SafeKiddo stworzyło aplikację do monitorowaniu hejtu w sieci
SafeContent to rozwiązanie kontroli rodzicielskiej, które pozwala monitorować i blokować niebezpieczne treści takie jak hejt. Aplikacja stworzona przez SafeKiddo jest odpowiedzią na coraz szersze zjawisko hejtu w internecie, które dotyka również dzieci. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce.
Cyberbezpieczeństwo to jeden z czołowych tematów na całym świecie. Dotyczy większości sfer życia - pracy, finansów czy rozrywki. Z roku na rok internet staje się także miejscem, w którym dzieci spędzają coraz więcej czasu bawiąc się, szukając informacji czy komunikując się z rówieśnikami. To z kolei sprawia, że są one coraz bardziej narażone na różnego rodzaju niebezpieczne treści, które rodzice – samodzielnie - mogą kontrolować tylko w ograniczony sposób.
Z badania NASK „Nastolatki 3.0” wynika, że znaczna grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku 7-8 lat. Co piąty badany nastolatek deklaruje, że w takim wieku miał już telefon z dostępem do sieci. Wraz z rozwojem i powszechnością technologii do internetu coraz częściej będą trafiać nawet młodsi użytkownicy. Towarzyszyć temu będzie wzrost niebezpiecznych zjawisk takich jak hejt, które z roku na rok stają się coraz większym problemem.
Stop dla hejtu wśród dzieci
Aby przeciwdziałać szerzeniu nienawiści w sieci, firma SafeKiddo - lider rynku oprogramowania parental control w Polsce - przygotowała specjalną aplikację pod nazwą SafeContent. Rozwiązanie umożliwia rodzicom wykrywanie oraz blokowanie hejtu, który może pojawić się w trakcie korzystania z internetu przez ich dzieci.
- Od wielu lat wspieramy rodziców na całym świecie, dostarczając rozwiązania, które pozwalają ochronić dzieci w sieci. Świat internetu ciągle się zmienia, dlatego stale rozwijamy nasze narzędzia, aby były dostosowane do obecnych wyzwań. Od wielu lat zjawisko hejtu staje się coraz większym problemem, który coraz trudniej ominąć korzystając z internetu. Tego typu zjawisk w szczególności nie powinny doświadczać dzieci. Jednak bez odpowiednich narzędzi rodzice mają niewiele możliwości by temu zaradzić, dlatego stworzyliśmy SafeContent - mówi Marcin Marzec, CEO SafeKiddo.
Obecnie aplikacja dostępna jest na urządzeniach z systemem Android, a niebawem pojawi się także na kolejnych. Za pomocą SafeContent rodzice otrzymują powiadomienia, gdy na ekranie smartfona pojawią się niepokojące treści związane np. z rasizmem, ksenofobią czy homofobią. Dowiedzą się także, jeśli ich dziecko stanie się autorem takich wiadomości. Ponadto rodzice mogą zarządzać procesem wykrywania słów o różnym poziomie szkód oraz wybierać kategorie, o których chcą być powiadamiani. Aplikacja poinformuje rodzica także o niepokojących zachowaniach dziecka np. zaburzeniach psychicznych.
Sprawdzone rozwiązania
SafeKiddo usługi typu parental control dostarcza od 2014 roku, m.in. w modelu b2b. Swoje rozwiązania firma oferuje również w modelu white label, skierowanym przede wszystkim do branży telekomunikacyjnej. W ten sposób SafeKiddo współpracuje z operatorem sieci komórkowej Orange oraz z siecią Plus.
- Dzięki naszemu rozwiązaniu firmy telekomunikacyjne mogą w prosty sposób rozszerzyć swoje usługi dodane o sprawdzone narzędzia, docenione przez wiele tysięcy rodziców oraz zwiększyć ARPU (ang. average revenue per user). Cały czas udoskonalamy nasze rozwiązanie i dodajmy nowe możliwości. W tej chwili poza blokowaniem i kontrolowaniem treści oraz czasu spędzonego w internecie, rodzice mają do dyspozycji np. funkcje geolokalizacji. W każdej chwili mogą sprawdzać położenie swojego dziecka, a także wyznaczyć specjalną strefę np. wokół osiedla lub szkoły. Gdy ich dziecko ją przekroczy, natychmiast zostaną o tym powiadomieni. Ponadto pracujemy nad funkcjonalnością, która pozwoli ostrzegać rodzica o zagrożeniu uzależnieniem się dziecka od telefonu, internetu czy mediów społecznościowych – mówi Marcin Marzec z SafeKidddo.
Jakie aplikacje najczęściej blokują rodzice?
Z rozwiązań SafeKiddo korzystają użytkownicy na całym świecie. W Polsce, za pomocą narzędzi firmy, rodzice najczęściej blokują dostęp do aplikacji YouTube, Facebook i TikTok. Jednocześnie zarówno pierwsza, jak i trzecia aplikacja jest najpopularniejsza wśród dzieci. Nieco inaczej wygląda to w przypadku stron internetowych, ponieważ oprócz YouTube’a i Facebooka rodzice często blokują dostęp również do Allegro.
Ekspansja międzynarodowa polskiego rozwiązania
Globalny rynek oprogramowania parental control dynamicznie się rozwija od wielu lat. Według analiz Market Research Future do 2023 roku osiągnie on wartość ponad 2,5 miliarda dolarów. Potencjał rynku potwierdza także SafeKiddo, które oferuje usługi również za granicą i buduje swoją pozycję na innych kontynentach. Spółka współpracuje obecnie z firmą WITAM GROUP SARL z siedzibą w Dakar w Senegalu, dla której przygotowała aplikację SafeFam. Rozwiązanie jest już w fazie testowej i będzie dostępne na całym kontynencie afrykańskim w języku angielskim i francuskim. Rodzice będą mogli korzystać z aplikacji na urządzeniach z systemem IOS, Android oraz w panelach webowych.
- Kolejnym ważnym kierunkiem ekspansji dla SafeKiddo jest Azja. Obecnie oferujemy już nasze usługi m.in. w Wietnamie czy Laosie i ciągle się rozwijamy. Obecność w tych krajach ułatwia nam również wdrożenia w kolejnych państwach oraz ekspansję na całym kontynencie – podsumowuje Marcin Marzec.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Trendy w branży elektrotechnicznej – jakie rozwiązania dominują na rynku?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.