Testy nowej generacji w pracy. Skuteczny sposób wykrywania wirusa
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Pracodawcy zyskali jeszcze szybszy i skuteczniejszy sposób na przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się epidemii w ich zakładzie pracy. Chodzi o precyzyjny, szybki i niedrogi test antygenowy drugiej generacji spełniający bardzo rygorystyczne normy w zakresie czułości i swoistości. Ten typ testów pojawił się niedawno, a już cieszy się wielkim zainteresowaniem. I tak pozostanie jeszcze przez czas jakiś, dopóki nie uzyskamy odporności w wyniku szczepień. Testy nadal będą skutecznym sposobem przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
W odpowiedzi na obecne zagrożenie związane z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 spółka Sanpro Synergy z Grupy Impel, przy współpracy z wirusologami, oferuje unikalną usługę COVID-19, z której może skorzystać każdy zakład pracy. Początkowo w jej skład wchodziły: szybki test do identyfikacji przeciwciał przeciwko COVID-19, bezdotykowy pomiar temperatury oraz wywiad epidemiologiczny. Teraz usługa została wzbogacona o test antygenowy drugiej generacji. – Posiadamy doświadczone zespoły, które w całej Polsce świadczą usługę opartą o tę nową formę wykrywania wirusa SARS-CoV-2. Są to pracownicy spółki Optima Care – informuje Małgorzata Walat, dyrektor rynków zagranicznych w Sanpro Synergy.
Testy antygenowe drugiej generacji to już trzecia – obok testów immunochromatograficznych i testów metodą RT-PCR – forma przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa stosowana przez Sanpro Synergy w zakładach pracy. Największe zalety najnowszego testu to: szybkość uzyskania wyniku, możliwość przeprowadzenia w dowolnym miejscu i relatywnie niska cena. – Testy antygenowe to optymalne rozwiązanie dla pracodawców, którzy chcą przesiewowo badać swoich pracowników i utrzymać ciągłość funkcjonowania w trakcie epidemii SARS-CoV-2. Test antygenowy identyfikuje osoby zakażone, które dzięki niezwłocznej izolacji nie stanowią zagrożenia dla reszty zespołu – podkreśla Małgorzata Walat.
Precyzyjna identyfikacja w krótkim czasie
W praktyce przeprowadzenie testu trwa kilka minut, a wynik uzyskuje się maksymalnie po kwadransie. Wynik jest jednoznaczny: pozytywny lub negatywny. To kolejna ogromna zaleta tej metody. – Producent testów określa parametry czułości i swoistości na poziomie wyższym niż 90%. Informuje ponadto, że wiarygodność testów antygenowych, szczególnie w zakresie wyników dodatnich, jest zbliżona do metody RT-PCR – zaznacza Małgorzata Walat.
Testy antygenowe wykrywają fragment białka powierzchniowego wirusa. Materiałem do badań jest wymaz z nosogardzieli. Procedura testowa nie jest bardzo skomplikowana, ale musi być wykonana przez wykwalifikowany personel medyczny. – To bardzo ważne, ponieważ nieprawidłowa technika pobierania wymazu może skutkować wynikami fałszywie ujemnymi – wskazuje Małgorzata Walat. Do uzyskania wyniku niepotrzebne jest specjalistyczne laboratorium. Nie musi go oceniać lekarz.
Test antygenowy drugiej generacji pojawił się niedawno, a już cieszy się ogromnym zainteresowaniem firm, które potrzebują szybkiej i niedrogiej metody identyfikacji zakażonych osób. – W porównaniu do innych metod diagnostycznych, dostępnych do tej pory, daje to firmom ogromne oszczędności finansowe – zauważa Małgorzata Walat. Dodaje, że firmy bardzo doceniają to, że testy są wykonywane na miejscu: – Nasza usługa jest mobilna, dojeżdżamy we wskazane miejsce, a nasz personel medyczny wyposażony jest we wszelkie środki ochrony indywidualnej, aby zapewnić nie tylko jakość, ale i pełne bezpieczeństwo.
Dołączenie testów antygenowych do pakietu COVID-19 dało pracodawcom jeszcze szybszy i skuteczniejszy sposób na przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się epidemii w ich zakładzie pracy. Teraz usługa jest jeszcze bardziej optymalna pod kątem czasowym i kosztowym.
Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Edukacja
Kompetencje STEM wchodzą szerzej do edukacji. Inicjatywa edukacyjna Amazon objęła już pół miliona dzieci w Polsce
Na warszawskiej Pradze Północ otwarto właśnie pierwszą STEM Kindlotekę, czyli przestrzeń edukacyjną dla dzieci i młodzieży, która stawia na rozwój kompetencji w obszarze nauki, technologii, inżynierii i matematyki. To inicjatywa Amazon i stowarzyszenia Cyfrowy Dialog rozwijana od 2019 roku, w ramach której funkcjonuje ponad 100 takich placówek, a z prowadzonych w nich zajęć skorzystało już pół miliona dzieci. STEM uważane są za kompetencje przyszłości, a badania wskazują, że można je rozwijać już u najmłodszych uczniów.
Zdrowie
Sztuczna inteligencja pomoże we wczesnym wykrywaniu wrodzonych wad serca. Obecnie rozpoznawalność wynosi 40 proc.
Algorytmy sztucznej inteligencji usprawnią wykrywanie wrodzonych wad serca w okresie prenatalnym. Wykrycie problemu na tym etapie ma kolosalne znaczenie dla rokowania noworodka. Fundacja Serce Dziecka realizuje program, który ma przygotować medyków na nadchodzące zastosowania AI w analizowaniu danych z echokardiografii płodu. Są już obiecujące dane mówiące o tym, że algorytmy skutecznie wspierają lekarzy w stawianiu takich diagnoz. Również polskie środowisko naukowe pracuje nad technologią, która będzie analizowała dane obrazowe w podobny sposób, jak robi to człowiek.
Handel
Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.