Społeczność IT zapoznała się z historią Krakowa dzięki SOFTSWISS
SmartContent
ul. Walecznych 5
50-341 Wrocław
press@smart-content.pro
726127344
https://smart-content.pro/
Niedawno do Krakowa przyjechał zakrojony na szeroką skalę projekt SOFTSWISS, międzynarodowej firmy z branży IT, która rozwija swoje centra programistyczne w Poznaniu i Warszawie i zdalnie zatrudnia pracowników z całej Polski. Co niedzielę światowy twórca oprogramowania zaprasza na piesze wycieczki swoich pracowników i kolegów z innych firm, którzy obecnie mieszkają i pracują w wielkich polskich miastach. Spotkania z przewodnikiem pomagają specjalistom-emigrantom zapoznać się z lokalną kulturą, wejść do środowiska miejskiego i łatwiej zaadaptować się w nowym miejscu.
Dla miejscowej wspólnoty IT firma przeprowadziła w Krakowie dwie wycieczki ,,Kraków 360°: Intelektualne Spacery po Mieście z SOFTSWISS”. Stare Miasto, ulice po których kiedyś maszerowały orszaki królewskie, wewnętrzny dziedziniec Zamku na Wawelu, wieża ratuszowa, dzielnica Kazimierz z jej klimatycznymi uliczkami i restauracjami, 7 zabytkowych synagog, słynny ,,Dziedziniec Schindlera”... Pracownicy firm informatycznych z zainteresowaniem odwiedzili kultowe miejsca w mieście i zapoznali się z najciekawszymi faktami z jego 1000-letniej historii.
- Dawno nie chodziłem po mieście z takim zainteresowaniem! – podzielił się swoimi wrażeniami jeden z uczestników wycieczki. – Spodobał mi się format spotkania z kolegami ze wspólnoty IT i spacer z przewodnikiem. Odkryłem dla siebie ciekawe fakty.
- Bardzo się cieszę, że dzięki SOFTSWISS pojawiła się możliwość poznania tego miejsca, w którym mieszkam. To wspaniała możliwość, żeby porozmawiać z kolegami w nieformalnej atmosferze i rozszerzyć swój światopogląd. Bardzo dziękuję za zorganizowanie takiego eventu! – uzupełniła jeszcze jedna pracownica firmy IT, której zespół pracuje obecnie w Polsce.
Pierwsze ,,Intelektualne Spacery po Mieście z SOFTSWISS” odbyły się w czerwcu w Warszawie . Lokalna wspólnota IT w Polsce wykazała duże zainteresowanie wspólnymi wycieczkami. Firmę niejednokrotnie proszono o zorganizowanie podobnych spotkań w innych dużych polskich miastach, które stały się prawdziwym hubem dla wielu specjalistów z tej branży. W ten sposób projekt pojawił się w Poznaniu, Gdańsku i Krakowie. Zakrojona na szeroką skalę seria wycieczek zakończy się we Wrocławiu dwoma spotkaniami z przewodnikiem.
- Pracownicy naszej firmy mieszkają na całym świecie, mogą swobodnie przemieszczać się pomiędzy krajami i wybierać sobie wygodne miejsce do pracy. Z jednej strony przeprowadzka daje im możliwość zobaczenia świata, zapoznania się z nową kulturą, a z drugiej – w każdym przypadku stanowi niewielki stres. Trzeba czasu na adaptację, żeby nowe miasto stało się znajome i bliskie. Otwierając oddział międzynarodowej firmy w innym kraju, staramy się zapoznać pracowników i ich rodziny z historią kraju i jego kulturą. Stanowi to dla nas nieodzowny gest szacunku w stosunku do miejsca, które stało się domem dla naszych specjalistów – skomentowała projekt Walentina Baginia, dyrektor ds. marketingu w SOFTSWISS.
Robiąc wstępne podsumowanie, można śmiało oświadczyć, że dzięki letniemu projektowi firmy SOFTSWISS w lokalnym środowisku uda się zanurzyć ponad 500 specjalistom z branży IT w całym kraju. A jeśli dodać do siebie cały ten czas, który pracownicy spędzą z przewodnikiem na spacerach po wszystkich miastach, będzie to praktycznie całą dobę nieprzerwanych, fascynujących informacji o historii i kulturze Polski.

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Wyśrubowane cele polityki klimatycznej krytykowane przez sektor rolnictwa i producentów żywności. Za mało środków i za dużo obciążeń
Rolnictwo może odegrać znaczącą rolę w niwelowaniu skutków zmian klimatu, jednak potrzebuje na to więcej środków i wsparcia – oceniają eksperci i przedstawiciele producentów żywności. Stawiane dzisiaj rolnikom cele związane z polityką klimatyczną pozostają szeroko negowane w różnych krajach UE jako te, które przyczyniają się do wzrostu kosztów i spadku konkurencyjności. Komisja Europejska w ramach trwającego procesu upraszczania prawa proponuje złagodzenie części obciążeń i przejście na elastyczniejsze wdrażanie wspólnej polityki rolnej, ale nie oznacza to rezygnacji z ambitnych celów.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Infrastruktura
Branża budowlana przygotowuje się na boom w inwestycjach infrastrukturalnych. Wyzwaniem może być dostęp do kadr i materiałów

W najbliższych miesiącach mogą ruszyć duże inwestycje publiczne w drogownictwie, kolei, energetyce i obronności. To efekt aktywizacji KPO i przesunięcia części środków z komponentu klimatyczno-energetycznego do tzw. Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności. Dla branży wyzwaniem będzie nie tylko dostęp do materiałów i ich sprawne dostawy, ale także kwestie kadrowe, które już dziś sprawiają problemy w realizacji zadań.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.