Sztuczna inteligencja wspiera mobilną aplikację dla osób z niepełnosprawnością
,,E-niezbędnik – Niepełnosprawni w czasie pandemii’’ to praktyczne kompendium wiedzy na temat koronawirusa dla osób z niepełnosprawnością, stworzone w formie mobilnej aplikacji. Rozwiązanie posiada wirtualnego asystenta ułatwiającego znalezienie poszukiwanych treści przez użytkownika, co stanowi pierwsze tego typu zastosowanie sztucznej inteligencji w Polsce dla tej grupy docelowej. Partnerem strategicznym projektu jest PKO Bank Polski.
Na przestrzeni ostatnich lat obserwujemy dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji i jej udział w wielu obszarach naszego życia - komunikacji, zdrowiu, bezpieczeństwie czy edukacji. Jak podaje raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - ,,Monitoring trendów w innowacyjności’’, prognozuje się, że do 2025 roku wartość globalnego rynku sztucznej inteligencji osiągnie poziom 190 mld dolarów. A prawie wszystkie największe międzynarodowe firmy wdrożą rozwiązania oparte na AI. Tą drogą podąża również Fundacja Neuron+, wykorzystując nowoczesne technologie na rzecz poprawy sytuacji osób z niepełnosprawnością.
W ramach II edycji ogólnopolskiej kampanii STOP Barierom stworzono aplikację ,,E-niezbędnik – Niepełnosprawni w czasie pandemii’’. Nowe narzędzie przybrało charakter poradnika zawierającego przydatne oraz na bieżąco aktualizowane informacje dotyczące koronawirusa i choroby COVID-19. Osoby z niepełnosprawnością mogą się z niego dowiedzieć więcej chociażby na temat pomocy i wsparcia ze strony państwa, jakie przysługują im w trakcie epidemii. Natomiast dzięki sztucznej inteligencji – chat bot, mają możliwość znalezienia interesujących ich zagadnień w prosty sposób. Początkowo wirtualny doradca został wdrożony na stronie internetowej projektu www.stopbarierom.pl, a kolejnym krokiem było uruchomienie go w telefonicznej aplikacji.
Jak podkreśla prof. dr hab. n. med. Janusz Kocki, Przewodniczący Rady Naukowej Fundacji Neuron Plus, organizatora kampanii STOP Barierom – Wspierana przez PKO Bank Polski aplikacja to bardzo przydatne rozwiązanie dla wielu osób z niepełnosprawnością. Szczególnie dla tych, które mają utrudniony dostęp do informacji o koronawirusie i pandemii lub zwyczajnie nie mają wiedzy, gdzie ich szukać. Warto też pamiętać, że nadchodzi jesień a wraz z nią możliwość ponownego wprowadzenia obostrzeń w związku z pandemią. Sytuacji nie polepsza też wirus grypy, który podobnie jak koronawirus może być niebezpieczny dla osób z niepełnosprawnością. W takiej sytuacji aplikacja może okazać się tym bardziej użyteczna – wskazuje profesor.
Aplikacja ,,E-niezbędnik – Niepełnosprawni w czasie pandemii’’ porusza szereg zagadnień związanych z koronawirusem. Od momentu uruchomienia wirtualnego doradcy, największym zainteresowaniem użytkowników cieszyły się informacje dotyczące Polskiego Bonu Turystycznego, dodatkowego zasiłku opiekuńczego oraz dofinansowania do wynagrodzeń dla osób niepełnosprawnych. Obok chat-bota bardzo ważną kwestią jest również możliwość zadania pytania ekspertowi Fundacji. Jeśli zdarzy się sytuacja, w której użytkownik nie znajdzie w aplikacji satysfakcjonującej go odpowiedzi, chat bot może przekazać jego pytanie ekspertowi, który w niedługim czasie udzieli wszelkich informacji.
Aplikacja ,,E-niezbędnik – Niepełnosprawni w czasie pandemii’’ znajduje się na stronie projektu, pod adresem https://stopbarierom.pl/warto-wiedziec/aplikacja-e-niezbednik/. Narzędzie to jedyne tego typu rozwiązanie na rynku, które powstało jako odpowiedź na potrzeby osób z niepełnosprawnością. Aplikacja umożliwia wybór wielkości czcionki i kontrastu, a dodatkowo dodanie wybranych treści do zakładki ,,ulubione’’, dzięki czemu użytkownik może w każdej chwili do nich szybko powrócić.
Kampania STOP Barierom porusza problem dostępności usług dla osób z niepełnosprawnością w przestrzeni komercyjnej i publicznej. Projekt promuje ideę likwidacji barier przez przedsiębiorstwa i instytucje oraz wspiera aktywizację zawodową niepełnosprawnych. Dodatkowe informacje o projekcie można znaleźć na stronie www.stopbarierom.pl, na Facebook Fundacji oraz kanale YouTube.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.