Komunikaty PR

Streaming pogrzebów jest ludziom potrzebny

2021-01-04  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Kowalska
Face it

Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl

Jak to się zaczęło? Dlaczego zaczęliście świadczyć usługi streamingów pogrzebów?

Tomasz Jurowicz z firmy Relive: Nie od razu myśleliśmy, żeby robić streamingi pogrzebów. Przed pandemią robiliśmy transmisje online różnych eventów, a naszymi pierwszymi, większymi realizacjami były studniówki, które bardzo dobrze się przyjęły. Byliśmy też pierwszą firmą w Lublinie, która streamowała ślub, już w czasie, gdy obowiązywały restrykcje związane z koronawirusem. Po tym wydarzeniu zaczęliśmy się szerzej reklamować i usłyszała o nas osoba, której zmarł tata, lecz duża część rodziny mieszkała za granicą i nie mogła przylecieć na pogrzeb ze względu na pandemię, a bardzo chcieli uczestniczyć w pogrzebie. Zapytali nas, czy moglibyśmy zrobić transmisję online. Na początku byliśmy zestresowani, nie wiedzieliśmy, jak do tego podejść, ale pozytywna reakcja rodziny upewniła nas, że ta usługa jest potrzebna. Właśnie wtedy zrodził się pomysł, by pogrzeby online zacząć reklamować.

Czy myśli pan, że to jest pomysł na biznes jak każdy inny?

Nie, to nie jest biznes jak każdy inny. Tutaj działamy w bardzo delikatnej materii. Musimy rozmawiać z klientem z dużym zrozumieniem, a podczas wykonywania tej usługi działać z subtelnością i spokojem, by zachować powagę sytuacji, godność miejsca i osoby. Musimy też liczyć się z tym, że nie wszyscy rozumieją sens tej usługi. Były sytuacje, gdzie rodziny odmawiały transmisji pogrzebu. Jest to nietypowa usługa i jeszcze nie do końca przez wszystkich akceptowana.

Czy mógłby pan opowiedzieć, jak to wygląda od strony technicznej?

Podjeżdżamy samochodem jak najbliżej kaplicy bądź kościoła i do środka wchodzimy tylko z dwoma lub trzema statywami i kamerami, by jak najmniej ingerować i nie rzucać się w oczy podczas ceremonii. Z operatorem jesteśmy połączeni słuchawkami bezprzewodowymi, a całą transmisję przeprowadzamy z samochodu. Dla każdego klienta przygotowujemy spersonalizowany link, a osoby posiadające ten link, mają dostęp do transmisji online.

Co daje ludziom uczestnictwo w pogrzebach online?

Przede wszystkim możliwość spokojnego przeżywania żałoby i pożegnania się ze zmarłym. Żyjemy w czasach, kiedy trwa pandemia, ludzie boją się zachorować, szczególnie ci starsi, więc fizyczna ich obecność na pogrzebie jest mało realna. Pogrzeb online, choć daje tylko namiastkę obecności na pogrzebie, pomaga psychicznie uporać się ze stratą bliskiej osoby. Spotkaliśmy się z wieloma takimi reakcjami. Co więcej, transmisję online można pobrać ze strony i zachować ją w postaci filmu. Widzimy, że dla starszych ludzi to też jest ważne. Na przykład wdowa, która zleciła nam streaming, następnego dnia zadzwoniła, by podziękować nam za wspaniałą pamiątkę z pogrzebu męża w postaci filmu.

Czy pogrzeby online staną się taką samą usługa jak filmowanie wesel bądź imprez rodzinnych?

Jeszcze potrzeba trochę czasu, ale myślę, że ta usługa zostanie z nami nawet po pandemii.

Jaki jest stosunek duchownych i kościoła katolickiego do tego typu usługi?

Ogólnie Episkopat bardzo pozytywnie wypowiada się na temat transmisji i wręcz zachęca do uczestnictwa w niedzielnych mszach online, aby zachować środki bezpieczeństwa. Duchowni pomagają nam i proponują nasze usługi, ale niestety zdarzają się również przypadki, gdzie księżą nie godzą się na streaming pogrzebu. Ciężko mi powiedzieć, dlaczego, ale takie negatywne sytuacje mają przeważnie miejsce na wsiach.

Jakie są reakcje rodziny zmarłych, którzy korzystali ze streamingu pogrzebu? Czy zdarzały się negatywne komentarze?

Negatywne komentarze nigdy się nie zdarzyły. Mogę się pochwalić, że wszyscy nasi klienci są zadowoleni. Nieraz tylko zwracają nam uwagę na drobne rzeczy techniczne, które pomagają nam doskonalić tę usługę.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Face it
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny Biuro prasowe
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Edukacja

Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.