Technologia 5G bez tajemnic
Nowe technologie ułatwiają nam życie i dają szansę na szybszy rozwój gospodarczy. Jednak to, co nieznane, zbyt często budzi także nasze obawy. Źródłem popularnych teorii spiskowych i towarzyszących im strachu jest niewiedza. Dlatego przedstawiciele firm zajmujących się infrastrukturą sieci oraz innowacyjnymi rozwiązaniami dyskutowali w ramach ogólnodostępnego webinarium o rozwoju sieci 5G, problemach towarzyszących realizacji idei cyfrowego państwa oraz zmianach, które niesie ze sobą pandemia.
Webinarium w czasach izolacji
Przedstawiciele pięciu wyróżniających się w Polsce firm, zajmujących się infrastrukturą sieci i nowoczesnymi technologiami, spotkali się w sposób zdalny, by porozmawiać o cyfryzacji Polski. Ze względu na ograniczenia wprowadzone przez rząd w związku z panującą epidemią, dyskusja przebiegła w formie webinarium.
Uczestnicy wirtualnego seminarium mieli okazję usłyszeć wypowiedzi ekspertów reprezentujących kilka specjalizacji. Z perspektywy operatora sieci wypowiadał się Maciej Zengel, dyrektor Strategii Sieci i Infrastruktury Mobilnej firmy Orange. Punkt widzenia producenta sprzętu prezentował dyrektor ds. rozwiązań 5G firmy Huawei Polska, Aleksander Jakubczak. Przedsiębiorstwo Fibrain, zajmujące się tworzeniem infrastruktury sieci, reprezentował jej główny udziałowiec, Jan Kalisz. Nie zabrakło również przedstawicieli firm dedykujących innowacyjne rozwiązania bazujące na infrastrukturze sieci. Firmę APA, lidera inteligentnej automatyki przemysłowej i systemów zarządzania budynkami, reprezentował prezes zarządu Artur Pollak. Przedstawicielem firmy Atende, dostarczającej rozwiązania informatyczne był dyrektor Działu Usług IT Mariusz Mierzejewski. Rozmowę moderował prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, Andrzej Dulka.
Pełna relacja dostępna pod linkiem: https://apagroup.prowly.com/93458-technologia-5g-bez-tajemnic
Rozmowę moderował:
- Andrzej Dulka, Prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji
Paneliści:
- Aleksander Jakubczak, Dyrektor ds. rozwiązań 5G, Huawei Polska
- Jan Kalisz, Business Advisor ICTall, były Prezes Zarządu, FIBRAIN
- Mariusz Mierzejewski, Dyrektor Działu Usług IT, Atende
- Artur Pollak, Prezes Zarządu, APA Group
- Maciej Zengel, Dyrektor Strategii Sieci i Infrastruktury Mobilnej, Orange Polska

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.