Komunikaty PR

SoftBlue notuje 46 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w II kwartale br.

2022-08-17  |  13:30
Biuro prasowe

Notowana na NewConnect spółka SoftBlue, w II kwartale 2022 r. wypracowała prawie 5,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, co daje 46 proc. wzrost rdr. W całym pierwszym półroczu spółka osiągnęła ponad 11,8 mln zł przychodów ze sprzedaży (+85 proc. rdr) oraz zysk netto w wysokości 204 tys. zł (+34 proc. rdr).

- W II kwartale br. skupiliśmy się na rozwoju trzech kluczowych segmentów naszej działalności, do których należą Software oraz Hardware, rozwiązania IoT oraz telekomunikacja. Wypracowane wyniki potwierdzają, że nasz biznes przynosi oczekiwane efekty. W raportowanym okresie podpisaliśmy także umowy z nowymi klientami z Polski jak i zza granicy. Głównie koncentrujemy się na tych drugich, z uwagi na wysoką marżowość. –  powiedział Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.

Osiągnięte w okresie kwiecień-czerwiec wyniki finansowe to efekt realizowanych projektów informatycznych. SoftBlue podpisało w tym czasie kilka nowych umów dotyczących rozwiązań IT.  Spółka skupiła się również na rozwoju działalności badawczo-rozwojowej oraz telekomunikacyjnej. W II kwartale przychody netto ze sprzedaży wyniosły niespełna 5,3 mln zł, w analogicznym okresie poprzedniego roku było to 3,6 mln zł. Zysk netto wzrósł rdr z 14 tys. zł na 57 tys. zł.

- Osiągnięte wyniki finansowe zawdzięczamy głównie zleceniom z sektora IT. Skupiamy się na tym, aby nasz portfel zamówień był zdywersyfikowany pod względem geograficznym, co ma pomóc nam uchronić biznes przed niekorzystnymi zjawiskami na rynku. Jeśli chodzi o nasze flagowe rozwiązanie z zakresu Eco Solutions, czyli AirDrona, w dalszym ciągu pracujemy nad jego rozwojem, aby zyskał jak największą rozpoznawalność na rynkach zagranicznych. Dywersyfikacja jest dla naszego biznesu niezwykle istotna – dodał Michał Kierul, prezes zarządu SoftBlue SA.

Spółka aktywnie uczestniczy w budowaniu wartości projektów technologicznych. Obecnie SoftBlue buduje własne Centrum B+R, które zostanie oddane o użytku w 2023 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Media i PR

Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.