Społeczność IT zapoznała się z historią Krakowa dzięki SOFTSWISS
SmartContent
ul. Walecznych 5
50-341 Wrocław
press|smart-content.pro| |press|smart-content.pro
726127344
https://smart-content.pro/
Niedawno do Krakowa przyjechał zakrojony na szeroką skalę projekt SOFTSWISS, międzynarodowej firmy z branży IT, która rozwija swoje centra programistyczne w Poznaniu i Warszawie i zdalnie zatrudnia pracowników z całej Polski. Co niedzielę światowy twórca oprogramowania zaprasza na piesze wycieczki swoich pracowników i kolegów z innych firm, którzy obecnie mieszkają i pracują w wielkich polskich miastach. Spotkania z przewodnikiem pomagają specjalistom-emigrantom zapoznać się z lokalną kulturą, wejść do środowiska miejskiego i łatwiej zaadaptować się w nowym miejscu.
Dla miejscowej wspólnoty IT firma przeprowadziła w Krakowie dwie wycieczki ,,Kraków 360°: Intelektualne Spacery po Mieście z SOFTSWISS”. Stare Miasto, ulice po których kiedyś maszerowały orszaki królewskie, wewnętrzny dziedziniec Zamku na Wawelu, wieża ratuszowa, dzielnica Kazimierz z jej klimatycznymi uliczkami i restauracjami, 7 zabytkowych synagog, słynny ,,Dziedziniec Schindlera”... Pracownicy firm informatycznych z zainteresowaniem odwiedzili kultowe miejsca w mieście i zapoznali się z najciekawszymi faktami z jego 1000-letniej historii.
- Dawno nie chodziłem po mieście z takim zainteresowaniem! – podzielił się swoimi wrażeniami jeden z uczestników wycieczki. – Spodobał mi się format spotkania z kolegami ze wspólnoty IT i spacer z przewodnikiem. Odkryłem dla siebie ciekawe fakty.
- Bardzo się cieszę, że dzięki SOFTSWISS pojawiła się możliwość poznania tego miejsca, w którym mieszkam. To wspaniała możliwość, żeby porozmawiać z kolegami w nieformalnej atmosferze i rozszerzyć swój światopogląd. Bardzo dziękuję za zorganizowanie takiego eventu! – uzupełniła jeszcze jedna pracownica firmy IT, której zespół pracuje obecnie w Polsce.
Pierwsze ,,Intelektualne Spacery po Mieście z SOFTSWISS” odbyły się w czerwcu w Warszawie . Lokalna wspólnota IT w Polsce wykazała duże zainteresowanie wspólnymi wycieczkami. Firmę niejednokrotnie proszono o zorganizowanie podobnych spotkań w innych dużych polskich miastach, które stały się prawdziwym hubem dla wielu specjalistów z tej branży. W ten sposób projekt pojawił się w Poznaniu, Gdańsku i Krakowie. Zakrojona na szeroką skalę seria wycieczek zakończy się we Wrocławiu dwoma spotkaniami z przewodnikiem.
- Pracownicy naszej firmy mieszkają na całym świecie, mogą swobodnie przemieszczać się pomiędzy krajami i wybierać sobie wygodne miejsce do pracy. Z jednej strony przeprowadzka daje im możliwość zobaczenia świata, zapoznania się z nową kulturą, a z drugiej – w każdym przypadku stanowi niewielki stres. Trzeba czasu na adaptację, żeby nowe miasto stało się znajome i bliskie. Otwierając oddział międzynarodowej firmy w innym kraju, staramy się zapoznać pracowników i ich rodziny z historią kraju i jego kulturą. Stanowi to dla nas nieodzowny gest szacunku w stosunku do miejsca, które stało się domem dla naszych specjalistów – skomentowała projekt Walentina Baginia, dyrektor ds. marketingu w SOFTSWISS.
Robiąc wstępne podsumowanie, można śmiało oświadczyć, że dzięki letniemu projektowi firmy SOFTSWISS w lokalnym środowisku uda się zanurzyć ponad 500 specjalistom z branży IT w całym kraju. A jeśli dodać do siebie cały ten czas, który pracownicy spędzą z przewodnikiem na spacerach po wszystkich miastach, będzie to praktycznie całą dobę nieprzerwanych, fascynujących informacji o historii i kulturze Polski.
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Świąteczna oferta EZVIZ: niezwykłe promocje na urządzenia smart home!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.