Technologie cyfrowe efektywnym sposobem na ulepszenie Customer Experience
Technologie cyfrowe stają się kluczem do pozyskania i utrzymania lojalności klientów. Inwestycja w infrastrukturę druku nowej generacji obsługującą chmurę i IoT powinna być strategicznym priorytetem dla organizacji, które chcą przyspieszyć sukces cyfrowej transformacji i usprawnić doświadczenia swoich klientów.
W dzisiejszych czasach zabieganie o klienta opiera się coraz bardziej na zaspokajaniu jego potrzeb emocjonalnych. Współczesny konsument musi być pewny swojego wyboru, dlatego decydując się na konkretny produkt czy usługę, kieruje się głównie odczuciami i poziomem satysfakcji emocjonalnej, który ten produkt czy usługa mają za zadanie mu zapewnić. Suma wszystkich przeżyć, problemów i możliwości, których klient doświadcza podczas korzystania z produktu czy usługi nazywa się Customer Experience (CX).
Ostatnie 12 miesięcy mocno wpłynęło na doświadczenia klientów. W związku z koniecznością pozostawania w domu, zamknięciem stacjonarnych punktów sprzedaży i dynamicznym rozwojem e-commerce, rynek konsumencki uległ znaczącym zmianom. To sprawiło, że funkcja obsługi klienta we wszystkich typach organizacji została poddana surowym testom.
Krytyczny okazał się związek pomiędzy doświadczeniem pracownika (EX) a doświadczeniem klienta (CX) – są to faktycznie dwie strony równania: jeżeli EX jest dobre, dobry będzie CX. Dbałość o doświadczenia pracowników jest jedną z najważniejszych kwestii dla sprawnej obsługi klientów.
- Usługi w chmurze, oferowane przez firmę Lexmark otwierają całą gamę możliwości w zakresie optymalizacji drukowania w każdym środowisku druku — od małych firm do dużych przedsiębiorstw. – mówi Sebastian Szpila, Enterprise Account Manager w Lexmark Polska - Pozwalają one odciążyć infrastrukturę, konfigurować i analizować środowisko drukowania oraz zarządzać nim w celu zachowania spójności i bezpieczeństwa, kontroli kosztów, ułatwienia i ulepszenia doświadczenia użytkowników.
Jaki wpływ mają nowoczesne technologie na doświadczenie pracowników?
W przypadku firm zorientowanych na klienta, dążenie do pozytywnej obsługi klienta jest jednym z ich kluczowych powodów stojących za inicjatywą cyfrowej transformacji. Według badania IDC od 2019 roku „Digital Transformation Executive Sentiment Survey”*, średnio 3,7% przychodów przedsiębiorstwa wydawanych jest na działania związane z transformacją cyfrową, których celem jest optymalizacja operacyjna i innowacje w celu uzyskania większej elastyczności i usprawnienie doświadczenia klienta.
Urządzenia hostowane w chmurze z obsługą IoT zapewniają szereg korzyści biznesowych. Obejmują one między innymi nieprzerwany czas pracy bez przestojów - co oznacza, że pracownicy są zawsze w stanie efektywnie wykonywać swoją pracę. W ten sposób cyfryzacja maksymalizuje sprawność procesów, ogranicza liczbę popełnianych błędów i zwiększa produktywność.
Infrastruktura druku nowej generacji jako platforma usługowa jest doskonałym przykładem technologii używanej przez pracowników codziennie, która wykorzystuje technologie chmurowe i IoT, aby zapewnić optymalizację operacyjną. Tym samym uzyskać lepsze wrażenia pracowników i – co za tym idzie – usprawnić doświadczenia klientów.
Poza tym rozwiązania w chmurze pozwalają na znaczne ograniczenie ilości wyjazdów serwisowych i wykonywanie części konserwacji i serwisowania w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca na świecie. Dzięki temu specjalista, świadczący usługi serwisowe nie musi tak często udawać się na miejsce, co jest dziś ważniejsze niż kiedykolwiek.
Kolejną korzyścią jest elastyczność, zwłaszcza jeśli chodzi o pojemność chmury, którą da się skalować w górę lub w dół w zależności od wymagań biznesowych takich jak sezonowe zmiany nawyków kupujących lub nagle wygrywanie nowych projektów biznesowych, które potrwa tylko kilka miesięcy, bez konieczności dokonywania kosztownych zmian w serwerach i sieciach, które normalnie zakłócałyby codzienną pracę zespołu.
Na koniec, chmura i Internet rzeczy zmniejszają obciążenie zespołów IT, dzięki czemu mogą one skupić się na dostarczaniu rozwiązań i doświadczeń, które zwiększają produktywność i ułatwiają pracę pracowników, co dodatkowo usprawnia EX.
Ulepszony EX odgrywa dużą rolę w dostarczaniu lepszego CX. Przedsiębiorstwa, które dbają o doświadczenia swoich pracowników i dostarczają im rozwiązania technologiczne, które wykorzystują zalety technologii cyfrowej, zyskują bardziej zadowoloną i produktywną siłę roboczą, która jest zdolna i zmotywowana do dostarczania lepszej obsługi klienta.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.