Technologie Thales umożliwią skrócenie kontroli lotniskowych o 30%
- W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną i przepisami obowiązującymi na całym świecie zaawansowane technologicznie rozwiązania firmy Thales wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, czy biometrię, oferują portom lotniczym, liniom lotniczym i funkcjonariuszom straży granicznej możliwości zwiększenia wydajności operacyjnej, ochrony zdrowia i bezpieczeństwa pasażerów oraz poprawy jakości podróżowania.
- W ramach odprawy dla każdego pasażera tworzony jest tymczasowy token cyfrowy, który można wygenerować z dowolnego miejsca na długo przed przybyciem na lotnisko. Token używany jest do uwierzytelnienia osoby w mniej niż sekundę, z maską lub bez, w różnych punktach na lotnisku (odprawa, zdanie bagażu, ochrona, kontrola paszportowa i wejście na pokład).
- Rozwiązanie skraca kontrolę paszportową i czas wejścia na pokład średnio o 30%, zmniejszając zatłoczenie oraz poprawiając bezpieczeństwo na lotnisku i komfort pasażerów.
Przygotowując się do pracowitego okresu letniego, lotniska stają przed nowymi wyzwaniami – kryzysem w sektorze zdrowia publicznego i nowymi przepisami dotyczącymi swobody przemieszczania się w strefie Schengen. Technologie firmy Thales umożliwiają operatorom portów lotniczych, liniom lotniczym i funkcjonariuszom straży granicznej usprawnienie podróży i zwiększenie bezpieczeństwa w czterech głównych punktach wokół lotniska.
Bezpieczna odprawa
Pasażerowie mogą odprawić się zdalnie z dowolnego miejsca (domu, hotelu itp.) za pomocą aplikacji mobilnej swojej linii lotniczej. Tożsamość każdej osoby można natychmiast zweryfikować za pomocą oprogramowania do rozpoznawania twarzy, wykorzystując kombinację selfie zrobionego przez pasażera, danych biometrycznych i sprawdzania autentyczności dokumentów. Rozwiązanie do rozpoznawania twarzy sprawdza około 40 punktów na twarzy pasażera i ostrzega w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do jego tożsamości.
Na podstawie weryfikacji tożsamości i danych biometrycznych twarzy dla każdego pasażera tworzony jest tymczasowy token cyfrowy. Następnie twarz pasażera identyfikuje go przy odprawie, zdawaniu bagażu, kontroli bezpieczeństwa, kontroli paszportowej i bramce wejściowej, eliminując konieczność okazywania biletu i dowodu osobistego w każdym punkcie kontrolnym. System analizuje rysy twarzy danej osoby w czasie rzeczywistym, nawet gdy nosi ona maseczkę ochronną, i dopasowuje je do odpowiedniej tożsamości cyfrowej w systemie. Żadne dane osobowe ani zdjęcia nie są przechowywane – zaszyfrowany kod utworzony podczas odprawy jest jedynym odniesieniem, którego wymaga system.
Identyfikacja pasażerów przy bramce wejściowej w mniej niż sekundę
Podczas wchodzenia na pokład pasażerowie są natychmiast identyfikowani dzięki rozpoznaniu twarzy, bez konieczności zdejmowania masek lub pokazywania kart pokładowych. W niektórych przypadkach personel naziemny może poprosić pasażera o okazanie przepustki zdrowotnej, którą można przechowywać w portfelu cyfrowym na smartfonie, w celu potwierdzenia statusu szczepienia, wyników testu PCR itp. Mobilny portfel identyfikacyjny chroni dane osobowe pasażerów i poświadcza autentyczność, ważność i integralność danych zdrowotnych. Przepustki zdrowotne można również uwierzytelnić podczas odprawy pasażerów przed przybyciem na lotnisko.
Zastosowanie biometrii przy bramkach wejściowych skraca onboarding o jedną trzecią. System kasuje tymczasowy token po wystartowaniu samolotu.
Inteligentne operacje lotniskowe w celu optymalizacji przepływu pasażerów
Zaawansowane technologicznie rozwiązania Thales pomagają również w zarządzaniu operacjami lotniskowymi w wielu miejscach docelowych. Grupa zapewnia operatorom portów lotniczych inteligentne rozwiązania i narzędzia wspomagające podejmowanie decyzji, które pomagają optymalizować i kontrolować przepływ pasażerów wewnątrz terminalu (od przybycia do wejścia na pokład i/lub przylotu). Dzięki wysokowydajnym algorytmom, te narzędzia i rozwiązania umożliwiają operatorom portów lotniczych i interesariuszom modelowanie przylotów i odlotów, a także innych danych lotniskowych i przeprowadzanie symulacji. Na podstawie tych symulacji można przewidywać możliwe zakłócenia w podróży (opóźnione lub odwołane loty) i dostosowywać dostępność zasobów na ziemi, aby poprawić komfort pasażerów i skrócić czas oczekiwania.
Nowe kioski graniczne ułatwiające kontrolę paszportową dla obywateli spoza Europy
Zgodnie z nowymi wymogami dla państw należących do strefy Schengen, obywatele spoza Europy przybywający do krajów strefy Schengen będą już wkrótce mogli korzystać z samoobsługowych kiosków granicznych Thales w celu wstępnej rejestracji swojej tożsamości, w tym danych biometrycznych (odcisków palców i biometrii twarzy) w mniej niż minutę.
Rejestracja wstępna pozwala zaoszczędzić 30% czasu potrzebnego na kontrolę paszportową. Oprogramowanie systemu jest zoptymalizowane pod kątem ultraszybkiego uwierzytelniania dokumentów i wykrywania oszustw. Kilka bramek przy wejściach (na lotniskach, portach, dworcach kolejowych) zostanie wyposażonych w kioski graniczne Thales do maja 2022 roku.
– Od kilkudziesięciu lat Thales pomaga w zarządzaniu i zabezpieczaniu wrażliwej infrastruktury, takiej jak dworce, areny sportowe i inne ważne obiekty kulturalne. Dzięki swojej wiedzy w zakresie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, deep learning i biometrii, wzmocnionej przejęciem Gemalto w 2019 r., Thales jest w stanie zapewnić portom lotniczym i ich ekosystemom nowe sposoby na zwiększenie wydajności operacyjnej, lepszą ochronę zdrowia i bezpieczeństwa pasażerów oraz poprawę jakości podróży. Technologie Thales oferują bezpieczne rozwiązania, które upraszczają obsługę pasażerów, gwarantują ochronę danych osobowych i zarządzanie nimi z pełną przejrzystością – komentuje Philippe Keryer, wiceprezes ds. strategii, badań i technologii, Thales.
O tym jak działa opracowany przez Thales system można się również dowiedzieć z krótkiej animacji na temat nowych rozwiązań:
https://knowledgebox.thalesgroup.com/wl/?id=JhapiBqXVEh0Sju9nL4k14JE5goPyzIP
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.