Rusza globalny konkurs HUAWEI XMAGE Awards 2023
Huawei CBG zainaugurował konkurs HUAWEI XMAGE Awards 2023 (znany do tej pory pod nazwą Next Image). Ta inicjatywa od lat inspiruje i wyzwala kreatywność ludzi z całego świata do robienia niesamowitych zdjęć i filmów, za pomocą smartfonów Huawei. Dziś ruszyła globalna strona konkursu, co stanowi także zapowiedź nadchodzącego startu polskich eliminacji. Konkurs organizowany jest corocznie od 2017 roku, biorą w nim udział fanki i fani fotografii z ponad 170 krajów świata, którzy do tej pory przesłali prawie 4 miliony zgłoszeń.
Uchwyć i zainspiruj – nowy kierunek konkursu XMAGE Awards
W tym roku konkurs przeszedł rebranding. Nowa nazwa, HUAWEI XMAGE Awards, nawiązuje do XMAGE – przełomowej koncepcji wprowadzonej w 2022 roku, która już dziś jest symbolem innowacji technologicznych Huawei. Celem projektu jest tworzenie przełomowych rozwiązań w fotografii mobilnej poprzez rozwój systemów optycznych, mechanicznych oraz obrazowania i przetwarzania obrazu w urządzeniach Huawei. W ramach XMAGE tworzone są innowacyjne aparaty fotograficzne,
w które wyposażony został m.in. flagowy HUAWEI Mate 50 Pro czy nadchodzący HUAWEI P60 Pro
z ultrajasnym teleobiektywem.
Nowa kategoria Nocny Spacer – by uchwycić ukryte w ciemności cuda
Tegoroczna edycja HUAWEI XMAGE Awards zaprasza do poszukiwania inspiracji w fotografii zarówno amatorów, jak i profesjonalistów. Temat przewodni konkursu to „Zainspiruj Świat”. Ten motyw daje użytkownikom smartfonów Huawei duże pole do popisu – możliwość kreatywnego podejścia do tematu i pokazania własnego stylu fotograficznego. Jak co roku, konkurs ten rozbudza pasję do fotografii mobilnej i rzuca światło na jej wyjątkową rolę w życiu.
Swoje prace można przesyłać w następujących kategoriach: Nocny Spacer, Portret, Sztuka i Moda, Plener, Hello Life, Storyboard, Akcja i Film Fabularny. Nocny spacer to nowo dodana kategoria, zachęcająca użytkowników do fotografowania ukrytych cudów nocnego życia, przy użyciu szeregu funkcji aparatu Huawei.
Atrakcyjne nagrody i nowi jurorzy w światowym finale
W tym roku w globalnym finale konkursu zostanie wyłonionych trzech laureatów nagrody głównej, 24 laureatów w każdej kategorii („Najlepszy w kategorii”), 27 laureatów drugiego miejsca oraz 5 wyróżnień. Zwycięzcy mogą otrzymać nagrody pieniężne w wysokości do 10 tys. USD.
Konkurs zyskał również nowe jury, w którym zasiądzie pięcioro renomowanych jurorów o zróżnicowanych perspektywach i doświadczeniach zawodowych: Chen Xiaobo, wiceprezes Chińskiego Stowarzyszenia Fotografów; Pei Tongtong, fotograf mody, Jose Ramos, portugalski fotograf krajobrazu, australijska fotografka specjalizująca się w portretach Jessica Hromas i Li Changzhu, wiceprezes Działu Marketingu Strategii Konsumenckiej w HUAWEI Consumer Business Group.
Aby dostać się do światowego finału należy najpierw wziąć udział w lokalnych eliminacjach i zostać ich zwycięzcą. Już niedługo ruszą eliminacje w Polsce, o czym firma będzie informować, licząc na dużą frekwencję i ogromną kreatywność.
Więcej informacji na temat konkursu znajduje się na stronie: https://gallery.consumer.huawei.com.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.