Rozwiązania oparte na chmurze wyznaczają nową erę biznesu
Rok 2020 w wyniku globalnej pandemii wyznaczył początek nowej ery biznesu. Z myślą o bezpieczeństwie zarówno pracowników, jak klientów, dzisiejsi pracodawcy starają się dostosować do nowych standardów szukając rozwiązań kładących nacisk na elastyczność i mobilność pracy. Wspierają ich w tym globalni dostawcy technologii, w tym Lexmark, rozszerzając własną ofertę usług o innowacyjne narzędzia i odpowiednie funkcje.
Nie bez przyczyny oprogramowanie oparte na chmurze cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Jest to rozwiązanie, które nie tylko znacznie ułatwia pracę, ale przynosi też szereg wymiernych korzyści, tj. zabezpieczenie bezpieczeństwa danych, niższy koszt eksploatacji urządzeń oraz – kluczową w dzisiejszych czasach - mobilność. Na przeniesienie swoich zasobów do chmury decyduje się coraz więcej firm, a pandemia jedynie przyśpieszyła wdrożenia w tym obszarze. Także dostawcy technologii druku przeprojektowują swoją działalność, tak aby oferować swoim partnerom mobilne rozwiązania.
- Lexmark jako światowy lider w dziedzinie przetwarzania obrazu, niezmiennie pracuje nad własną oferta usług świadczonych w chmurze. Znalezienie rozwiązań, które będą odpowiedzią na współczesne wyzwania i pomogą naszym partnerom usprawnić wszystkie procesy związane z zarządzaniem flotą na miejscu jest dla nas priorytetem – mówi Grzegorz Najda, Dyrektor Zarządzający Lexmark Central Europe. - Najważniejsze wdrożenia to zdalne wsparcie techniczne, bezpieczne zarządzanie flotami klientów i aplikacje ułatwiające użytkowanie.
Zdalne wsparcie techniczne
Pierwszym z kluczowych kroków dla partnerów handlowych jest zwiększenie jakości ekspertyzy technicznej przeprowadzanej zdalnie, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów. Dostawcy technologii koncentrują się na edukowaniu swoich partnerów w zakresie rozwiązań świadczonych zdalnie. Lexmark niedawno rozszerzył ofertę usług, świadczonych w chmurze o możliwość monitorowania drukarek innych firm, nie tylko własnych. Funkcja Lexmark Cloud Fleet Management (CFM) umożliwia zdalne zbieranie danych z wszystkich drukarek sieciowych, bez konieczności wizyty partnera na miejscu.
Zarządzanie flotą urządzeń klienta
Kolejną ważną kwestią jest bezpieczne zarządzanie flotą urządzeń klienta, co poza możliwością zdalnego monitorowania oznacza także możliwość zdalnej konfiguracji oraz aktualizacji i zabezpieczania infrastruktury druku.
Zarządzanie urządzeniami w chmurze za pomocą Lexmark Cloud Fleet Management (CFM) pozwala na usprawnienie tych wszystkich procesów bez fizycznej obecności pracownika, dzięki czemu partnerzy Lexmarka mają możliwość utrzymania infrastruktury druku swoich klientów za pomocą jednego zintegrowanego narzędzia bez obaw o bezpieczeństwo swoich pracowników.
Dodatkowe cenne usługi
Innym sposobem, w jaki dostawcy technologii mogą pomóc swoim partnerom w lepszej obsłudze urządzeń zarządzanych w chmurze, są specjalnie zaprojektowane aplikacje np. umożliwiające automatyczne dostosowanie pracy urządzenia do potrzeb klienta.
Lexmark ułatwił dostęp do rozszerzonego katalogu aplikacji, z których partnerzy mogą korzystać bezpłatnie, dzięki czemu aplikacje łatwo mogą wdrażac prosto ze swojego biura, bez żadnych kosztów.
Przedsiębiorstwa na całym świecie nadal dostosowują się do nowej normalności biznesowej – i w tym procesie fundamentalną rolę do odegrania mają dostawcy technologii, których zadaniem jest wspierać swoich partnerów. Rozwiązania oparte na chmurze, oferowane przez dostawców technologii, pomagają partnerom zaspokoić rosnące potrzeby klientów i zapewnić im najwyższy poziom jakości świadczonych usług.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.