Studio Online w krakowskim hotelu Metropolo by Golden Tulip
Końca obostrzeń nie widać, więc dotknięte nimi branże próbują wyjść naprzeciw zmieniającej się rzeczywistości. Hotel Metropolo by Golden Tulip wykorzystał swoje zaplecze konferencyjne, by zaoferować innowacyjną usługę umożliwiającą profesjonalną organizację wydarzeń online.
Obowiązujące od blisko roku restrykcje związane z pandemią COVID-19 szczególnie mocno dały się we znaki branży hotelarskiej, która świadczy usługi w zakresie turystyki, gastronomii oraz organizacji eventów, czyli w trzech obszarach najbardziej dotkniętych przez pandemiczne ograniczenia dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. Odczuwają to zwłaszcza hotele wyposażone w imponujące zaplecza konferencyjno-bankietowe. W całej Polsce od miesięcy tysiące metrów kwadratowych przestrzeni zaprojektowanej z myślą o profesjonalnej obsłudze imprez branżowych świeci pustkami.
Nie wiadomo, kiedy można spodziewać się zluzowania obostrzeń dotyczących branży eventowej, nie ma też pewności, jaki będzie długotrwały wpływ pandemii na zachowania konsumentów, którzy przywykli już do tego, że kolejne obszary ich aktywności zawodowej przeniosły się do sieci.
Niektóre hotele wciąż próbują przeczekać kryzys, inne wykorzystują go, by przygotować się do obsługi trendów biznesowych, które tylko przybrały na sile w dobie lockdownu i zapewne zostaną z nami na dłużej. Przykładem tej drugiej postawy wobec kryzysu jest będący częścią Louvre Hotels Group krakowski hotel Metropolo by Golden Tulip.
Zlokalizowany w zielonej okolicy Lasku Borkowskiego czterogwiazdkowy obiekt Metropolo by Golden Tulip zaprojektowano z myślą o świadczeniu profesjonalnych usług konferencyjno-bankietowych. Dysponuje on przestrzenią mogącą przyjąć nawet do dwóch tysięcy osób, ogromnym jak na warunki krakowskie parkingiem, nowoczesnym zapleczem technicznym i bogatą ofertą cateringową.
– Z powodu trwającej pandemii klienci nie mogą korzystać z naszego zaplecza konferencyjnego. Pomyśleliśmy więc, że zamiast biernie czekać na rozwój wypadków, zaprzęgniemy nasze zasoby ludzkie i materiałowe, by przekuć zastój w branży w okazję do wprowadzenia na rynek nowej usługi, która będzie miała szansę trwale wpisać się w naszą ofertę – opowiada Jan Błoński, dyrektor regionu południowego Louvre Hotels Group.
Tak narodziło się Studio Online, w ramach którego część hotelowej przestrzeni konferencyjnej zaadaptowano na profesjonalne centrum nagrań i realizacji wydarzeń zarówno w pełni wirtualnych, jak i organizowanych w formule hybrydowej. Do dyspozycji klientów oddano wykwalifikowaną obsługę techniczną oraz pełne zaplecze studyjne, w tym trzy kamery do realizacji zbliżeń i szerokiego planu, oświetlenie studyjne i efektowe, media-serwery wraz z oprogramowaniem do streamingu na dowolnej platformie, monitory poglądowe dla spikerów i mikrofony. Zainteresowani mogą również liczyć na pomoc w reżyserii nagrania w oparciu o wcześniej przygotowany scenariusz, pełną obsługę realizacyjną i techniczną studia oraz transmisji live (opiekę realizatorów streamu, oświetlenia, multimediów i nagłośnienia oraz operatorów kamer), a także na obsługę połączeń wideo ze zdalnymi uczestnikami wydarzenia oraz rejestrację transmisji wraz ze statystykami oglądalności.
– Dysponujemy ludźmi, sprzętem i przestrzenią, które pozwalają nam zrealizować dowolne wydarzenie online, na przykład webinar, konferencję, szkolenie czy premierę produktu, na światowym poziomie. Choć pomysł na Studio Online w hotelu Metropolo by Golden Tulip narodził się z potrzeby chwili, to myślę, że usługa ta będzie cieszyć się popularnością również po zluzowaniu obostrzeń sanitarnych. Hotele działające w obszarze branży eventowej powinny być przygotowane na to, że w przyszłości klienci będą coraz bardziej wymagający, gdy idzie o możliwości danego obiektu konferencyjnego w zakresie realizacji sieciowych komponentów organizowanego wydarzenia. Jestem przekonany, że nasze Studio Online pozwoli nam wpisać się w ten trend i zwiększyć konkurencyjność naszej oferty – dodaje Jan Błoński.
O Louvre Hotels Group
Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, którego portfolio obejmuje obecnie ponad 1500 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, w tym historyczne marki Louvre Hotels Group (Royal Tulip, Golden Tulip, Campanile, Tulip Residences, Kyriad, Kyriad Direct, Tulip Inn i Première Classe), 5 marek sieci Sarovar w Indiach, francuską grupę Hôtels & Préférence i markę TemptingPlaces oraz chińską markę Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z Barrière Group. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.