Komunikaty PR

Technologie Thales umożliwią skrócenie kontroli lotniskowych o 30%

2021-07-22  |  12:35
Biuro prasowe

 

  • W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną i przepisami obowiązującymi na całym świecie zaawansowane technologicznie rozwiązania firmy Thales wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, czy biometrię, oferują portom lotniczym, liniom lotniczym i funkcjonariuszom straży granicznej możliwości zwiększenia wydajności operacyjnej, ochrony zdrowia i bezpieczeństwa pasażerów oraz poprawy jakości podróżowania.
  • W ramach odprawy dla każdego pasażera tworzony jest tymczasowy token cyfrowy, który można wygenerować z dowolnego miejsca na długo przed przybyciem na lotnisko. Token używany jest do uwierzytelnienia osoby w mniej niż sekundę, z maską lub bez, w różnych punktach na lotnisku (odprawa, zdanie bagażu, ochrona, kontrola paszportowa i wejście na pokład).
  • Rozwiązanie skraca kontrolę paszportową i czas wejścia na pokład średnio o 30%, zmniejszając zatłoczenie oraz poprawiając bezpieczeństwo na lotnisku i komfort pasażerów. 

Przygotowując się do pracowitego okresu letniego, lotniska stają przed nowymi wyzwaniami – kryzysem w sektorze zdrowia publicznego i nowymi przepisami dotyczącymi swobody przemieszczania się w strefie Schengen. Technologie firmy Thales umożliwiają operatorom portów lotniczych, liniom lotniczym i funkcjonariuszom straży granicznej usprawnienie podróży i zwiększenie bezpieczeństwa w czterech głównych punktach wokół lotniska.

Bezpieczna odprawa

Pasażerowie mogą odprawić się zdalnie z dowolnego miejsca (domu, hotelu itp.) za pomocą aplikacji mobilnej swojej linii lotniczej. Tożsamość każdej osoby można natychmiast zweryfikować za pomocą oprogramowania do rozpoznawania twarzy, wykorzystując kombinację selfie zrobionego przez pasażera, danych biometrycznych i sprawdzania autentyczności dokumentów. Rozwiązanie do rozpoznawania twarzy sprawdza około 40 punktów na twarzy pasażera i ostrzega w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do jego tożsamości.

Na podstawie weryfikacji tożsamości i danych biometrycznych twarzy dla każdego pasażera tworzony jest tymczasowy token cyfrowy. Następnie twarz pasażera identyfikuje go przy odprawie, zdawaniu bagażu, kontroli bezpieczeństwa, kontroli paszportowej i bramce wejściowej, eliminując konieczność okazywania biletu i dowodu osobistego w każdym punkcie kontrolnym. System analizuje rysy twarzy danej osoby w czasie rzeczywistym, nawet gdy nosi ona maseczkę ochronną, i dopasowuje je do odpowiedniej tożsamości cyfrowej w systemie. Żadne dane osobowe ani zdjęcia nie są przechowywane – zaszyfrowany kod utworzony podczas odprawy jest jedynym odniesieniem, którego wymaga system.

Identyfikacja pasażerów przy bramce wejściowej w mniej niż sekundę

Podczas wchodzenia na pokład pasażerowie są natychmiast identyfikowani dzięki rozpoznaniu twarzy, bez konieczności zdejmowania masek lub pokazywania kart pokładowych. W niektórych przypadkach personel naziemny może poprosić pasażera o okazanie przepustki zdrowotnej, którą można przechowywać w portfelu cyfrowym na smartfonie, w celu potwierdzenia statusu szczepienia, wyników testu PCR itp. Mobilny portfel identyfikacyjny chroni dane osobowe pasażerów i poświadcza autentyczność, ważność i integralność danych zdrowotnych. Przepustki zdrowotne można również uwierzytelnić podczas odprawy pasażerów przed przybyciem na lotnisko.

Zastosowanie biometrii przy bramkach wejściowych skraca onboarding o jedną trzecią. System kasuje tymczasowy token po wystartowaniu samolotu.

Inteligentne operacje lotniskowe w celu optymalizacji przepływu pasażerów

Zaawansowane technologicznie rozwiązania Thales pomagają również w zarządzaniu operacjami lotniskowymi w wielu miejscach docelowych. Grupa zapewnia operatorom portów lotniczych inteligentne rozwiązania i narzędzia wspomagające podejmowanie decyzji, które pomagają optymalizować i kontrolować przepływ pasażerów wewnątrz terminalu (od przybycia do wejścia na pokład i/lub przylotu). Dzięki wysokowydajnym algorytmom, te narzędzia i rozwiązania umożliwiają operatorom portów lotniczych i interesariuszom modelowanie przylotów i odlotów, a także innych danych lotniskowych i przeprowadzanie symulacji. Na podstawie tych symulacji można przewidywać możliwe zakłócenia w podróży (opóźnione lub odwołane loty) i dostosowywać dostępność zasobów na ziemi, aby poprawić komfort pasażerów i skrócić czas oczekiwania.

Nowe kioski graniczne ułatwiające kontrolę paszportową dla obywateli spoza Europy

Zgodnie z nowymi wymogami dla państw należących do strefy Schengen, obywatele spoza Europy przybywający do krajów strefy Schengen będą już wkrótce mogli korzystać z samoobsługowych kiosków granicznych Thales w celu wstępnej rejestracji swojej tożsamości, w tym danych biometrycznych (odcisków palców i biometrii twarzy) w mniej niż minutę.

Rejestracja wstępna pozwala zaoszczędzić 30% czasu potrzebnego na kontrolę paszportową. Oprogramowanie systemu jest zoptymalizowane pod kątem ultraszybkiego uwierzytelniania dokumentów i wykrywania oszustw. Kilka bramek przy wejściach (na lotniskach, portach, dworcach kolejowych) zostanie wyposażonych w kioski graniczne Thales do maja 2022 roku.

Od kilkudziesięciu lat Thales pomaga w zarządzaniu i zabezpieczaniu wrażliwej infrastruktury, takiej jak dworce, areny sportowe i inne ważne obiekty kulturalne. Dzięki swojej wiedzy w zakresie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, deep learning i biometrii, wzmocnionej przejęciem Gemalto w 2019 r., Thales jest w stanie zapewnić portom lotniczym i ich ekosystemom nowe sposoby na zwiększenie wydajności operacyjnej, lepszą ochronę zdrowia i bezpieczeństwa pasażerów oraz poprawę jakości podróży. Technologie Thales oferują bezpieczne rozwiązania, które upraszczają obsługę pasażerów, gwarantują ochronę danych osobowych i zarządzanie nimi z pełną przejrzystością – komentuje Philippe Keryer, wiceprezes ds. strategii, badań i technologii, Thales.

O tym jak działa opracowany przez Thales system można się również dowiedzieć z krótkiej animacji na temat nowych rozwiązań:

https://knowledgebox.thalesgroup.com/wl/?id=JhapiBqXVEh0Sju9nL4k14JE5goPyzIP

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.