SAS oferuje bezpieczny dostęp do SAS Viya w Snowflake Data Cloud
SAS, niedawno uznany przez Forrester za lidera w dziedzinie platform decyzyjnych napędzanych AI, rozszerza partnerstwo ze Snowflake, aby dostarczać zautomatyzowane, skalowalne i przenośne rozwiązania wspierające podejmowanie decyzji w oparciu o dane, analitykę i sztuczną inteligencję, które zmniejszają koszty i złożoność na każdym etapie procesu. Partnerstwo SAS i Snowflake pomaga użytkownikom zaoszczędzić czas, zmniejszyć ryzyko i zmaksymalizować ilość przetwarzanych danych bez konieczności przenoszenia ich między platformami.
Firma Snowflake ogłosiła wprowadzenie na rynek nowej technologii Snowpark Container Services, która zapewnia znaczące rozwinięcie środowiska Snowpark. Klienci mogą teraz uruchamiać oprogramowanie i aplikacje typu full-stack od innych producentów z poziomu konta Snowflake i dzięki temu płynnie zwiększać wartość swoich danych za pomocą najnowocześniejszych narzędzi, bez potrzeby ich przenoszenia między platformami lub narażania ich bezpieczeństwa.
"Snowflake nieustannie inwestuje w technologię Snowpark oraz ekosystem partnerów, dzięki czemu użytkownicy mogą bez ograniczeń budować aplikacje oparte na danych w Data Cloud" - powiedział Torsten Grabs, starszy dyrektor ds. zarządzania produktami w Snowflake. "Dzięki możliwościom SAS Viya, w Snowflake możemy wykorzystać generatywną sztuczną inteligencję i zaawansowane metody podejmowania decyzji w oparciu o dane, aby poprawić bezpieczeństwo oraz usprawnić zarządzanie zasobami i szybkość uzyskania wyników przez naszych klientów."
SAS jest jedną z wielu firm, które oferują swoje rozwiązania w ramach Snowpark Container Services. Celem jest połączenie wiodącej platformy analitycznej wykorzystującej sztuczną inteligencję SAS z najnowocześniejszą technologią chmurową Snowflake. Integracja obu rozwiązań pozwoli klientom obsługiwać cały cykl życia sztucznej inteligencji i analityki, od odkrywania danych i tworzenia modeli po podejmowanie decyzji. Dzięki partnerstwu SAS i Snowflake, firmy z różnych branż – w tym bankowości, administracji publicznej, opieki zdrowotnej i usług finansowych – mogą pozyskiwać wiedzę w oparciu o dane w czasie rzeczywistym, w jednym, bezpiecznym środowisku.
"Snowpark Container Services umożliwia naszym wspólnym klientom podejmowanie w środowisku Snowflake lepszych decyzji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji z pomocą SAS Viya” - powiedział Bryan Harris, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. technologii w SAS. "Jesteśmy dumni z partnerstwa ze Snowflake. Obecnie widzimy zapotrzebowanie na współpracę firm technologicznych, która zwiększy produktywność i innowacyjność biznesu. Wspólnie demokratyzujemy wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz umożliwiamy naszym klientom wydajniejsze budowanie nowych rozwiązań w Chmurze Danych Snowflake".
Informacja o Snowflake
Snowflake umożliwia każdej organizacji aktywne wykorzystanie potencjału danych dzięki Data Cloud. Klienci wykorzystują tę platformę do łączenia silosów danych, odkrywania i bezpiecznego udostępniania danych oraz wykonywania różnorodnych zadań analitycznych. Bez względu na to, gdzie znajdują się dane lub użytkownicy, Snowflake dostarcza pojedyncze środowisko, które obejmuje wiele chmur i obszarów geograficznych. Tysiące klientów z wielu branż, w tym 590 firmy z listy 2022 Forbes Global 2000 (G2K); (według stanu na dzień 30 kwietnia 2023 r.), wykorzystuje Chmurę Danych Snowflake do rozwijania swojego biznesu. Dowiedz się więcej snowflake.com.
Informacja o SAS
SAS jest liderem w zakresie analityki i AI. Dzięki innowacyjnemu oprogramowaniu i profesjonalnym usługom pomaga firmom na całym świecie zamieniać dane w wiedzę. SAS oferuje THE POWER TO KNOW®.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Infrastruktura

Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć
Zgodnie z założeniami strategii planu REPowerEU do 2030 roku na terenie państw członkowskich ma zostać zainstalowanych niemal 600 GW mocy fotowoltaiki słonecznej. Organizacje takie jak SolarPower Europe walczą o to, aby do tego czasu fotowoltaika stała się głównym źródłem energii elektrycznej. O ile w ostatnich latach odnotowano dynamiczne tempo wzrostu produkcji energii słonecznej, o tyle w kolejnych latach na drodze do realizacji planu może stanąć nienadążająca za tempem rozwoju infrastruktura.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.