Rozwiązania AI firmy Addepto wspierają największy na świecie sferyczny ekran LED
Budynek MSG Sphere zapewni unikalne doświadczenia widzom i słuchaczom pokazów, koncertów oraz wydarzeń sportowych. Integrując dźwięk, zapach oraz dotyk dostarczy również wyjątkowe doznania wizualne w jakości 4D. Będzie to największa na świecie sferyczna struktura z systemem ekranów LED, które pozwolą na prezentacje z rozdzielczością ponad 80 razy większą niż w przypadku telewizji HD. Obiekt będzie mógł pomieścić nawet 20 tys. gości.
Nowa inwestycja Madison Square Garden wymagała wdrożenia niestandardowych narzędzi do tworzenia treści, w tym kamer oraz obiektywów zdolnych do tworzenia obrazów o ultra wysokiej rozdzielczości. Specjaliści z polskiej firmy Addepto opracowali innowacyjne rozwiązanie umożliwiające inteligentny montaż i edycję materiałów wideo wyświetlanych w czasie rzeczywistym na ogromnych ekranach LED. Koncepcja „łączenia obrazów” nie jest nowa, ale dla Madison Square Garden organizującego wielkie imprezy masowe, problemem była czasochłonność i jakość końcowych efektów wizualnych. Ponieważ musiała być to rozrywka najwyższej jakości, oprogramowanie zmuszone było do obsługi ogromnej ilości danych w czasie rzeczywistym - wyjaśnia Edwin Lisowski, CSO i co-founder Addepto.
Addepto zostało założone w Warszawie w 2018 roku przez dwóch pasjonatów Data Science - Edwina Lisowskiego i Artura Haponika. W 2022 r. spółka, która realizuje projekty obejmujące pełne spektrum rozwiązań związanych z zastosowaniem Sztucznej Inteligencji (AI) oraz Big Data, odnotowała rekordowy wzrost przychodu o 300 proc. Dzięki doświadczeniu naszych specjalistów, globalne firmy widzą w nas partnera, któremu można zaufać na wszystkich etapach projektowania systemów AI, od konsultacji do opracowania i wdrożenia dedykowanego rozwiązania – mówi Artur Haponik, CEO i co-founder Addepto. Obecnie uczestniczymy w realizacji bardzo różnorodnych, innowacyjnych, a nierzadko nawet eksperymentalnych projektów, które pozwalają nam w praktyce testować pionierskie, akademickie założenia – dodaje Edwin Lisowski, CSO i co-founder Addepto.
Realizacja projektów, wymagających opracowywania zupełnie nowych modeli AI, przyciąga do spółki zarówno utalentowanych ekspertów, jak i nowych klientów zainteresowanych realizacją rozwiązań radykalnie usprawniających działalność firm. Jeszcze w tym roku Addepto planuje rozszerzyć swój zespół o nowych specjalistów z zakresu Data Engineering, Computer Vision oraz Data Science.

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

Nowy system wykrywania i sygnalizacji pożaru w Data Centre w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji
Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.