Rozwiązania AI firmy Addepto wspierają największy na świecie sferyczny ekran LED
Budynek MSG Sphere zapewni unikalne doświadczenia widzom i słuchaczom pokazów, koncertów oraz wydarzeń sportowych. Integrując dźwięk, zapach oraz dotyk dostarczy również wyjątkowe doznania wizualne w jakości 4D. Będzie to największa na świecie sferyczna struktura z systemem ekranów LED, które pozwolą na prezentacje z rozdzielczością ponad 80 razy większą niż w przypadku telewizji HD. Obiekt będzie mógł pomieścić nawet 20 tys. gości.
Nowa inwestycja Madison Square Garden wymagała wdrożenia niestandardowych narzędzi do tworzenia treści, w tym kamer oraz obiektywów zdolnych do tworzenia obrazów o ultra wysokiej rozdzielczości. Specjaliści z polskiej firmy Addepto opracowali innowacyjne rozwiązanie umożliwiające inteligentny montaż i edycję materiałów wideo wyświetlanych w czasie rzeczywistym na ogromnych ekranach LED. Koncepcja „łączenia obrazów” nie jest nowa, ale dla Madison Square Garden organizującego wielkie imprezy masowe, problemem była czasochłonność i jakość końcowych efektów wizualnych. Ponieważ musiała być to rozrywka najwyższej jakości, oprogramowanie zmuszone było do obsługi ogromnej ilości danych w czasie rzeczywistym - wyjaśnia Edwin Lisowski, CSO i co-founder Addepto.
Addepto zostało założone w Warszawie w 2018 roku przez dwóch pasjonatów Data Science - Edwina Lisowskiego i Artura Haponika. W 2022 r. spółka, która realizuje projekty obejmujące pełne spektrum rozwiązań związanych z zastosowaniem Sztucznej Inteligencji (AI) oraz Big Data, odnotowała rekordowy wzrost przychodu o 300 proc. Dzięki doświadczeniu naszych specjalistów, globalne firmy widzą w nas partnera, któremu można zaufać na wszystkich etapach projektowania systemów AI, od konsultacji do opracowania i wdrożenia dedykowanego rozwiązania – mówi Artur Haponik, CEO i co-founder Addepto. Obecnie uczestniczymy w realizacji bardzo różnorodnych, innowacyjnych, a nierzadko nawet eksperymentalnych projektów, które pozwalają nam w praktyce testować pionierskie, akademickie założenia – dodaje Edwin Lisowski, CSO i co-founder Addepto.
Realizacja projektów, wymagających opracowywania zupełnie nowych modeli AI, przyciąga do spółki zarówno utalentowanych ekspertów, jak i nowych klientów zainteresowanych realizacją rozwiązań radykalnie usprawniających działalność firm. Jeszcze w tym roku Addepto planuje rozszerzyć swój zespół o nowych specjalistów z zakresu Data Engineering, Computer Vision oraz Data Science.

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.