SAS oferuje bezpieczny dostęp do SAS Viya w Snowflake Data Cloud
SAS, niedawno uznany przez Forrester za lidera w dziedzinie platform decyzyjnych napędzanych AI, rozszerza partnerstwo ze Snowflake, aby dostarczać zautomatyzowane, skalowalne i przenośne rozwiązania wspierające podejmowanie decyzji w oparciu o dane, analitykę i sztuczną inteligencję, które zmniejszają koszty i złożoność na każdym etapie procesu. Partnerstwo SAS i Snowflake pomaga użytkownikom zaoszczędzić czas, zmniejszyć ryzyko i zmaksymalizować ilość przetwarzanych danych bez konieczności przenoszenia ich między platformami.
Firma Snowflake ogłosiła wprowadzenie na rynek nowej technologii Snowpark Container Services, która zapewnia znaczące rozwinięcie środowiska Snowpark. Klienci mogą teraz uruchamiać oprogramowanie i aplikacje typu full-stack od innych producentów z poziomu konta Snowflake i dzięki temu płynnie zwiększać wartość swoich danych za pomocą najnowocześniejszych narzędzi, bez potrzeby ich przenoszenia między platformami lub narażania ich bezpieczeństwa.
"Snowflake nieustannie inwestuje w technologię Snowpark oraz ekosystem partnerów, dzięki czemu użytkownicy mogą bez ograniczeń budować aplikacje oparte na danych w Data Cloud" - powiedział Torsten Grabs, starszy dyrektor ds. zarządzania produktami w Snowflake. "Dzięki możliwościom SAS Viya, w Snowflake możemy wykorzystać generatywną sztuczną inteligencję i zaawansowane metody podejmowania decyzji w oparciu o dane, aby poprawić bezpieczeństwo oraz usprawnić zarządzanie zasobami i szybkość uzyskania wyników przez naszych klientów."
SAS jest jedną z wielu firm, które oferują swoje rozwiązania w ramach Snowpark Container Services. Celem jest połączenie wiodącej platformy analitycznej wykorzystującej sztuczną inteligencję SAS z najnowocześniejszą technologią chmurową Snowflake. Integracja obu rozwiązań pozwoli klientom obsługiwać cały cykl życia sztucznej inteligencji i analityki, od odkrywania danych i tworzenia modeli po podejmowanie decyzji. Dzięki partnerstwu SAS i Snowflake, firmy z różnych branż – w tym bankowości, administracji publicznej, opieki zdrowotnej i usług finansowych – mogą pozyskiwać wiedzę w oparciu o dane w czasie rzeczywistym, w jednym, bezpiecznym środowisku.
"Snowpark Container Services umożliwia naszym wspólnym klientom podejmowanie w środowisku Snowflake lepszych decyzji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji z pomocą SAS Viya” - powiedział Bryan Harris, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. technologii w SAS. "Jesteśmy dumni z partnerstwa ze Snowflake. Obecnie widzimy zapotrzebowanie na współpracę firm technologicznych, która zwiększy produktywność i innowacyjność biznesu. Wspólnie demokratyzujemy wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz umożliwiamy naszym klientom wydajniejsze budowanie nowych rozwiązań w Chmurze Danych Snowflake".
Informacja o Snowflake
Snowflake umożliwia każdej organizacji aktywne wykorzystanie potencjału danych dzięki Data Cloud. Klienci wykorzystują tę platformę do łączenia silosów danych, odkrywania i bezpiecznego udostępniania danych oraz wykonywania różnorodnych zadań analitycznych. Bez względu na to, gdzie znajdują się dane lub użytkownicy, Snowflake dostarcza pojedyncze środowisko, które obejmuje wiele chmur i obszarów geograficznych. Tysiące klientów z wielu branż, w tym 590 firmy z listy 2022 Forbes Global 2000 (G2K); (według stanu na dzień 30 kwietnia 2023 r.), wykorzystuje Chmurę Danych Snowflake do rozwijania swojego biznesu. Dowiedz się więcej snowflake.com.
Informacja o SAS
SAS jest liderem w zakresie analityki i AI. Dzięki innowacyjnemu oprogramowaniu i profesjonalnym usługom pomaga firmom na całym świecie zamieniać dane w wiedzę. SAS oferuje THE POWER TO KNOW®.

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.