SAP ogłasza powstanie Joule, nowego asystenta na bazie generatywnej AI
Linkleaders
Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/
SAP ogłosił dziś powstanie Joule, działającego w języku naturalnym, opartego na generatywnej sztucznej inteligencji asystenta, który zmieni sposób prowadzenia biznesu. Joule, po wbudowaniu w portfolio rozwiązań chmurowych SAP dla przedsiębiorstw, będzie dostarczać proaktywnych i kontekstowych informacji zarówno z szerokich rozwiązań SAP, jak i ze źródeł zewnętrznych. Dzięki szybkiemu sortowaniu i kontekstualizowaniu informacji z wielu systemów, Joule będzie w stanie proponować bardziej inteligentne rozwiązania, co pozwoli użytkownikom na szybsze wykonywanie pracy i zapewni lepsze wyniki biznesowe w bezpieczny i zgodny z regulacjami sposób. Joule opiera się na ugruntowanym doświadczeniu SAP w zakresie przełomowych technologii, które przynoszą rzeczywiste rezultaty.
"Prawie 300 milionów użytkowników biznesowych na całym świecie regularnie korzysta z rozwiązań chmurowych SAP, więc Joule może zupełnie zmienić sposób, w jaki pracują firmy – i ludzie, którzy je napędzają. Joule czerpie z wyjątkowej pozycji na styku biznesu i technologii, jaką zajmuje SAP. Opiera się też na naszym właściwym, rzetelnym i pełnym odpowiedzialności podejściu do Business AI. Joule rozumie nie tylko to co powiesz, ale też to, co masz na myśli” – mówi Christian Klein, prezes i członek zarządu SAP SE.
Joule, jako asystent będzie wbudowany w aplikacje SAP, obsługujące przeróżne procesy, od HRu po finanse, łańcuchy dostaw, zaopatrzenie i obsługę klienta, a także w SAP Business Technology Platform. Zmieni również doświadczenia użytkowników rozwiązań SAP – relacja z nim ma przypominać rozmowę z mądrym kolegą. Pracownicy będą mogli zadać pytanie lub sformułować problem w prostym, naturalnym języku i otrzymają inteligentne, kontekstowe odpowiedzi, czerpiące z bogatych zasobów danych biznesowych z całego portfolio rozwiązań SAP i źródeł zewnętrznych.
Producent będzie mógł na przykład poprosić Joule o pomoc w lepszym zrozumieniu wyników sprzedaży. Joule może zidentyfikować regiony o słabych wynikach, połączyć się z innymi zestawami danych, które ujawnią problem z łańcuchem dostaw. Wtedy automatycznie połączy się z systemem łańcucha dostaw, aby zaproponować potencjalne poprawki, do oceny przez producenta. Joule będzie stale dostarczać nowych scenariuszy dla wszystkich rozwiązań SAP. Przykładowo, w obszarze HR pomoże tworzyć bezstronne opisy stanowisk i generować odpowiednie pytania na rozmowy kwalifikacyjne.
"W miarę jak cichnie początkowy szum komunikacyjny, związany z generatywną sztuczną inteligencją, rozpoczyna się praca nad zapewnieniem wymiernego zwrotu z inwestycji w tę technologię. SAP rozumie, że generatywna sztuczna inteligencja ostatecznie stanie się częścią codziennego życia oraz pracy i koncentruje się na budowie asystenta biznesowego, który generuje odpowiedzi w oparciu o rzeczywiste scenariusze – a także na wprowadzeniu niezbędnych zabezpieczeń, aby zapewnić jego odpowiedzialne funkcjonowanie” – powiedział Phil Carter, wiceprezes Worldwide Thought Leadership Research, IDC.
Joule będzie dostępny w ramach SAP SuccessFactors i SAP Start jeszcze w tym roku, a z SAP S/4HANA Cloud, public edition na początku przyszłego roku. W ramach rozwiązań SAP Customer Experience i SAP Ariba oraz platformy SAP Business Technology Platform pojawi się w kolejnym kroku, a wiele innych aktualizacji w portfolio SAP zostanie ogłoszonych podczas wydarzeń: SuccessConnect (2-4 października), SAP Spend Connect LIVE (9-11 października), SAP Customer Experience LIVE (25 października) i konferencji SAP TechEd (2-3 listopada).
Joule bazuje na istniejącej ofercie SAP Business AI i uzupełnia ją. Ponad 26 000 klientów usług chmurowych SAP ma dostęp do SAP Business AI za pośrednictwem wielu scenariuszy i rozwiązań partnerskich.
Kompleksowa strategia SAP, mająca na celu zbudowanie ekosystemu AI dla przedsiębiorstw przyszłości, obejmuje także bezpośrednie inwestycje, takie jak te ogłoszone w lipcu z Aleph Alpha, Anthropic i Cohere, a także partnerstwa zewnętrzne, w tym te z Microsoft, Google Cloud i IBM ogłoszone w maju. Sapphire Ventures LCC, globalna firma venture capital, zajmująca się oprogramowaniem, jest wspierana przez SAP i przeznacza ponad 1 miliard USD na finansowanie startupów technologicznych opartych na sztucznej inteligencji.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.