Społeczność IT zapoznała się z historią Krakowa dzięki SOFTSWISS
SmartContent
ul. Walecznych 5
50-341 Wrocław
press|smart-content.pro| |press|smart-content.pro
726127344
https://smart-content.pro/
Niedawno do Krakowa przyjechał zakrojony na szeroką skalę projekt SOFTSWISS, międzynarodowej firmy z branży IT, która rozwija swoje centra programistyczne w Poznaniu i Warszawie i zdalnie zatrudnia pracowników z całej Polski. Co niedzielę światowy twórca oprogramowania zaprasza na piesze wycieczki swoich pracowników i kolegów z innych firm, którzy obecnie mieszkają i pracują w wielkich polskich miastach. Spotkania z przewodnikiem pomagają specjalistom-emigrantom zapoznać się z lokalną kulturą, wejść do środowiska miejskiego i łatwiej zaadaptować się w nowym miejscu.
Dla miejscowej wspólnoty IT firma przeprowadziła w Krakowie dwie wycieczki ,,Kraków 360°: Intelektualne Spacery po Mieście z SOFTSWISS”. Stare Miasto, ulice po których kiedyś maszerowały orszaki królewskie, wewnętrzny dziedziniec Zamku na Wawelu, wieża ratuszowa, dzielnica Kazimierz z jej klimatycznymi uliczkami i restauracjami, 7 zabytkowych synagog, słynny ,,Dziedziniec Schindlera”... Pracownicy firm informatycznych z zainteresowaniem odwiedzili kultowe miejsca w mieście i zapoznali się z najciekawszymi faktami z jego 1000-letniej historii.
- Dawno nie chodziłem po mieście z takim zainteresowaniem! – podzielił się swoimi wrażeniami jeden z uczestników wycieczki. – Spodobał mi się format spotkania z kolegami ze wspólnoty IT i spacer z przewodnikiem. Odkryłem dla siebie ciekawe fakty.
- Bardzo się cieszę, że dzięki SOFTSWISS pojawiła się możliwość poznania tego miejsca, w którym mieszkam. To wspaniała możliwość, żeby porozmawiać z kolegami w nieformalnej atmosferze i rozszerzyć swój światopogląd. Bardzo dziękuję za zorganizowanie takiego eventu! – uzupełniła jeszcze jedna pracownica firmy IT, której zespół pracuje obecnie w Polsce.
Pierwsze ,,Intelektualne Spacery po Mieście z SOFTSWISS” odbyły się w czerwcu w Warszawie . Lokalna wspólnota IT w Polsce wykazała duże zainteresowanie wspólnymi wycieczkami. Firmę niejednokrotnie proszono o zorganizowanie podobnych spotkań w innych dużych polskich miastach, które stały się prawdziwym hubem dla wielu specjalistów z tej branży. W ten sposób projekt pojawił się w Poznaniu, Gdańsku i Krakowie. Zakrojona na szeroką skalę seria wycieczek zakończy się we Wrocławiu dwoma spotkaniami z przewodnikiem.
- Pracownicy naszej firmy mieszkają na całym świecie, mogą swobodnie przemieszczać się pomiędzy krajami i wybierać sobie wygodne miejsce do pracy. Z jednej strony przeprowadzka daje im możliwość zobaczenia świata, zapoznania się z nową kulturą, a z drugiej – w każdym przypadku stanowi niewielki stres. Trzeba czasu na adaptację, żeby nowe miasto stało się znajome i bliskie. Otwierając oddział międzynarodowej firmy w innym kraju, staramy się zapoznać pracowników i ich rodziny z historią kraju i jego kulturą. Stanowi to dla nas nieodzowny gest szacunku w stosunku do miejsca, które stało się domem dla naszych specjalistów – skomentowała projekt Walentina Baginia, dyrektor ds. marketingu w SOFTSWISS.
Robiąc wstępne podsumowanie, można śmiało oświadczyć, że dzięki letniemu projektowi firmy SOFTSWISS w lokalnym środowisku uda się zanurzyć ponad 500 specjalistom z branży IT w całym kraju. A jeśli dodać do siebie cały ten czas, który pracownicy spędzą z przewodnikiem na spacerach po wszystkich miastach, będzie to praktycznie całą dobę nieprzerwanych, fascynujących informacji o historii i kulturze Polski.

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.