Komunikaty PR

SAP ogłasza powstanie Joule, nowego asystenta na bazie generatywnej AI

2023-09-27  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt
Patrycja Kaleta-Łuczynowicz
Linkleaders

Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/

SAP ogłosił dziś powstanie Joule, działającego w języku naturalnym, opartego na generatywnej sztucznej inteligencji asystenta, który zmieni sposób prowadzenia biznesu. Joule, po wbudowaniu w portfolio rozwiązań chmurowych SAP dla przedsiębiorstw, będzie dostarczać proaktywnych i kontekstowych informacji zarówno z szerokich rozwiązań SAP, jak i ze źródeł zewnętrznych. Dzięki szybkiemu sortowaniu i kontekstualizowaniu informacji z wielu systemów, Joule będzie w stanie proponować bardziej inteligentne rozwiązania, co pozwoli użytkownikom na szybsze wykonywanie pracy i zapewni lepsze wyniki biznesowe w bezpieczny i zgodny z regulacjami sposób. Joule opiera się na ugruntowanym doświadczeniu SAP w zakresie przełomowych technologii, które przynoszą rzeczywiste rezultaty.

"Prawie 300 milionów użytkowników biznesowych na całym świecie regularnie korzysta z rozwiązań chmurowych SAP, więc Joule może zupełnie zmienić sposób, w jaki pracują firmy – i ludzie, którzy je napędzają. Joule czerpie z wyjątkowej pozycji na styku biznesu i technologii, jaką zajmuje SAP. Opiera się też na naszym właściwym, rzetelnym i pełnym odpowiedzialności podejściu do Business AI. Joule rozumie nie tylko to co powiesz, ale też to, co masz na myśli” – mówi Christian Klein, prezes i członek zarządu SAP SE.

Joule, jako asystent będzie wbudowany w aplikacje SAP, obsługujące przeróżne procesy, od HRu po finanse, łańcuchy dostaw, zaopatrzenie i obsługę klienta, a także w SAP Business Technology Platform. Zmieni również doświadczenia użytkowników rozwiązań SAP – relacja z nim ma przypominać rozmowę z mądrym kolegą. Pracownicy będą mogli zadać pytanie lub sformułować problem w prostym, naturalnym języku i otrzymają inteligentne, kontekstowe odpowiedzi, czerpiące z bogatych zasobów danych biznesowych z całego portfolio rozwiązań SAP i źródeł zewnętrznych.

Producent będzie mógł na przykład poprosić Joule o pomoc w lepszym zrozumieniu wyników sprzedaży. Joule może zidentyfikować regiony o słabych wynikach, połączyć się z innymi zestawami danych, które ujawnią problem z łańcuchem dostaw. Wtedy automatycznie połączy się z systemem łańcucha dostaw, aby zaproponować potencjalne poprawki, do oceny przez producenta. Joule będzie stale dostarczać nowych scenariuszy dla wszystkich rozwiązań SAP. Przykładowo, w obszarze HR pomoże tworzyć bezstronne opisy stanowisk i generować odpowiednie pytania na rozmowy kwalifikacyjne.

"W miarę jak cichnie początkowy szum komunikacyjny, związany z generatywną sztuczną inteligencją, rozpoczyna się praca nad zapewnieniem wymiernego zwrotu z inwestycji w tę technologię. SAP rozumie, że generatywna sztuczna inteligencja ostatecznie stanie się częścią codziennego życia oraz pracy i koncentruje się na budowie asystenta biznesowego, który generuje odpowiedzi w oparciu o rzeczywiste scenariusze – a także na wprowadzeniu niezbędnych zabezpieczeń, aby zapewnić jego odpowiedzialne funkcjonowanie” – powiedział Phil Carter, wiceprezes Worldwide Thought Leadership Research, IDC.

Joule będzie dostępny w ramach SAP SuccessFactors i SAP Start jeszcze w tym roku, a z SAP S/4HANA Cloud, public edition na początku przyszłego roku. W ramach rozwiązań SAP Customer Experience i SAP Ariba oraz platformy SAP Business Technology Platform pojawi się w kolejnym kroku, a wiele innych aktualizacji w portfolio SAP zostanie ogłoszonych podczas wydarzeń: SuccessConnect (2-4 października), SAP Spend Connect LIVE (9-11 października), SAP Customer Experience LIVE (25 października) i konferencji SAP TechEd (2-3 listopada).

Joule bazuje na istniejącej ofercie SAP Business AI i uzupełnia ją. Ponad 26 000 klientów usług chmurowych SAP ma dostęp do SAP Business AI za pośrednictwem wielu scenariuszy i rozwiązań partnerskich.

Kompleksowa strategia SAP, mająca na celu zbudowanie ekosystemu AI dla przedsiębiorstw przyszłości, obejmuje także bezpośrednie inwestycje, takie jak te ogłoszone w lipcu z Aleph Alpha, Anthropic i Cohere, a także partnerstwa zewnętrzne, w tym te z Microsoft, Google Cloud i IBM ogłoszone w maju. Sapphire Ventures LCC, globalna firma venture capital, zajmująca się oprogramowaniem, jest wspierana przez SAP i przeznacza ponad 1 miliard USD na finansowanie startupów technologicznych opartych na sztucznej inteligencji.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25 Biuro prasowe
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
Technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,
Technologie Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
2025-04-17 | 07:00

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?

Branża elektrotechniczna dynamicznie się rozwija, dostosowując do rosnących wymagań użytkowników oraz wyzwań związanych z efektywnością energetyczną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Energia słoneczna wyprzedziła węgiel jako źródło energii w UE. Tempo dalszego rozwoju zależy od inwestycji w system i sieć

Zgodnie z założeniami strategii planu REPowerEU do 2030 roku na terenie państw członkowskich ma zostać zainstalowanych niemal 600 GW mocy fotowoltaiki słonecznej. Organizacje takie jak SolarPower Europe walczą o to, aby do tego czasu fotowoltaika stała się głównym źródłem energii elektrycznej. O ile w ostatnich latach odnotowano dynamiczne tempo wzrostu produkcji energii słonecznej, o tyle w kolejnych latach na drodze do realizacji planu może stanąć nienadążająca za tempem rozwoju infrastruktura.

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.