Rok 2021 oczami użytkowników Ubera
dfusion
al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/
W Polsce posiłki zamawiane za pośrednictwem Uber Eats przebyły 35-krotną odległość drogi z Nowego Jorku do Pekinu. Najchętniej imprezowaliśmy w okolicach schodków nad Wisłą w Warszawie, a królową zamawianych potraw okazała się pizza margherita. Jak wyglądał mijający z punktu widzenia użytkowników platformy Uber w Polsce i na świecie?
Podróże większe…
Chociaż intensywność turystyki nie powróciła jeszcze do poziomu z 2019 r., wielu użytkowników skorzystało z możliwości wyjazdu. Według danych pochodzących z platformy Uber najbardziej spragnionymi podróży użytkownikami byli mieszkańcy USA, którzy wykonali ponad czterokrotnie więcej przejazdów poza granicami swojego kraju niż znajdujący się tuż za nimi na podium obywatele Meksyku oraz Wielkiej Brytanii. Polacy plasują się na 20. miejscu na świecie pod kątem aktywności zagranicznej.
Najbardziej popularne miejsca turystyczne na całym świecie wg kursu docelowego to:
- Empire State Building
- Freedom Tower
- CN Tower
- Łuk triumfalny w Paryżu
- Burj Khalifa
- Luwr
- Wieża Eiffla
- Pałac Buckingham
- Disneyland
- Błękitny Meczet
- Mur Berliński
- Sydney Opera House
- Golden Gate Bridge
- Watykan
- Akropol Ateński
Najpopularniejszym miejscem turystycznym w Polsce z kolei było warszawskie Stare Miasto.
…oraz mniejsze
Wraz z otwarciem restauracji oraz barów chętnie korzystaliśmy z możliwości wyjścia “na miasto”. Według danych pochodzących z platformy Uber popularnym miejscem imprezowym w Polsce były schodki nad Wisłą w Warszawie (jednocześnie szóstym pod kątem popularności w Europie), odnotowując największą aktywność w zakresie ruchu. Co ciekawe, w Europie najwięcej imprezowych przejazdów odnotowały aż dwa kluby z Londynu: Fabric (1. miejsce) oraz Ministry of Sound (3. miejsce). Pomiędzy nimi znalazł się klub Panda z Madrytu.
Oprócz wyjść rekreacyjnych powróciły też spotkania biznesowe. Najbardziej popularnymi okolicami biurowymi w Polsce były: Warsaw Spire (jednocześnie nr 4 pod kątem popularności przejazdów w Europie) oraz słynny warszawski “Mordor”, czyli osiedle Służewiec Przemysłowy (8. miejsce). W kategorii lokalizacji biurowych całe podium należy do Londynu. Najczęściej użytkownicy zamawiali przejazdy do: Broadgate Circle, Canary Wharf Tower oraz Bank of England.
Dobrze oceniamy, mniej nagradzamy…
Użytkownik z rekordową liczbą przejazdów w Polsce (1438) pochodził z Warszawy. Zajął 7. miejsce na świecie. Numer 1 pochodził z South Coast w UK (2705), następnie byli użytkownicy z Johannesburga i Pretorii w RPA (2275) oraz Doha w Katarze (1708).
Najbardziej aktywny kierowca w Polsce (8686 przejazdów) pochodzi z Wrocławia i plasuje się na 5. miejscu na świecie. Absolutnymi rekordzistami byli kierujący z Londynu (11883), Capetown w RPA (11287) oraz Timisoara w Rumunii (10156).
Najlepiej oceniani kierowcy w Polsce:
- Lublin (średnia: 4.95)
- Łódź (średnia: 4,93)
- Kraków (4,93)
- Aglomeracja Śląska (4,92)
- Szczecin (4,92)
- Trójmiasto (4,92)
- Poznań (4,91)
- Wrocław (4,91)
- Warszawa (4,91)
Mimo że chętnie pozostawiamy pozytywne oceny, rzadziej decydujemy się na przekazanie napiwku. Liczba osób, które zostawiły przynajmniej jeden napiwek, spadła w każdym mieście o minimum 5 proc. Najchętniej “tipy” zostawiają mieszkańcy Krakowa, Warszawy oraz Trójmiasta
Po pizzę nawet na koniec świata…
Mijający rok był intensywny z punktu widzenia usługi Uber Eats. W Polsce dostawcy jedzenia przebyli łącznie niemal 35-krotność dystansu pomiędzy Nowym Jorkiem a Pekinem, co dało nam 5. miejsce na świecie.
Kosmiczne odległości pokonywali dostawcy na całym świecie. Najwięcej mil przebyli dostawcy we Francji, następnie UK oraz RPA. Liderzy wykonali łącznie więcej kilometrów niż wynosi odległość między Słońcem a Merkurym.
Jeśli chodzi o ulubione przysmaki w dostawie to łakomym wzrokiem najczęściej patrzymy na makarony pizzę, burgery oraz kebab lub hummus. Najpopularniejszymi trzema kuchniami w Polsce były:
- włoska
- bliskowschodnia
- amerykańska
Polacy nie zapominają jednak o tradycjach. Miejsca 4-6 zajmowały kuchnie japońska, polska oraz hinduska, a ich pozycja w rankingu w zmieniała się w zależności od pór roku.
Tymczasem najchętniej zamawianymi potrawami przez aplikację Uber Eats w 2021 roku były:
- pizza margherita
- pad thai
- sos czosnkowy
- frytki
- pizza capricciosa
- pizza z papryką
- kurczak w maśle (butter chicken)
Wszystkie dane obliczono od stycznia do listopada 2021 r.
Chatbot AI w kuchni – rewolucyjne narzędzie od Maspex na Uwielbiam.pl
5 najczęstszych mitów o pracy w IT. Sprawdź, jak jest naprawdę!
realme prezentuje 14 Pro - smartfon zmieniający kolor pod wpływem zimna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.