SAS oferuje bezpieczny dostęp do SAS Viya w Snowflake Data Cloud
SAS, niedawno uznany przez Forrester za lidera w dziedzinie platform decyzyjnych napędzanych AI, rozszerza partnerstwo ze Snowflake, aby dostarczać zautomatyzowane, skalowalne i przenośne rozwiązania wspierające podejmowanie decyzji w oparciu o dane, analitykę i sztuczną inteligencję, które zmniejszają koszty i złożoność na każdym etapie procesu. Partnerstwo SAS i Snowflake pomaga użytkownikom zaoszczędzić czas, zmniejszyć ryzyko i zmaksymalizować ilość przetwarzanych danych bez konieczności przenoszenia ich między platformami.
Firma Snowflake ogłosiła wprowadzenie na rynek nowej technologii Snowpark Container Services, która zapewnia znaczące rozwinięcie środowiska Snowpark. Klienci mogą teraz uruchamiać oprogramowanie i aplikacje typu full-stack od innych producentów z poziomu konta Snowflake i dzięki temu płynnie zwiększać wartość swoich danych za pomocą najnowocześniejszych narzędzi, bez potrzeby ich przenoszenia między platformami lub narażania ich bezpieczeństwa.
"Snowflake nieustannie inwestuje w technologię Snowpark oraz ekosystem partnerów, dzięki czemu użytkownicy mogą bez ograniczeń budować aplikacje oparte na danych w Data Cloud" - powiedział Torsten Grabs, starszy dyrektor ds. zarządzania produktami w Snowflake. "Dzięki możliwościom SAS Viya, w Snowflake możemy wykorzystać generatywną sztuczną inteligencję i zaawansowane metody podejmowania decyzji w oparciu o dane, aby poprawić bezpieczeństwo oraz usprawnić zarządzanie zasobami i szybkość uzyskania wyników przez naszych klientów."
SAS jest jedną z wielu firm, które oferują swoje rozwiązania w ramach Snowpark Container Services. Celem jest połączenie wiodącej platformy analitycznej wykorzystującej sztuczną inteligencję SAS z najnowocześniejszą technologią chmurową Snowflake. Integracja obu rozwiązań pozwoli klientom obsługiwać cały cykl życia sztucznej inteligencji i analityki, od odkrywania danych i tworzenia modeli po podejmowanie decyzji. Dzięki partnerstwu SAS i Snowflake, firmy z różnych branż – w tym bankowości, administracji publicznej, opieki zdrowotnej i usług finansowych – mogą pozyskiwać wiedzę w oparciu o dane w czasie rzeczywistym, w jednym, bezpiecznym środowisku.
"Snowpark Container Services umożliwia naszym wspólnym klientom podejmowanie w środowisku Snowflake lepszych decyzji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji z pomocą SAS Viya” - powiedział Bryan Harris, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. technologii w SAS. "Jesteśmy dumni z partnerstwa ze Snowflake. Obecnie widzimy zapotrzebowanie na współpracę firm technologicznych, która zwiększy produktywność i innowacyjność biznesu. Wspólnie demokratyzujemy wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz umożliwiamy naszym klientom wydajniejsze budowanie nowych rozwiązań w Chmurze Danych Snowflake".
Informacja o Snowflake
Snowflake umożliwia każdej organizacji aktywne wykorzystanie potencjału danych dzięki Data Cloud. Klienci wykorzystują tę platformę do łączenia silosów danych, odkrywania i bezpiecznego udostępniania danych oraz wykonywania różnorodnych zadań analitycznych. Bez względu na to, gdzie znajdują się dane lub użytkownicy, Snowflake dostarcza pojedyncze środowisko, które obejmuje wiele chmur i obszarów geograficznych. Tysiące klientów z wielu branż, w tym 590 firmy z listy 2022 Forbes Global 2000 (G2K); (według stanu na dzień 30 kwietnia 2023 r.), wykorzystuje Chmurę Danych Snowflake do rozwijania swojego biznesu. Dowiedz się więcej snowflake.com.
Informacja o SAS
SAS jest liderem w zakresie analityki i AI. Dzięki innowacyjnemu oprogramowaniu i profesjonalnym usługom pomaga firmom na całym świecie zamieniać dane w wiedzę. SAS oferuje THE POWER TO KNOW®.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.