funkcjonowania w trakcie epidemii SARS-CoV-2. Test antygenowy identyfikuje osoby zakażone, które dzięki niezwłocznej izolacji nie stanowią zagrożenia dla reszty zespołu – podkreśla Małgorzata Walat.

Precyzyjna identyfikacja w krótkim czasie

W praktyce przeprowadzenie testu trwa kilka minut, a wynik uzyskuje się maksymalnie po kwadransie. Wynik jest jednoznaczny: pozytywny lub negatywny. To kolejna ogromna zaleta tej metody. – Producent testów określa parametry czułości i swoistości na poziomie wyższym niż 90%. Informuje ponadto, że wiarygodność testów antygenowych, szczególnie w zakresie wyników dodatnich, jest zbliżona do metody RT-PCR – zaznacza Małgorzata Walat.

Testy antygenowe wykrywają fragment białka powierzchniowego wirusa. Materiałem do badań jest wymaz z nosogardzieli. Procedura testowa nie jest bardzo skomplikowana, ale musi być wykonana przez wykwalifikowany personel medyczny. – To bardzo ważne, ponieważ nieprawidłowa technika pobierania wymazu może skutkować wynikami fałszywie ujemnymi – wskazuje Małgorzata Walat. Do uzyskania wyniku niepotrzebne jest specjalistyczne laboratorium. Nie musi go oceniać lekarz.

Test antygenowy drugiej generacji pojawił się niedawno, a już cieszy się ogromnym zainteresowaniem firm, które potrzebują szybkiej i niedrogiej metody identyfikacji zakażonych osób. – W porównaniu do innych metod diagnostycznych, dostępnych do tej pory, daje to firmom ogromne oszczędności finansowe – zauważa Małgorzata Walat. Dodaje, że firmy bardzo doceniają to, że testy są wykonywane na miejscu: – Nasza usługa jest mobilna, dojeżdżamy we wskazane miejsce, a nasz personel medyczny wyposażony jest we wszelkie środki ochrony indywidualnej, aby zapewnić nie tylko jakość, ale i pełne bezpieczeństwo.

Dołączenie testów antygenowych do pakietu COVID-19 dało pracodawcom jeszcze szybszy i skuteczniejszy sposób na przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się epidemii w ich zakładzie pracy. Teraz usługa jest jeszcze bardziej optymalna pod kątem czasowym i kosztowym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.